Šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová, která řeší finanční problémy svého týmu, tvrdí, že již pozoruje náznaky pokroků jejich vozu C32.
Švýcarský tým prožil loni velmi úspěšnou sezónu: čtyřikrát dojel na pódiu a v šampionátu skončil na 6. místě - jen o 16 bodů za Mercedesem. Přes četná zlepšení vozu se tým letos zatím trápí: Nico Hülkenberg nasbíral 7 bodů, nováček Esteban Gutiérrez se mezi nejlepších deset v cíli ještě nedostal.
Sauber se v poslední době zaměřuje zejména na řešení svých finančních problémů a hledání nových sponzorů. Hodně si slibuje od svých nových ruských partnerů. Podle Kaltenbornové však v posledních závodech před letní přestávkou došlo i ke zlepšení na trati.
"První polovina sezóny byla zklamáním, protože jsme do ní vstoupili samozřejmě s vysokými očekáváními, která byla založena na loňské výkonnosti a změnách, jež jsme před letošním rokem provedli. Myslím, že jsme měli dobré důvody, abychom si věřili," přiznává šéfka Sauberu.
"Někde jsme udělali chybu, vidíme teď výsledky a opět se pomalu, ale jistě, propracováváme nahoru," pokračuje. Sauber v Maďarsku do závodu úspěšně nasadil nové bočnice s tunelem pro vedení vzduchu o vysoké energii pod výfuky - řešení, s nímž jako první přišel minulý rok Red Bull. Umožňuje to přesnější směrování výfukových plynů do rohů podlahy, pod níž je vzduch po stranách lépe utěsněný.
Sauber přivezl do Maďarska nové bočnice s tunelem pod výfuky (foto: Sauber F1 Team)
Cíl pro konečné pořadí v letošní sezóně si Sauber zatím nedává: "Jsme teď uprostřed sezóny a neměli byste podceňovat žádný tým. Minulý rok to vypadalo, že budeme mít určitě šestou příčku a že míříme na pátou.
Jenže v posledním závodě nebylo jisté, jak na tom jsme, takže si myslím, že bychom měli opravdu připraveni na to, že dokud není konec, není v šampionát skutečně nic rozhodnuto," dodává Kaltenbornová.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.