Paul di Resta připustil, že by rád závodil za Ferrari, pokud by k tomu dostal příležitost.
Skot letos prožívá úspěšnou sezónu: nebodoval pouze ve dvou závodech a v šampionátu mu patří s 36 body devátá příčka, s Force Indií jsou pátí. Díky konzistentním výkonům by se příští rok rád posunul k některému z předních týmů - jedná s Ferrari či s Lotusem.
Přestup k Ferrari je pro bývalého šampiona DTM tím nejvyšším cílem, uvědomuje si však, že se musí soustředit na letošní ročník a co nejlepší výkony s Force Indií: "Ferrari je tím nejlepším místem, kde bych se ve Formuli 1 viděl nejraději kvůli italské části mé rodiny.
Ferrari je ve Formuli 1 velmi zvláštním vozem, když stojí na roštu. Musím však počkat a uvidím, jaké příležitosti vyvstanou. Momentálně jde o to, abyste se dostali do co nejlepší pozice pro tato místa," popisuje Di Resta pro Sky Sport.
Věří, že po oficiální pauze bude s Force Indií pokračovat v dobrých výkonech: "Po letní přestávce jsme loni výborně odjeli Spa, Monzu a Singapur. Myslím, že letos můžeme dokázat totéž. Výkonnost vozu byla v celé této sezóně výborná. Pokud dokáže ještě více excelovat než dříve, pak to bude rozhodující pro ten správný směr."
Paul di Resta by si příští rok rád polepšil, sní o místu u Ferrari (foto: Sahara Force India)
Jak vidí své šance na pódium? "Loni jsem v Singapuru nebyl daleko, letos v Bahrajnu. Určitě bych si přál, abychom se příště dostali do pozice, z níž bychom mohli trochu riskovat a dosáhnout toho. Dokud nám to ale výkonnost vozu nebude umožňovat, pak to bude těžké - a záleží také, jak na tom budou naši soupeři. Jsme však ještě hladovější a chceme dosáhnout tohoto skvělého pocitu."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.