Šéf týmu Toro Rosso Franz Tost připustil, že by byl šťastný, kdyby měl i v příštím roce v týmu jezdce, jakým je Daniel Ricciardo
Franz Tost podporuje kandidaturu svého pilota Daniela Ricciarda na místo v Red Bullu, současně tvrdí, že ještě jedna sezona v týmu z Faenzy by byla ideálním řešením pro mladého Australana.
Podle Tosta má Red Bull k případnému upřednostnění Kimiho Räikkönena, nebo Fernanda Alonsa před Danielem Ricciardem jediný důvod: „Myslím si, že Daniel bude ve Formuli 1 úspěšný.
Jediným negativním faktorem u něj je, že ještě nevystoupil na pódium a nevyhrál žádný závod, protože náš vůz není dostatečně konkurenceschopný. Proto bych ho raději viděl ještě jednu sezonu v týmu Toro Rosso, aby dospěl. Bylo by to pro něj lepší, než přestoupit do Red Bullu, který v posledních třech sezonách získal titul.“
Tost také porovnal situaci Vettela, když přestupoval do Red Bullu se situací, ve které se nachází Ricciardo. „Největší rozdíl mezi Vettelem a Ricciardem je ten, že Sebastian odešel z Toro Rosso v době, kdy ještě Red Bull nevyhrával. Jezdec a tým stoupali nahoru spolu. Ricciardo by ale musel dosahovat pódiová umístění od prvního závodu a bojovat o vítězství. Možná se příležitost přestupu pro Daniela naskytla příliš brzy.“
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.