Současná kritika Pirelli ze strany týmů není fér a podle bývalého pilota Formule 1 Marca Surera odrazuje dodavatele pneumatik od Formule 1.
Pirelli při vývoji používá neadekvátní techniku - tři roky starý Renault R30 - a před sezónou s týmy testuje za chladného počasí. Tento týden s ním Jaime Alguersuari testuje v Barceloně, kde se zaměřují hlavně na konstrukce zadních pneumatik pro příští rok.
I když stále nemá smlouvu na příští rok, musí už na vlastní náklady testovat a vyvíjet budoucí pneumatiky pro případ, že se FIA s nimi rozhodne pokračovat.
Italský dodavatel tuto situaci nelibě nese a jeho sportovní ředitel Paul Hembery varoval, že si F1 bude muset "najít někoho jiného," pokud se neupraví pravidla a nezmírní jejich kritika. "Mnoho z nás si vyslechlo spoustu nefér kritiky. Různí lidé rádi používají naše jméno a vystavují Pirelli útokům pro libovolné účely, což je nepřijatelné."
Podle Marca Surera by Michelin či Bridgestone mohli díky svým zkušenostem Pirelli "rychle" nahradit, "pokud by chtěli." Podle něj však vzniká otázka, zda je z jejich pohledu opravdu o co stát. Poukazuje přitom na neustálou kritiku, které je Pirelli vystaveno od svého opětovného vstupu do F1 v roce 2011, kdy splnilo zadání: pomohlo zvýšit počet zastávek a zatraktivnit tak závody.
V poslední době kritika navíc zesílila. "To od týmů nebylo chytré. Přesto všechno stojí F1 dodavatele pneumatik spoustu peněz, pokud se jim to však vrátí ve formě negativní reklamy, pak to je naprosto odrazující."
Týmy Formule 1 společnosti Pirelli za pneumatiky nic neplatí, což bylo jednou z jejich podmínek při výběru dodavatele před třemi lety.
Týmy si kritikou dodavatele pneumatik podle Surera prokazují medvědí službu (foto: Pirelli)
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.