Pohled na bursovní lístek prozrazuje, že Formuli 1 stála bankovní krize na příjmech z reklamy a příjmech od sponzorů přes 30 milionů Dolarů.
Holding Formule 1 Delta Topco odhalil, že ztratili 32,8 milionů amerických Dolarů (asi 25,5 milionu Euro) na příjmech od sponzorů a příjmech z reklamy v důsledku ztráty společností RBS a ING. Obě banky donutila bankovní krize k odchodu z F1. Ještě v roce 2008 byla reklama na RBS na 8 ze 17 reklamních poutačů kolem trati, jenže na konci roku byla banka z 57 % převzata. O 12 měsíců později zmizela reklama kolem tratí úplně.
Podobné to bylo v případě ING, v říjnu 2008 dostala společnost finanční injekci od holandské vlády ve výši 13,5 milionů amerických Dolarů, na konci následujícího roku se společnost z F1 stáhla. Strana 95 burzovní zprávy o F1 říká, že „příjmy z reklamy a sponzoringu v roce 2010 klesly o 32,8 milionu Dolarů (respektive 14,1 %) na 200,6 milionů Dolarů z 233,4 milionů Dolarů v roce 2009. Tento pád byl primárně způsoben odchodem společností ING a RBS, jejichž smlouvy nebyly na konci roku 2009 obnoveny. To bylo v principu vyústění světové finanční krize, která měla dopad na celé hospodářství.“
Pokles nastal i přes navýšení počtu závodů v sezoně 2012 o dva – manévr, který by měl za normálních okolností příjmy zvýšit, protože se tak zvýšil i počet reklamních ploch. Zájem o reklamu a sponzoring v F1 zůstal v roce 2011 zhruba vyrovnaný, v tomto roce se globálním partnerem F1 stala švýcarská investiční banka UBS.
„Příjmy z reklamy a sponzoringu v roce 2011 stouply v roce 2011 o 23,1 milionů amerických Dolarů (tedy 11,5 %) na 223,6 milionů amerických Dolarů z 200,6 milionů amerických Dolarů v roce 2010. Tento růst je nutné přisoudit primárně UBS, které se na konci roku 2010 stalo globálním partnerem F1. Celkové obchodní podmínky se zlepšily.“
Podle zprávy UBS zkraje roku zkoumalo, jestli v F1 zůstat nebo ne. Smlouva byla totiž podepsána pod vedením bývalého představenstva vedeného Oswaldem Grübelem, který byl fandou motorsportu. Předtím, než v roce 2009 přišel do UBS, byl obchodním ředitelem Credit Suisse, která sponzorovala týmu Sauber.
Jenže v září 2011 se Grübel s UBS rozešel, protože byl zodpovědný za ztrátu 2,3 milionů amerických Dolarů, kterou způsobil příspěvkem, který dal obchodní společnosti Kweku Adoboli. Sergio Ermotti, aktuální obchodní ředitel banky, není očividně z Formule 1 tak nadšený jako jeho předchůdce. Mluvčí UBS říká: „Máme platný víceletý kontrakt s F1. Naše angažmá průběžně analyzujeme.“
Formule 1 však tentokrát nic neponechala náhodě, když si zkraje roku zajistila důležité sponzorské smlouvy se společnostmi Rolex a Emirates. Podrobnosti smluv pochopitelně nejsou známy, nicméně se má za to, že i kdyby UBS z F1 odešla, tak by F1 nezůstala s prázdnou.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.