Sedminásobný mistr světa poskytl rozhovor o své kariéře italské televizní stanici Sky.
Podle Michaela Schumachera je dnešní Formule 1 jiná, než v časech jeho závodění„Za mých časů byla tělesná příprava velmi důležitá, Formule 1 vyžadovala od jezdce mnoho fyzických sil. Když jsem začínal, byla náročná zejména vysoká rychlost, absence posilovače řízení a manuální řazení rychlostních stupňů.
Dnes zůstala nezměněná rychlost, pilot ale může používat posilovač řízení, hydraulické brzdy a různé technické pomůcky, které mu umožňují soustředit se plně na řízení vozu. Tělesná příprava není tak rozhodující, ale samozřejmě může pomoci. Já jsem vždy cvičil, abych byl připraven na 150 až 200 procent, protože jsem se domníval, že je potřebné být připraven i na nepředvídatelné události.“
Flavio Briatore se při svém vstupu do Formule 1 v technice moc nevyznal, ale podle Michaela byl výtečný manažer a obchodník„Flavio nebyl expertem v oblasti Formule 1. Díky určitým okolnostem a pár náhodám vstoupil do týmu, aby se zabýval ekonomickými otázkami, zatímco Tom Walkinshaw a jeho parta měli na starosti technickou oblast.
Flavio je Flavio, jeho práce v týmu byla fenomenální, byl schopen vést finance a organizovat všechny věci na vysoké úrovni, navíc znal své limity. Věděl, že není inženýrem a nezasahoval do práce mechanikům. Byl velmi houževnatým obchodníkem, byli jsme přáteli a strávili jsme spolu hezkou dobu.“
Nejvíc ze všeho si cení své tituly mistra světa“Sedm titulů představuje samozřejmě můj nejdůležitější rekord. Mým prvořadým cílem vždy bylo vyhrát celý šampionát, nechtěl jsem obětovat všechny své síly jenom pro jedno vítězství v jednom závodě. Nejdůležitější byl titul z roku 2000. Jean Todt tehdy řekl, že od toho momentu se změnil život.“
Návratu do Formule 1 v barvách Mercedesu se Michael Schumacher neobával„Když jsem se vracel k závodění, bylo mi jasné, co se ode mě očekává. Mám ale taky jiný život, než ten ve Formuli 1, po mém definitivním odchodu jsem ho začal žít mnohem intenzivněji. Rodina je pro mě nejdůležitější, navíc mám mnoho zálib, kterým se věnuji. Z profesionálního hlediska jsme vyslancem Mercedesu a účastním se také několika projektů v různých společnostech. Jsem rád, že jsem našel rovnováhu mezi profesionálním a rodinným životem.“
Michael jmenoval čtyři nejlepší jezdce Formule 1„Vettel, Alonso, Räikkönen a Hamilton jsou aktuálně nejlepšími piloty Formule 1, spolu s několika, na které jsem možná zapomněl. Všichni jsou lidskými bytostmi, takže určitě mají také své slabé stránky a hodně pracují na tom, aby je co nejvíc ukryli. Každý má své tajemství na způsob, jak být vždy silný, bez viditelných nedostatků. Nebudu to analyzovat podrobně, řeknu jen, ať zvítězí nejlepší.“
Michael Schumacher a jeho názor na početné exploze pneumatik v Silverstonu„To, co se stalo v Silverstonu, je výjimkou. Neznám podrobnosti příčin problémů s pneumatikami, ale můžu říct, že Silverstone je jeden z nejrychlejších závodů, ve kterém jdou pneumatiky na doraz. Jistě se zjistí přesné důvody selhání, ale každý jezdec ví, že mu může pneumatika explodovat, stalo se to skoro už každému.
Není to příjemné, pro mě je ale největším problémem skutečnost, že měly být kompatibilní se všemi závodními vozy, nejen s některými, jak je tomu v posledních dvou letech.
Navíc, pneumatiky by měly dovolovat využítí potenciálu vozu na 80 až 90 procent. V Monaku a v Barceloně mohli jezdci využít možnosti svého monopostu tak na 50 procent kvůli šetření pneumatik. Pro piloty to musí být frustrující a vůbec ne zábavné. Pneumatiky by se měly přizpůsobit charakteristice vozů, neměl by existovat až tak velký nesoulad mezi nimi.“
A co znamenají pro Michaela Ferrari a Mercedes?„Nemám problémy říct, že miluju jak Ferrari, tak Mercedes. Ve Ferrari jsem prožil fantastickou dobu, možná nejlepší vzhledem na vítězství a přátelství, ale cítil jsem se dobře také v Mercedesu, kde jsem byl šťastný, že můžu pracovat s vynikajícími lidmi.“
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.