Finančně se trápící Sauber nehodlá nikterak znepříjemňovat odchod svému pilotovi číslo jedna - Nicovi Hülkenbergovi.
Švýcarský tým usilovně shání finance, které mu scházejí na vývoj vozu, což může mít negativní dopad i na příští sezónu. K poslednímu závodu v Německu poprvé žádnou novinku nepřivezl, k dobré rychlosti mu tam pomohla pouze optimalizace nastavení a zřejmě i úprava pneumatik. Navíc jej opustil schopný designér Matt Morris, jenž odešel k McLarenu.
Hülkenberg v tomto těžkém období pro tým nevyužil opci na prodloužení smlouvy se Sauberem, což neznamená, že u něj končí, jeho budoucnost je však otevřená a může jednat s ostatními stájemi.
Nico do Hinwilu v zimě přestoupil z Force Indie v naději, že bude mít konečně na zisk pódií. Žel si tímto krokem pohoršil - zatímco indický tým je v šampionátu na pátém místě před McLarenem, on zatím nasbíral pouze sedm bodů a Sauberu patří až osmá příčka. Jeho týmový kolega - nováček Esteban Gutiérrez - doposud neskóroval.
Šéfka týmu Moniša Kaltenbornová pro Autosport uvedla, že Hülkenbergovi v odchodu nebudou nijak bránit, pokud se rozhodne přestoupit jinam.
"Nico je pro tým velmi důležitý, protože je tím zkušenějším pilotem a my od něj očekáváme vedení. Odvádí zatím fantastickou práci. Nikdy však nikomu nestojíme v cestě. Své jezdce oznamujeme ze sezóny na sezónu a nebudeme to měnit. Je naším pilotem pro tuto sezónu a k tomu není co dodat," říká Kaltenbornová, která řeší finanční potíže týmu před sezónou 2014, která si kvůli novým motorům vyžádá vyšší náklady.
Nico Hülkenberg na Nürburgringu před Lewisem Hamiltonem(foto: Sauber Motorsport AG)
V zákulisí se hovoří o spojení Sauberu s ruskými bankéři Borisem Rotenbergem a jeho starším bratrem Arkadijem - s miliardáři, kteří vlastní banku SMP a skupinu SGM, která je dodavatelem ruské obří plynové společnosti Gazprom.
Šéfka Sauberu odmítá hovořit o tom, s kým v rámci řešení svých problémů jednají. Věří ale, že brzy uzavřou smlouvu: "Velmi otevřeně jsme řekli, že se pro nás jedná o náročné období, ale že děláme vše, co můžeme, abychom tuto situaci vyřešili. Věřím, že se z toho brzy dostaneme - to je vše, co k tomu můžu říci."
Kaltenbornová přes veškeré potíže věří, že tým bude schopen letošní sezónu dokončit "Vstoupili jsme do této sezóny a nikdy jsme nepochybovali o tom, že v ní nebudeme," dodává.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.