Mladý Robert Frijns, kterého si nedávno vyhlídl Sauber jako svého rezervního pilota, přišel z finančních důvodů o své místo v GP2.
Peníze vládnou světu - a světu motosportu obzvlášť, o čemž se začínají přesvědčovat mladíci už i v nižších formulových sériích. Posledním příkladem je 21letý Robin Frijns, který včera potvrdil, že přišel o své místo v GP2, vstupní bráně do F1.
So that was it then. No money no drive! Winning championship is not enough these days! Good luck for all the GP2 boys!
— Robin Frijns (@RFrijns) July 24, 2013
"Takže je hotovo. Bez peněz si nezajezdíte. Vítězství v šampionátu v těchto dnech už nestačí! Přeji mnoho štěstí všem klukům v GP2," uvedl včera mladý Holanďan na Twitteru.
Frijnsovi v roce 2010 ovládl evropskou Formuli BMW, v roce 2011 Formuli Renault 2.0 a loni vyhrál s týmem Fortec Motorsport Formuli Renault 3.5. Ani tyto úspěchy mu však jeho současnému zaměstnavateli v GP2 - týmu Hilmer Motorsport - nestačí na to, aby si jej udržel. I on chce peníze.
Minulý týden přitom v Silverstone dva dny testoval se Sauberem F1 a hned ve středu zajel jen o 12 tisícin pomalejší čas než závodní pilot Nico Hülkenberg o den později (přehled zde). Tým si ho přitom pochvaloval: "Robin byl hned rychlý a ve voze odvedl solidní práci, splnil mnoho dalších úloh při sběru dat a poskytl cennou zpětnou vazbu."
Robin Frijns minulý týden v Silverstone (foto: Sauber Motorsport AG)
"Robin přišel o místo - situace v motosportu je směšná. Všichni bychom tím měli být znepokojeni. Tohle fakt smrdí," komentoval oznámení pilot Daniel Juncadella, který během testu mladíků dostal šanci od Williamsu.
"Ta zpráva o Robinovi je smutná. Pokud je tento kluk v takové situaci po všech těch věcech, které dosáhl, pak F1 přichází o spoustu důvěryhodnosti," řekl Carlos Sainz mladší, jenž v Silverstone testoval s Toro Rosso i s Red Bullem.
Spekulovalo se, že by Frijns mohl dokonce ještě v letošní rozjeté sezóně nahradit kvůli finančním problémům Sauberu Hülkenberga. Nyní si mladý Holanďan usilovně hledá místo a nad jeho další kariérou visí otazník.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.