Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery v Silverstone hovořil o atmosféře v paddocku. Proč týmy nedrží tak pohromadě, jako před 2 roky?
"S týmy spolupracujeme lépe. V prvním roce byly týmy o něco lepší ve vzájemné spolupráci a pozorujeme, že se to v posledních dvou a půl letech vytrácí. Nejde jen o nás - myslím, že se toho děje spousta v pozadí s novými smlouvami - s Concordskou dohodou a takové věci.
Některé týmy se trápí, takže to mezi týmy dře mnohem více, než jsme viděli dříve," popisuje současné pozadí v F1 Paul Hembery. Minulý rok zkrachoval tým HRT, v současné době se finančně trápí Sauber a ani situace dalších týmů není růžová. Příští rok přijdou nové motory, jejichž vývoj bude třeba zaplatit, takže náklady dále stoupnou a situace se nezlepší.
"Zatímco individuálně máme od všech fantastickou podporu, z kolektivního pohledu ne tak docela. Víme, že v se toho musí hodně změnit, když jdeme dál. Musíme to napravit, protože v takové situaci znovu nemůžeme být," pokračuje sportovní ředitel společnosti, která nové pneumatiky testuje se starým vozem.
"Momentálně například nemáme žádný náznak toho, jaké budou příští rok auta, a během několika měsíců se očekává, že všichni budeme připraveni. Předpokládám, že týmy na poradách neřeší naše problémy a potřeby," říká Hembery, jehož společnost stále nemá s F1 smlouvu na příští rok.
"Pracujeme na příštím ročníku. Čas utíká. My nepotřebujeme Formuli 1, abychom přežili jakožto firma, je to součástí společnosti. V listopadu se můžeme sbalit a jít. Pak to bude problém někoho jiného. Vynaložili jsme však veškeré úsilí, abychom věci vyřešili.
Je polovina července, a pokud někdo bude chtít přijít a převzít to, myslím, že budou muset být velmi odvážní, protože s potížemi, které nyní zažíváme, by upřímně měla problémy každá společnost," vysvětluje Hembery.
"Věci v F1 se musí změnit," zdůrazňuje Hembery (foto: Scuderia Ferrari)
"Věci se musí změnit. Pokud je sport nebude chtít změnit, pak si můžou najít někoho jiného. Samozřejmě bychom chtěli zůstat, potřebujeme však některé věci upravit, nemůžeme o nich jen hovořit - teď se to změnit musí.
Při rozhovorech s piloty říkáte: 'Nemáš obavy o to, že do sezóny 2014 vstoupíš bez jakéhokoliv testu za mokra? Budeš mít téměř vertikální křivku krouticího momentu, a když se s veškerým tím výkonem dostaneš do Malajsie zřejmě k prvnímu mokrému závodu, je to v pořádku? Jaký z toho máš pocit?' Je to trochu zvláštní.
Tato auta nebudou evolucí - půjde o velkou změnu a změní se i způsob, jakým jezdíte. Opravdu se nechcete v závodě dostat do situace, kdy v jeho polovině začne náhle pršet, a vy budete poprvé jezdit v dešti. Vzhledem k množství vody, které zažíváme v některých závodech na světě, by to podle mě bylo hodně nedbalé," upozorňuje Hembery pro ESPN.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.