Bývalý jezdec Formule 1 a současný expert britské BBC se nechal slyšet, že by byl velmi překvapený, kdyby Sebastian Vettel nezískal na konci této sezony svůj čtvrtý jezdecký titul. Skot tak soudí po silné první polovině roku ze strany Vettela.
Vettel vede před druhým Räikkönenem už o 38 bodů, další Alonso má ještě o bod méně. Oba jezdci však poslední závody zaznamenali určitý propad, a tak dalším silným rivalem, který by mohl Vettela vyzvat k boji o titul, je Lewis Hamilton. Jenže ten už má manko 48 bodů.
Brit ale poslední Grand Prix před letní přestávkou ovládl. Podle názoru Davida Coultharda však obhájce titulu odvedl v prvních deseti závodech sezony natolik dobrou práci, že už jej o titul letos někdo jen stěží připraví. David si myslí, že na čele Němec vydrží i po závěrečném závodu v Brazílii.
"Už historicky, pokud se podáváte na léta, kdy si někdo dokázal v první polovině sezony vytvořit náskok, tak už jej ve druhé části roku jen stěží někdo sesadil. I když se může někdo výkonově ve druhé polovině roku výrazně zlepšit, obvykle jezdec, který má náskok z první půlky roku, vyhrává šampionát.
Podívejte se na Jensona a jeho sezonu s Brawnem, když se stal mistrem světa. V první polovině roku vyhrál hodně závodů, ve druhé polovině pak už nic. I tak byl schopný situaci zvládnout a náskok udržet až do konce."
Bývalý jezdec Williamsu, McLarenu a Red Bullu sice nevylučuje silnou konkurenci ze strany především Mercedesu, avšak neočekává, že by byla německá stáj schopna obrat jezdce Red Bullu o titul: "Mercedes vypadá silně, o tom není pochyb. Mají velmi silné auto v kvalifikacích. Tam mají pravděpodobně nad Red Bullem výhodu.
Red Bull má velmi konstantní výkonnost. Sebastian je bez debaty skvělým jezdcem, když se podíváte na počet startů a co všechno v nich dosáhl - vítězství, pole position, tituly... Pochopitelně já to nevím, ale byl bych překvapený, kdyby nezískali titul. Do konce však zbývá ještě devět závodů a tedy hodně bodů."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.