Mladý Robert Frijns, kterého si nedávno vyhlídl Sauber jako svého rezervního pilota, přišel z finančních důvodů o své místo v GP2.
Peníze vládnou světu - a světu motosportu obzvlášť, o čemž se začínají přesvědčovat mladíci už i v nižších formulových sériích. Posledním příkladem je 21letý Robin Frijns, který včera potvrdil, že přišel o své místo v GP2, vstupní bráně do F1.
So that was it then. No money no drive! Winning championship is not enough these days! Good luck for all the GP2 boys!
— Robin Frijns (@RFrijns) July 24, 2013
"Takže je hotovo. Bez peněz si nezajezdíte. Vítězství v šampionátu v těchto dnech už nestačí! Přeji mnoho štěstí všem klukům v GP2," uvedl včera mladý Holanďan na Twitteru.
Frijnsovi v roce 2010 ovládl evropskou Formuli BMW, v roce 2011 Formuli Renault 2.0 a loni vyhrál s týmem Fortec Motorsport Formuli Renault 3.5. Ani tyto úspěchy mu však jeho současnému zaměstnavateli v GP2 - týmu Hilmer Motorsport - nestačí na to, aby si jej udržel. I on chce peníze.
Minulý týden přitom v Silverstone dva dny testoval se Sauberem F1 a hned ve středu zajel jen o 12 tisícin pomalejší čas než závodní pilot Nico Hülkenberg o den později (přehled zde). Tým si ho přitom pochvaloval: "Robin byl hned rychlý a ve voze odvedl solidní práci, splnil mnoho dalších úloh při sběru dat a poskytl cennou zpětnou vazbu."
Robin Frijns minulý týden v Silverstone (foto: Sauber Motorsport AG)
"Robin přišel o místo - situace v motosportu je směšná. Všichni bychom tím měli být znepokojeni. Tohle fakt smrdí," komentoval oznámení pilot Daniel Juncadella, který během testu mladíků dostal šanci od Williamsu.
"Ta zpráva o Robinovi je smutná. Pokud je tento kluk v takové situaci po všech těch věcech, které dosáhl, pak F1 přichází o spoustu důvěryhodnosti," řekl Carlos Sainz mladší, jenž v Silverstone testoval s Toro Rosso i s Red Bullem.
Spekulovalo se, že by Frijns mohl dokonce ještě v letošní rozjeté sezóně nahradit kvůli finančním problémům Sauberu Hülkenberga. Nyní si mladý Holanďan usilovně hledá místo a nad jeho další kariérou visí otazník.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.