Mladý Robert Frijns, kterého si nedávno vyhlídl Sauber jako svého rezervního pilota, přišel z finančních důvodů o své místo v GP2.
Peníze vládnou světu - a světu motosportu obzvlášť, o čemž se začínají přesvědčovat mladíci už i v nižších formulových sériích. Posledním příkladem je 21letý Robin Frijns, který včera potvrdil, že přišel o své místo v GP2, vstupní bráně do F1.
So that was it then. No money no drive! Winning championship is not enough these days! Good luck for all the GP2 boys!
— Robin Frijns (@RFrijns) July 24, 2013
"Takže je hotovo. Bez peněz si nezajezdíte. Vítězství v šampionátu v těchto dnech už nestačí! Přeji mnoho štěstí všem klukům v GP2," uvedl včera mladý Holanďan na Twitteru.
Frijnsovi v roce 2010 ovládl evropskou Formuli BMW, v roce 2011 Formuli Renault 2.0 a loni vyhrál s týmem Fortec Motorsport Formuli Renault 3.5. Ani tyto úspěchy mu však jeho současnému zaměstnavateli v GP2 - týmu Hilmer Motorsport - nestačí na to, aby si jej udržel. I on chce peníze.
Minulý týden přitom v Silverstone dva dny testoval se Sauberem F1 a hned ve středu zajel jen o 12 tisícin pomalejší čas než závodní pilot Nico Hülkenberg o den později (přehled zde). Tým si ho přitom pochvaloval: "Robin byl hned rychlý a ve voze odvedl solidní práci, splnil mnoho dalších úloh při sběru dat a poskytl cennou zpětnou vazbu."
Robin Frijns minulý týden v Silverstone (foto: Sauber Motorsport AG)
"Robin přišel o místo - situace v motosportu je směšná. Všichni bychom tím měli být znepokojeni. Tohle fakt smrdí," komentoval oznámení pilot Daniel Juncadella, který během testu mladíků dostal šanci od Williamsu.
"Ta zpráva o Robinovi je smutná. Pokud je tento kluk v takové situaci po všech těch věcech, které dosáhl, pak F1 přichází o spoustu důvěryhodnosti," řekl Carlos Sainz mladší, jenž v Silverstone testoval s Toro Rosso i s Red Bullem.
Spekulovalo se, že by Frijns mohl dokonce ještě v letošní rozjeté sezóně nahradit kvůli finančním problémům Sauberu Hülkenberga. Nyní si mladý Holanďan usilovně hledá místo a nad jeho další kariérou visí otazník.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.