Finančně se trápící Sauber nehodlá nikterak znepříjemňovat odchod svému pilotovi číslo jedna - Nicovi Hülkenbergovi.
Švýcarský tým usilovně shání finance, které mu scházejí na vývoj vozu, což může mít negativní dopad i na příští sezónu. K poslednímu závodu v Německu poprvé žádnou novinku nepřivezl, k dobré rychlosti mu tam pomohla pouze optimalizace nastavení a zřejmě i úprava pneumatik. Navíc jej opustil schopný designér Matt Morris, jenž odešel k McLarenu.
Hülkenberg v tomto těžkém období pro tým nevyužil opci na prodloužení smlouvy se Sauberem, což neznamená, že u něj končí, jeho budoucnost je však otevřená a může jednat s ostatními stájemi.
Nico do Hinwilu v zimě přestoupil z Force Indie v naději, že bude mít konečně na zisk pódií. Žel si tímto krokem pohoršil - zatímco indický tým je v šampionátu na pátém místě před McLarenem, on zatím nasbíral pouze sedm bodů a Sauberu patří až osmá příčka. Jeho týmový kolega - nováček Esteban Gutiérrez - doposud neskóroval.
Šéfka týmu Moniša Kaltenbornová pro Autosport uvedla, že Hülkenbergovi v odchodu nebudou nijak bránit, pokud se rozhodne přestoupit jinam.
"Nico je pro tým velmi důležitý, protože je tím zkušenějším pilotem a my od něj očekáváme vedení. Odvádí zatím fantastickou práci. Nikdy však nikomu nestojíme v cestě. Své jezdce oznamujeme ze sezóny na sezónu a nebudeme to měnit. Je naším pilotem pro tuto sezónu a k tomu není co dodat," říká Kaltenbornová, která řeší finanční potíže týmu před sezónou 2014, která si kvůli novým motorům vyžádá vyšší náklady.
Nico Hülkenberg na Nürburgringu před Lewisem Hamiltonem(foto: Sauber Motorsport AG)
V zákulisí se hovoří o spojení Sauberu s ruskými bankéři Borisem Rotenbergem a jeho starším bratrem Arkadijem - s miliardáři, kteří vlastní banku SMP a skupinu SGM, která je dodavatelem ruské obří plynové společnosti Gazprom.
Šéfka Sauberu odmítá hovořit o tom, s kým v rámci řešení svých problémů jednají. Věří ale, že brzy uzavřou smlouvu: "Velmi otevřeně jsme řekli, že se pro nás jedná o náročné období, ale že děláme vše, co můžeme, abychom tuto situaci vyřešili. Věřím, že se z toho brzy dostaneme - to je vše, co k tomu můžu říci."
Kaltenbornová přes veškeré potíže věří, že tým bude schopen letošní sezónu dokončit "Vstoupili jsme do této sezóny a nikdy jsme nepochybovali o tom, že v ní nebudeme," dodává.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.