Finančně se trápící Sauber nehodlá nikterak znepříjemňovat odchod svému pilotovi číslo jedna - Nicovi Hülkenbergovi.
Švýcarský tým usilovně shání finance, které mu scházejí na vývoj vozu, což může mít negativní dopad i na příští sezónu. K poslednímu závodu v Německu poprvé žádnou novinku nepřivezl, k dobré rychlosti mu tam pomohla pouze optimalizace nastavení a zřejmě i úprava pneumatik. Navíc jej opustil schopný designér Matt Morris, jenž odešel k McLarenu.
Hülkenberg v tomto těžkém období pro tým nevyužil opci na prodloužení smlouvy se Sauberem, což neznamená, že u něj končí, jeho budoucnost je však otevřená a může jednat s ostatními stájemi.
Nico do Hinwilu v zimě přestoupil z Force Indie v naději, že bude mít konečně na zisk pódií. Žel si tímto krokem pohoršil - zatímco indický tým je v šampionátu na pátém místě před McLarenem, on zatím nasbíral pouze sedm bodů a Sauberu patří až osmá příčka. Jeho týmový kolega - nováček Esteban Gutiérrez - doposud neskóroval.
Šéfka týmu Moniša Kaltenbornová pro Autosport uvedla, že Hülkenbergovi v odchodu nebudou nijak bránit, pokud se rozhodne přestoupit jinam.
"Nico je pro tým velmi důležitý, protože je tím zkušenějším pilotem a my od něj očekáváme vedení. Odvádí zatím fantastickou práci. Nikdy však nikomu nestojíme v cestě. Své jezdce oznamujeme ze sezóny na sezónu a nebudeme to měnit. Je naším pilotem pro tuto sezónu a k tomu není co dodat," říká Kaltenbornová, která řeší finanční potíže týmu před sezónou 2014, která si kvůli novým motorům vyžádá vyšší náklady.
Nico Hülkenberg na Nürburgringu před Lewisem Hamiltonem(foto: Sauber Motorsport AG)
V zákulisí se hovoří o spojení Sauberu s ruskými bankéři Borisem Rotenbergem a jeho starším bratrem Arkadijem - s miliardáři, kteří vlastní banku SMP a skupinu SGM, která je dodavatelem ruské obří plynové společnosti Gazprom.
Šéfka Sauberu odmítá hovořit o tom, s kým v rámci řešení svých problémů jednají. Věří ale, že brzy uzavřou smlouvu: "Velmi otevřeně jsme řekli, že se pro nás jedná o náročné období, ale že děláme vše, co můžeme, abychom tuto situaci vyřešili. Věřím, že se z toho brzy dostaneme - to je vše, co k tomu můžu říci."
Kaltenbornová přes veškeré potíže věří, že tým bude schopen letošní sezónu dokončit "Vstoupili jsme do této sezóny a nikdy jsme nepochybovali o tom, že v ní nebudeme," dodává.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.