Sauber, který se zmítá ve finančních problémech, se zatím žádných peněz od ohlášených ruských společností nedočkal
Švýcarský tým v pondělí ohlásil svou záchranu prostřednictvím tří ruských společností: Mezinárodního fondu investiční spolupráce, Státního fondu vývoje severozápadní ruské federace a Národního institutu leteckých technologií (více zde).
Podle německého Bildu však v Hinwilu zatím neviděli ani halíř: "Tým má platby od svých tří nových ruských investorů teprve obdržet."
Moskevský zpravodaj reportér švýcarského veřejnoprávního rádia SRF Peter Gysling však před těmito ruskými společnostmi ve vysílání varoval. Nakolik jsou "smlouvy čisté, to se uvidí."
"Všechny tři instituce jsou skutečné a napojené na vládu. Je tam však patrná omezená aktivita. Takzvaný Národní institut leteckých technologií byl zapojen pouze do vývoje nehořlavých sedaček pro trolejbusy.
Nejde také o vládní výzkumný ústav, ale o soukromou společnost, která ironicky patří otci budoucího 17letého pilota Formule 1 - Sergeje Sirotkina... Celá dohoda může stejně dobře skončit ve slepé uličce," varuje Gysling, kterého dnes cituje také Sport Business Daily.
Sauber letos oslavil 20. sezónu v F1 a doufá, že nebude jeho poslední (foto: Sauber Motorsport AG)
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.