Honda svůj nový 1,6l V6 turbomotor hodlá poprvé nastartovat letos na podzim, ačkoliv je stále v rané fázi jeho vývoje. Celý balík včetně systému ERS a baterií však budou mít k dispozici pro vyzkoušení až za rok.
Honda návrat do F1 příští rok, kdy monoposty přejdou na nové pohonné jednotky s pokročilými systémy pro rekuperaci energie, nestihne. Do hry se dostane až v sezóně 2015, kdy její motory budou pohánět minimálně McLareny.
Včera její zástupci oznámili, že designové práce zatím zdárně probíhají v japonském Tochigi, svůj F1 tým však později přestěhuje do Milton Keynes.
"Podle plánu bychom měli [nový motor] nastartovat na podzim. Samozřejmě, že kromě motoru budeme mít díly jako ERS a baterie, abychom to zřejmě někdy za rok mohli otestovat jako systém," uvádí pro Autosport šéf motorsportu Hondy Jasuhisa Araj, podle něhož jsou stále v rané fázi výzkumu a vývoje.
"Stále jde o prvotní fázi. V polovině května jsme oznámili, že se Honda rozhodla vrátit do F1, a zahájili jsme designové práce. Nyní rozhodujeme o některých detailech, takže jsme s tím teprve začali.
Vyžádá si to mnoho technických prvků, takže to není jen o motoru. Musíme se ujistit, že motor funguje s jeho managementem. Aby šlo o dobrou pohonnou jednotku, musíme zajistit, aby všechny části dohromady fungovaly," dodává Araj.
Renault začal s vývojem dříve a svůj turbomotor už testuje (foto: Renault Sport F1)
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.