Sebastianovi Vettelovi je podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera jedno, kdo bude jeho příštím týmovým kolegou, a tým se v této záležitosti nesnaží ovlivňovat.
Poté, co Mark Webber oznámil své rozhodnutí Formuli 1 po skončení sezóny 2013 opustit, řeší management rakouského týmu, koho vybere na jeho místo, které patří vzhledem ke konkurenceschopnosti Red Bullu na trhu mezi ty nejžádanější.
O novém jezdci rozhodují Horner, odborný poradce Helmut Marko a majitel Dieterich Mateschitz. Trojnásobný mistr světa Vettel do jejich volby mezi Kimim Räikkönen a Danielem Ricciardem nikterak nezasahuje.
"Nemyslím si, že by se tím opravdu zabýval. Sebastian podle mě nemá žádné obavy postavit se proti kterémukoliv jezdci, ani se nevyjádřil, koho by upřednostnil. Zná Kimiho a zná Daniela," říká Horner.
"Oba jsou velmi rychlí piloti a představovali by pro něj výzvu, ale nesnažil se tým žádným způsobem ovlivnit, pokud jde o to, kterým směrem bychom měli hledět," pokračuje šéf rakouského týmu.
Pokud by je příští rok posílil Räikkönen, pak Horner slibuje, že by Vettel neměl status jedničky: "Oba piloti by měli stejnou šanci. Záleží na tom, co dělají na dráze - to určuje, kdo je či není vůdčím pilotem. A vůdčím pilotem je v kterémkoliv čase ten, kdo má více bodů."
Daniel Ricciardo by příští rok rád přestoupil z Toro Rosso do mateřského Red Bullu(foto: Red Bull Racing)
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.