Sebastian Vettel se během Velké ceny Maďarska po výjezdu v boxu dvakrát ocitl za pomalejším Jensonem Buttonem, čímž ztratil cenné vteřiny. Zlobí se kvůli tomu na stratégy Red Bullu?
Po své první zastávce v 11. kole vyjel za Buttonem a nedokázal si s ním celých 13 kol poradit - dopředu se posunul až poté, co Brit zajel ve 24. kole do boxů (přehled zastávek a stintů najdete zde). Jeho ztráta na Hamiltona v této části závodu vzrostla z 3,113 na 12,444 sekund.
Vettel se ale nezlobí: "V minulosti to obvykle nebylo špatné, když jste vyjeli za McLarenem, ale letos to je trochu jinak. Neobviňuji tým. Myslím, že to je celkem jednoduché [hodnotit], co se stalo."
Lídr šampionátu vysvětluje, proč se nejednalo o chybu, že se po své první zastávce ocitl těsně za Buttonem: "V prvním stintu jsem ztratil více času cestou do boxů, protože pneumatiky odcházely více, než očekávali, možná 1,5 sekundy. Pokud byste to odečetli, vyjel bych před ním, takže si myslím, že z hlediska strategie učinili správné rozhodnutí."
Situace se znovu opakovala ve 34. kole, kdy chvíli vedl a zamířil ke druhé výměně pneumatik. McLaren, ale tentokrát jej během tří kol předjel a ztratil jen 1,5 sekundy: "Ve druhé situaci byl [Button ]podle mě na hodně ojeté sadě měkkých pneumatik, které rychle odcházely, a já jsem si našel cestu kolem něj velmi rychle, takže je neviním."
Sebastian Vettel s pohárem za třetí místo (foto: Red Bull Racing)
"Pokud se dá dnes něco vinit, pak jsem to já, protože jsem si poškodil své křídlo, což nebylo tou nejlepší věcí," bere na sebe odpovědnost za kolizi s Buttonem ve druhé zatáčce po své první zastávce, kterou oba přestáli bez úhony.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.