Paul di Resta věří, že se jeho tým bude po zklamání v Německu opět ve formě a do konce sezónu si udrží pátou příčku v šampionátu před McLarenem.
McLaren si z Nürburgringu odvezl 12 bodů, Force India nic, a tak se její náskok zmenšil na pouhých 10 bodů. Do Německa sice přivezlo pneumatiky s upravenou konstrukcí, Di Resta však výkonnostní výpadek svého týmu přičítá spíše charakteristice okruhu.
"Německo bylo trochu zklamáním, protože v každém závodě jsme [před tím] bodovali. Dostaneme se zpět, jsme týmem, který dokáže rychle reagovat. Myslím, že našemu vozu zkrátka Německo nesedlo," uvádí Di Resta.
"Když se dostaneme zpět na normálnější okruhy, uvidíme silné stránky našeho vozu. Mám veškerou důvěru v to, že se nám to podaří," pokračuje Skot, jenž na Nürburgringu obsadil 11. místo.
Uvědomuje si, že jejich soupeř z Wokingu má podstatně větší zdroje, přesto ale doufá, že se na pátém místě až do závěru sezóny udrží - i když už žádné větší novinky pro letošní vůz VJM06 neplánují. V boji o pořadí jde samozřejmě nejen o prestiž, ale i o nezanedbatelnou finanční prémii.
"Klíčové bude, kde se po letní přestávce vrátíme. Do poslední velké ceny jsme byli lepší než McLaren. Myslím, že boj bude celkem dlouhý před tím, než se rozhodne. Nevidím u nás [ve vývoji] žádná větší vylepšení, pokusíme se ale zůstat před nimi, což je cílem pro tento rok," dodává Di Resta.
Paul di Resta věří, že Force India i bez větších vylepšení svého vozu McLaren porazí(foto: Sahara Force India)
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.