Bývalý jezdec Formule 1 a současný expert britské BBC se nechal slyšet, že by byl velmi překvapený, kdyby Sebastian Vettel nezískal na konci této sezony svůj čtvrtý jezdecký titul. Skot tak soudí po silné první polovině roku ze strany Vettela.
Vettel vede před druhým Räikkönenem už o 38 bodů, další Alonso má ještě o bod méně. Oba jezdci však poslední závody zaznamenali určitý propad, a tak dalším silným rivalem, který by mohl Vettela vyzvat k boji o titul, je Lewis Hamilton. Jenže ten už má manko 48 bodů.
Brit ale poslední Grand Prix před letní přestávkou ovládl. Podle názoru Davida Coultharda však obhájce titulu odvedl v prvních deseti závodech sezony natolik dobrou práci, že už jej o titul letos někdo jen stěží připraví. David si myslí, že na čele Němec vydrží i po závěrečném závodu v Brazílii.
"Už historicky, pokud se podáváte na léta, kdy si někdo dokázal v první polovině sezony vytvořit náskok, tak už jej ve druhé části roku jen stěží někdo sesadil. I když se může někdo výkonově ve druhé polovině roku výrazně zlepšit, obvykle jezdec, který má náskok z první půlky roku, vyhrává šampionát.
Podívejte se na Jensona a jeho sezonu s Brawnem, když se stal mistrem světa. V první polovině roku vyhrál hodně závodů, ve druhé polovině pak už nic. I tak byl schopný situaci zvládnout a náskok udržet až do konce."
Bývalý jezdec Williamsu, McLarenu a Red Bullu sice nevylučuje silnou konkurenci ze strany především Mercedesu, avšak neočekává, že by byla německá stáj schopna obrat jezdce Red Bullu o titul: "Mercedes vypadá silně, o tom není pochyb. Mají velmi silné auto v kvalifikacích. Tam mají pravděpodobně nad Red Bullem výhodu.
Red Bull má velmi konstantní výkonnost. Sebastian je bez debaty skvělým jezdcem, když se podíváte na počet startů a co všechno v nich dosáhl - vítězství, pole position, tituly... Pochopitelně já to nevím, ale byl bych překvapený, kdyby nezískali titul. Do konce však zbývá ještě devět závodů a tedy hodně bodů."
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.