Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery v Silverstone hovořil o atmosféře v paddocku. Proč týmy nedrží tak pohromadě, jako před 2 roky?
"S týmy spolupracujeme lépe. V prvním roce byly týmy o něco lepší ve vzájemné spolupráci a pozorujeme, že se to v posledních dvou a půl letech vytrácí. Nejde jen o nás - myslím, že se toho děje spousta v pozadí s novými smlouvami - s Concordskou dohodou a takové věci.
Některé týmy se trápí, takže to mezi týmy dře mnohem více, než jsme viděli dříve," popisuje současné pozadí v F1 Paul Hembery. Minulý rok zkrachoval tým HRT, v současné době se finančně trápí Sauber a ani situace dalších týmů není růžová. Příští rok přijdou nové motory, jejichž vývoj bude třeba zaplatit, takže náklady dále stoupnou a situace se nezlepší.
"Zatímco individuálně máme od všech fantastickou podporu, z kolektivního pohledu ne tak docela. Víme, že v se toho musí hodně změnit, když jdeme dál. Musíme to napravit, protože v takové situaci znovu nemůžeme být," pokračuje sportovní ředitel společnosti, která nové pneumatiky testuje se starým vozem.
"Momentálně například nemáme žádný náznak toho, jaké budou příští rok auta, a během několika měsíců se očekává, že všichni budeme připraveni. Předpokládám, že týmy na poradách neřeší naše problémy a potřeby," říká Hembery, jehož společnost stále nemá s F1 smlouvu na příští rok.
"Pracujeme na příštím ročníku. Čas utíká. My nepotřebujeme Formuli 1, abychom přežili jakožto firma, je to součástí společnosti. V listopadu se můžeme sbalit a jít. Pak to bude problém někoho jiného. Vynaložili jsme však veškeré úsilí, abychom věci vyřešili.
Je polovina července, a pokud někdo bude chtít přijít a převzít to, myslím, že budou muset být velmi odvážní, protože s potížemi, které nyní zažíváme, by upřímně měla problémy každá společnost," vysvětluje Hembery.
"Věci v F1 se musí změnit," zdůrazňuje Hembery (foto: Scuderia Ferrari)
"Věci se musí změnit. Pokud je sport nebude chtít změnit, pak si můžou najít někoho jiného. Samozřejmě bychom chtěli zůstat, potřebujeme však některé věci upravit, nemůžeme o nich jen hovořit - teď se to změnit musí.
Při rozhovorech s piloty říkáte: 'Nemáš obavy o to, že do sezóny 2014 vstoupíš bez jakéhokoliv testu za mokra? Budeš mít téměř vertikální křivku krouticího momentu, a když se s veškerým tím výkonem dostaneš do Malajsie zřejmě k prvnímu mokrému závodu, je to v pořádku? Jaký z toho máš pocit?' Je to trochu zvláštní.
Tato auta nebudou evolucí - půjde o velkou změnu a změní se i způsob, jakým jezdíte. Opravdu se nechcete v závodě dostat do situace, kdy v jeho polovině začne náhle pršet, a vy budete poprvé jezdit v dešti. Vzhledem k množství vody, které zažíváme v některých závodech na světě, by to podle mě bylo hodně nedbalé," upozorňuje Hembery pro ESPN.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.