Honda svůj nový 1,6l V6 turbomotor hodlá poprvé nastartovat letos na podzim, ačkoliv je stále v rané fázi jeho vývoje. Celý balík včetně systému ERS a baterií však budou mít k dispozici pro vyzkoušení až za rok.
Honda návrat do F1 příští rok, kdy monoposty přejdou na nové pohonné jednotky s pokročilými systémy pro rekuperaci energie, nestihne. Do hry se dostane až v sezóně 2015, kdy její motory budou pohánět minimálně McLareny.
Včera její zástupci oznámili, že designové práce zatím zdárně probíhají v japonském Tochigi, svůj F1 tým však později přestěhuje do Milton Keynes.
"Podle plánu bychom měli [nový motor] nastartovat na podzim. Samozřejmě, že kromě motoru budeme mít díly jako ERS a baterie, abychom to zřejmě někdy za rok mohli otestovat jako systém," uvádí pro Autosport šéf motorsportu Hondy Jasuhisa Araj, podle něhož jsou stále v rané fázi výzkumu a vývoje.
"Stále jde o prvotní fázi. V polovině května jsme oznámili, že se Honda rozhodla vrátit do F1, a zahájili jsme designové práce. Nyní rozhodujeme o některých detailech, takže jsme s tím teprve začali.
Vyžádá si to mnoho technických prvků, takže to není jen o motoru. Musíme se ujistit, že motor funguje s jeho managementem. Aby šlo o dobrou pohonnou jednotku, musíme zajistit, aby všechny části dohromady fungovaly," dodává Araj.
Renault začal s vývojem dříve a svůj turbomotor už testuje (foto: Renault Sport F1)
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.