Honda svůj nový 1,6l V6 turbomotor hodlá poprvé nastartovat letos na podzim, ačkoliv je stále v rané fázi jeho vývoje. Celý balík včetně systému ERS a baterií však budou mít k dispozici pro vyzkoušení až za rok.
Honda návrat do F1 příští rok, kdy monoposty přejdou na nové pohonné jednotky s pokročilými systémy pro rekuperaci energie, nestihne. Do hry se dostane až v sezóně 2015, kdy její motory budou pohánět minimálně McLareny.
Včera její zástupci oznámili, že designové práce zatím zdárně probíhají v japonském Tochigi, svůj F1 tým však později přestěhuje do Milton Keynes.
"Podle plánu bychom měli [nový motor] nastartovat na podzim. Samozřejmě, že kromě motoru budeme mít díly jako ERS a baterie, abychom to zřejmě někdy za rok mohli otestovat jako systém," uvádí pro Autosport šéf motorsportu Hondy Jasuhisa Araj, podle něhož jsou stále v rané fázi výzkumu a vývoje.
"Stále jde o prvotní fázi. V polovině května jsme oznámili, že se Honda rozhodla vrátit do F1, a zahájili jsme designové práce. Nyní rozhodujeme o některých detailech, takže jsme s tím teprve začali.
Vyžádá si to mnoho technických prvků, takže to není jen o motoru. Musíme se ujistit, že motor funguje s jeho managementem. Aby šlo o dobrou pohonnou jednotku, musíme zajistit, aby všechny části dohromady fungovaly," dodává Araj.
Renault začal s vývojem dříve a svůj turbomotor už testuje (foto: Renault Sport F1)
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.