Sebastian Vettel se během Velké ceny Maďarska po výjezdu v boxu dvakrát ocitl za pomalejším Jensonem Buttonem, čímž ztratil cenné vteřiny. Zlobí se kvůli tomu na stratégy Red Bullu?
Po své první zastávce v 11. kole vyjel za Buttonem a nedokázal si s ním celých 13 kol poradit - dopředu se posunul až poté, co Brit zajel ve 24. kole do boxů (přehled zastávek a stintů najdete zde). Jeho ztráta na Hamiltona v této části závodu vzrostla z 3,113 na 12,444 sekund.
Vettel se ale nezlobí: "V minulosti to obvykle nebylo špatné, když jste vyjeli za McLarenem, ale letos to je trochu jinak. Neobviňuji tým. Myslím, že to je celkem jednoduché [hodnotit], co se stalo."
Lídr šampionátu vysvětluje, proč se nejednalo o chybu, že se po své první zastávce ocitl těsně za Buttonem: "V prvním stintu jsem ztratil více času cestou do boxů, protože pneumatiky odcházely více, než očekávali, možná 1,5 sekundy. Pokud byste to odečetli, vyjel bych před ním, takže si myslím, že z hlediska strategie učinili správné rozhodnutí."
Situace se znovu opakovala ve 34. kole, kdy chvíli vedl a zamířil ke druhé výměně pneumatik. McLaren, ale tentokrát jej během tří kol předjel a ztratil jen 1,5 sekundy: "Ve druhé situaci byl [Button ]podle mě na hodně ojeté sadě měkkých pneumatik, které rychle odcházely, a já jsem si našel cestu kolem něj velmi rychle, takže je neviním."
Sebastian Vettel s pohárem za třetí místo (foto: Red Bull Racing)
"Pokud se dá dnes něco vinit, pak jsem to já, protože jsem si poškodil své křídlo, což nebylo tou nejlepší věcí," bere na sebe odpovědnost za kolizi s Buttonem ve druhé zatáčce po své první zastávce, kterou oba přestáli bez úhony.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.