Šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová, která řeší finanční problémy svého týmu, tvrdí, že již pozoruje náznaky pokroků jejich vozu C32.
Švýcarský tým prožil loni velmi úspěšnou sezónu: čtyřikrát dojel na pódiu a v šampionátu skončil na 6. místě - jen o 16 bodů za Mercedesem. Přes četná zlepšení vozu se tým letos zatím trápí: Nico Hülkenberg nasbíral 7 bodů, nováček Esteban Gutiérrez se mezi nejlepších deset v cíli ještě nedostal.
Sauber se v poslední době zaměřuje zejména na řešení svých finančních problémů a hledání nových sponzorů. Hodně si slibuje od svých nových ruských partnerů. Podle Kaltenbornové však v posledních závodech před letní přestávkou došlo i ke zlepšení na trati.
"První polovina sezóny byla zklamáním, protože jsme do ní vstoupili samozřejmě s vysokými očekáváními, která byla založena na loňské výkonnosti a změnách, jež jsme před letošním rokem provedli. Myslím, že jsme měli dobré důvody, abychom si věřili," přiznává šéfka Sauberu.
"Někde jsme udělali chybu, vidíme teď výsledky a opět se pomalu, ale jistě, propracováváme nahoru," pokračuje. Sauber v Maďarsku do závodu úspěšně nasadil nové bočnice s tunelem pro vedení vzduchu o vysoké energii pod výfuky - řešení, s nímž jako první přišel minulý rok Red Bull. Umožňuje to přesnější směrování výfukových plynů do rohů podlahy, pod níž je vzduch po stranách lépe utěsněný.
Sauber přivezl do Maďarska nové bočnice s tunelem pod výfuky (foto: Sauber F1 Team)
Cíl pro konečné pořadí v letošní sezóně si Sauber zatím nedává: "Jsme teď uprostřed sezóny a neměli byste podceňovat žádný tým. Minulý rok to vypadalo, že budeme mít určitě šestou příčku a že míříme na pátou.
Jenže v posledním závodě nebylo jisté, jak na tom jsme, takže si myslím, že bychom měli opravdu připraveni na to, že dokud není konec, není v šampionát skutečně nic rozhodnuto," dodává Kaltenbornová.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.