Po Velké ceně Německa a nasazení letošních pneumatik s kevlarovou výztuží týmy sčítají své zisky a ztráty v důsledku této jednorázové změny.
Pirelli narychlo vyrobilo zadní pneumatiky, v jejichž konstrukci nahradilo ocelovou výztuž kevlarovou. Po této jednorázové změně přijdou v Maďarsku na řadu loňské konstrukce v kombinaci s letošními směsmi.
Po dramatickém závodu v Silverstone a úpravě pneumatik se některé týmy již pasují do role poražených, jiné naopak věří, že jim pomůže. "My určitě patříme k těm poraženým," uvádí zástupce Force Indie Bob Fernley.
"Auto je navrženo pro letošní specifikaci pneumatik a ty nové jsou tak odlišné, že budeme muset znovu pracovat na něčem, co jsme považovali za dávno uzavřené. Rádi bychom se ale posunuli a věnovali se vozu pro rok 2014. Není to tedy moc dobré, Force Indii to nesedí. Podle mě tím trpí i ostatní. Určitě pro Ferrari. Lotusu to sice jelo dobře, ale i na ně to bude mít dopad," soudí Fernley.
Více se ale ukáže až v Maďarsku, kam přiveze Pirelli nové pneumatiky, na nichž se bude závodit ve zbytku sezóny.
"Nám to pomůže více než ostatním," avizuje Nico Hülkenberg ze Sauberu. Švýcarský tým se momentálně finančně trápí a nestihá platit svým dodavatelům. Mladý Němec proto začal jednat s jinými týmy včetně Ferrari či Lotusu, kde by mohl získat místo, pokud by Räikkönen odešel k Red Bullu.
Na změnu se těší i McLaren, který po radikálních změnách vozu zůstal daleko za očekáváními. Jednou z příčin byly stejně jako u Sauberu právě pneumatiky pro tuto sezónu a jejich nedostatečně reprezentativní modely, které Pirelli týmům dodalo pro testování v aerodynamických tunelech.
Souboj McLarenů v Německu (foto: McLaren Mercedes)
Šéf britského týmu Martin Whitmarsh se na návrat k loňským konstrukcím pneumatik za necelé tři týdny těší: "Samozřejmě doufám, že nám to trochu pomůže. Mezitím jsme se však - stejně jako ostatní - novým pneumatikám přizpůsobili. Naděje tedy existuje, ale schází mi v to důvěra."
McLaren přitom na Nürburgringu po úpravě pneumatik odjel svůj nejlepší závod letošní sezóny. Zásluhou šestého místa Jensona Buttona a osmého místa Sergia Péreze si z Německa odvezl 12 bodů, čímž o 54,5 % stáhl ztrátu na Force Indii v šampionátu na rozdíl pouhých 10 bodů.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.