Sebastian Vettel měl odjed Velkou cenu Německa na dvě zastávky s podobnou strategií, jako například Sergio Pérez či Paul di Resta. Pneumatiky měl také v pořádku, proč se tedy ke svým mechanikům zamířil i potřetí?
Úřadující mistr světa, který má nakročeno k zisku čtvrtého titulu, se podruhé v boxech objevil ve 24. kole - podobně jako Pérez či Di Resta, kteří na středně-tvrdých pneumatikách odjeli zbylých 36 kol až do cíle.
Bylo plánem Red Bullu jet na tři zastávky? "Ne, nemyslím, že to do té doby bylo v plánu," přiznává Vettel. Stav pneumatik jej k tomu také nenutil: "Pneumatiky se držely OK a náskok na Romaina v tom čase znovu narostl."
Před třetí zastávkou se ale u Red Bullu objevily potíže: "Ztratil jsem KERS a byl jsem schopný jej nahodit a znovu poodjet." Proč se tedy v boxech objevil ve 41. kole potřetí?
"Snažili jsme se ho [Grosjeana] pokrýt, abychom zajistili, že zůstaneme vpředu a ubráníme vítězství, protože jsme viděli, že předjíždění je zde docela těžké," vysvětluje Vettel. "Je to možné: proklestil jsem se provozem hodně rychle, byl tam však v té době velký rozdíl v rychlosti, v tempu."
Sebastian Vettel se na Nürburgringu dočkal čtvrtého letošního vítězství a celkově již třicátého ve své kariéře, zastaví jej někdo v cestě za 4 titulem? (foto: Red Bull Racing)
"Takže, jo, abychom si byli jisti, že zůstaneme vpředu, tak jsme se jej snažili pokrýt," shrnuje pilot, jehož mechanici včera předvedli absolutně nejrychlejší zastávku, když jej odbavili za 2,1 sekundy (více viz přehled zastávek a strategií zde).
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.