Současná kritika Pirelli ze strany týmů není fér a podle bývalého pilota Formule 1 Marca Surera odrazuje dodavatele pneumatik od Formule 1.
Pirelli při vývoji používá neadekvátní techniku - tři roky starý Renault R30 - a před sezónou s týmy testuje za chladného počasí. Tento týden s ním Jaime Alguersuari testuje v Barceloně, kde se zaměřují hlavně na konstrukce zadních pneumatik pro příští rok.
I když stále nemá smlouvu na příští rok, musí už na vlastní náklady testovat a vyvíjet budoucí pneumatiky pro případ, že se FIA s nimi rozhodne pokračovat.
Italský dodavatel tuto situaci nelibě nese a jeho sportovní ředitel Paul Hembery varoval, že si F1 bude muset "najít někoho jiného," pokud se neupraví pravidla a nezmírní jejich kritika. "Mnoho z nás si vyslechlo spoustu nefér kritiky. Různí lidé rádi používají naše jméno a vystavují Pirelli útokům pro libovolné účely, což je nepřijatelné."
Podle Marca Surera by Michelin či Bridgestone mohli díky svým zkušenostem Pirelli "rychle" nahradit, "pokud by chtěli." Podle něj však vzniká otázka, zda je z jejich pohledu opravdu o co stát. Poukazuje přitom na neustálou kritiku, které je Pirelli vystaveno od svého opětovného vstupu do F1 v roce 2011, kdy splnilo zadání: pomohlo zvýšit počet zastávek a zatraktivnit tak závody.
V poslední době kritika navíc zesílila. "To od týmů nebylo chytré. Přesto všechno stojí F1 dodavatele pneumatik spoustu peněz, pokud se jim to však vrátí ve formě negativní reklamy, pak to je naprosto odrazující."
Týmy Formule 1 společnosti Pirelli za pneumatiky nic neplatí, což bylo jednou z jejich podmínek při výběru dodavatele před třemi lety.
Týmy si kritikou dodavatele pneumatik podle Surera prokazují medvědí službu (foto: Pirelli)
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.