Přechod na nové konstrukce a trvanlivější pneumatiky by podle Autosportu mohly paradoxně pomoci Fernandovi Alonsovi a Kimimu Räikkönenovi v honbě za lídrem šampionátu Sebastianem Vettelem. Proč?
Při testech mladých jezdců minulý týden v Silverstone se ukázalo, že se nové pneumatiky nechovají příliš odlišně - výkonnost je přibližně stejná, dochází však k menší degradaci. I když by přechod na trvanlivější pneumatiky mohl nahrávat spíše Red Bullu, podle některý inženýrů to může kvůli dopadu na strategie naopak pomoci týmům, které jsou k pneumatikám šetrnější.
Klíčovým prvkem v boji o titul může být to, jak trvanlivější pneumatiky ovlivní preferovanou volbu gumy pro závod. V letošní sezóně byla kvůli vysoké degradaci velmi často upřednostňována vždy ta tvrdší ze dvou nabízených směsí.
Týmy, jež jsou k pneumatikám šetrné - jako například Lotus či Ferrari - z toho mohli těžit jen v omezené míře, protože nedokázali vymáčknout maximum výkonu z tvrdších směsí. Pokud se úrovně degradace sníží, jak jsme to viděli minulý týden v Silverstone, pak se z měkčí směsi může stát výborná volba pro ty, kteří s gumou pracují lépe.
Hned v Maďarsku by to mohlo vést k velkým rozdílům, protože výkonnostní rozdíl mezi měkkou a středně-tvrdou směsí může dosahovat až jedné sekundy na kolo.
Dalším prvkem, který významně ovlivní strategie po nasazení nových pneumatik, je snížení maximální rychlosti v boxech ze 100 na 80 km/hod - opatření, ke kterému narychlo sáhla FIA kvůli tomu, co se stalo během Velké ceny Británie, když uvolněné kolo Red Bullu zranilo kameramana.
Pomůžou změny v pneumatikách Alonsovi s Räikkönenem? (foto: Scuderia Ferrari)
Byť tato změna na první pohled nestojí až tak za zmínku, může výrazně ovlivnit strategie - obzvláště tam, kde to bylo mezi různým množstvím zastávek těsné. V Maďarsku, kde se loni týmy rozhodovali mezi 2 až 3 zastávkami, čas průjezdem boxovou uličkou (bez zastávky) stoupne z 12,3 na 16,4 sekundy, což týmy bude nutit zvolit menší počet zastávek a o něco pomalejší tempo v závodě - opět výhoda pro šetrné.
O víkendu nás tedy čeká další zajímavý závod, velký zvrat v relativní výkonnosti týmů i přes popsané změny však čekat nemůžeme. "Možná to s věcmi zahýbe, k žádné revoluci však nedojde," předpokládá hlavní závodní inženýr Williamsu Xevi Pujolar. Revoluce při tak těsných rozdílech mezi vozy na čele ale ani není zapotřebí, aby došlo ke zpestření či zdramatizování boje o titul.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.