Šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová, která řeší finanční problémy svého týmu, tvrdí, že již pozoruje náznaky pokroků jejich vozu C32.
Švýcarský tým prožil loni velmi úspěšnou sezónu: čtyřikrát dojel na pódiu a v šampionátu skončil na 6. místě - jen o 16 bodů za Mercedesem. Přes četná zlepšení vozu se tým letos zatím trápí: Nico Hülkenberg nasbíral 7 bodů, nováček Esteban Gutiérrez se mezi nejlepších deset v cíli ještě nedostal.
Sauber se v poslední době zaměřuje zejména na řešení svých finančních problémů a hledání nových sponzorů. Hodně si slibuje od svých nových ruských partnerů. Podle Kaltenbornové však v posledních závodech před letní přestávkou došlo i ke zlepšení na trati.
"První polovina sezóny byla zklamáním, protože jsme do ní vstoupili samozřejmě s vysokými očekáváními, která byla založena na loňské výkonnosti a změnách, jež jsme před letošním rokem provedli. Myslím, že jsme měli dobré důvody, abychom si věřili," přiznává šéfka Sauberu.
"Někde jsme udělali chybu, vidíme teď výsledky a opět se pomalu, ale jistě, propracováváme nahoru," pokračuje. Sauber v Maďarsku do závodu úspěšně nasadil nové bočnice s tunelem pro vedení vzduchu o vysoké energii pod výfuky - řešení, s nímž jako první přišel minulý rok Red Bull. Umožňuje to přesnější směrování výfukových plynů do rohů podlahy, pod níž je vzduch po stranách lépe utěsněný.
Sauber přivezl do Maďarska nové bočnice s tunelem pod výfuky (foto: Sauber F1 Team)
Cíl pro konečné pořadí v letošní sezóně si Sauber zatím nedává: "Jsme teď uprostřed sezóny a neměli byste podceňovat žádný tým. Minulý rok to vypadalo, že budeme mít určitě šestou příčku a že míříme na pátou.
Jenže v posledním závodě nebylo jisté, jak na tom jsme, takže si myslím, že bychom měli opravdu připraveni na to, že dokud není konec, není v šampionát skutečně nic rozhodnuto," dodává Kaltenbornová.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.