Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery v Silverstone hovořil o atmosféře v paddocku. Proč týmy nedrží tak pohromadě, jako před 2 roky?
"S týmy spolupracujeme lépe. V prvním roce byly týmy o něco lepší ve vzájemné spolupráci a pozorujeme, že se to v posledních dvou a půl letech vytrácí. Nejde jen o nás - myslím, že se toho děje spousta v pozadí s novými smlouvami - s Concordskou dohodou a takové věci.
Některé týmy se trápí, takže to mezi týmy dře mnohem více, než jsme viděli dříve," popisuje současné pozadí v F1 Paul Hembery. Minulý rok zkrachoval tým HRT, v současné době se finančně trápí Sauber a ani situace dalších týmů není růžová. Příští rok přijdou nové motory, jejichž vývoj bude třeba zaplatit, takže náklady dále stoupnou a situace se nezlepší.
"Zatímco individuálně máme od všech fantastickou podporu, z kolektivního pohledu ne tak docela. Víme, že v se toho musí hodně změnit, když jdeme dál. Musíme to napravit, protože v takové situaci znovu nemůžeme být," pokračuje sportovní ředitel společnosti, která nové pneumatiky testuje se starým vozem.
"Momentálně například nemáme žádný náznak toho, jaké budou příští rok auta, a během několika měsíců se očekává, že všichni budeme připraveni. Předpokládám, že týmy na poradách neřeší naše problémy a potřeby," říká Hembery, jehož společnost stále nemá s F1 smlouvu na příští rok.
"Pracujeme na příštím ročníku. Čas utíká. My nepotřebujeme Formuli 1, abychom přežili jakožto firma, je to součástí společnosti. V listopadu se můžeme sbalit a jít. Pak to bude problém někoho jiného. Vynaložili jsme však veškeré úsilí, abychom věci vyřešili.
Je polovina července, a pokud někdo bude chtít přijít a převzít to, myslím, že budou muset být velmi odvážní, protože s potížemi, které nyní zažíváme, by upřímně měla problémy každá společnost," vysvětluje Hembery.
"Věci v F1 se musí změnit," zdůrazňuje Hembery (foto: Scuderia Ferrari)
"Věci se musí změnit. Pokud je sport nebude chtít změnit, pak si můžou najít někoho jiného. Samozřejmě bychom chtěli zůstat, potřebujeme však některé věci upravit, nemůžeme o nich jen hovořit - teď se to změnit musí.
Při rozhovorech s piloty říkáte: 'Nemáš obavy o to, že do sezóny 2014 vstoupíš bez jakéhokoliv testu za mokra? Budeš mít téměř vertikální křivku krouticího momentu, a když se s veškerým tím výkonem dostaneš do Malajsie zřejmě k prvnímu mokrému závodu, je to v pořádku? Jaký z toho máš pocit?' Je to trochu zvláštní.
Tato auta nebudou evolucí - půjde o velkou změnu a změní se i způsob, jakým jezdíte. Opravdu se nechcete v závodě dostat do situace, kdy v jeho polovině začne náhle pršet, a vy budete poprvé jezdit v dešti. Vzhledem k množství vody, které zažíváme v některých závodech na světě, by to podle mě bylo hodně nedbalé," upozorňuje Hembery pro ESPN.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.