Kimi Räikkönen se v rozhovoru vrací k poslednímu závod v Silverstone a hovoří o svých očekáváních před dalším závodem na Nürburgringu, kde ještě nikdy nevyhrál.
Vypadalo to dobře téměř až do samotného konce. Jak jsi to viděl?Kimi Räikkönen: Určitě se jednalo o hořký závěr víkendu. Věci se v závodě vyvíjely dost dobře, bylo však rozhodně chybou nepřezout na nové pneumatiky, když vyjel safety car.
Snažil jsem se držet, ale s pneumatikami, které byly asi o dvacet kol starší než u ostatních, to bylo nemožné udržet je za sebou až do konce. Je to škoda, protože jsme měli dobrou rychlost a vypadalo to na jednoduchý zisk druhého místa, ale takové už je někdy závodění.
Dobré je, že jsi konečně překonal rekord Michaela Schumachera v počtu bodovaných dojezdů do cíle.KR: To nemá žádný vliv na šampionát, takže mě to opravdu nezajímá.
Prožil jsi celkem vypjatý okamžik za Jeanem-Ericem Vergnem. Byl jsi vůbec nervózní?KR: Určitě to nebylo ideální, když kolem vaší helmy létaly kousky gumy, riziko je však součástí hry. Nebyla to chyba jeho či pneumatik - když máte tak ostré hrany obrubníku, což se zdálo být příčinou zde o tomto víkendu, pak se tyto věci mohou stát bez ohledu na to, jaké máte pneumatiky. Náš závod to stejně nijak nezměnilo.
Posledně to tedy nebyla jednoduchá jízda. Ovlivňuje to tvé duševní rozpoložení?KR: Ne. Teď to jsou tři závody, co jsme nezískali výsledek, který jsme zřejmě očekávali, ale pokud snad budeme mít o něco více štěstí a budeme se vyvarovat některých chyb, budeme se moci dostat zpět do čela.
Kimi kvůli strategické chybě týmu minulý týden na pódium nedosáhl (foto: Lotus F1 Team)
Jaký je Nürburgring z pohledu závodění?KR: Dost dobrý, ale zřejmě to není taková zábava, jako ten starý. Měl by nám vyhovovat, faktem však je, že tam potřebujete opravdu dobré auto, abyste byli konkurenceschopní. Většinou potřebujete dobrou trakci na výjezdu ze zatáček a stabilní vůz při brzdění.
V obou těchto oblastech jsme na tom docela dobře. Míváme potíže za chladnějšího počasí a žel na Nürburgringu nebývá vždy tak teplo, ale uvidíme, jak se s tím vyrovnáme.
Čím to je, že se ti v Německu v minulosti nedařilo?KR: Nevím, možná jsem udělal něco špatného v minulém životě? Jízdu jsem si v Německu vždy užíval, problémem však bylo, že jsem nikdy neměl štěstí na své straně a vždy se mi přihodilo něco, co mi zabránilo ve vítězství. Čtyřikrát jsem vyhrál kvalifikaci, abych mohl ukázat svou rychlost na německé půdě, ale šest odstoupení v těchto závodech není tím, co bych si přál.
Stává se z toho pro tebe větší výzva, že jsi v Německu v F1 závodil 16krát, ale nikdy nevyhrál?KR: Ani ne. Závod je jen závodem a vždy se snažíte odvést to nejlepší. Samozřejmě v minulosti ke mně oba okruhy - Nürburgring a Hockenheim - nebyly příliš přívětivé, ale mám je oba rád a vždy jsem byl velmi konkurenceschopný, co se týče rychlosti, nikoliv výsledků.
Předzávodní porada se svým inženýrem (foto: Lotus F1 Team)
Dříve mi to šlo na Nürburgringu velmi dobře, jen jsem nikdy nevyhrál. Párkrát jsem musel zastavit poté, co jsem vedl závod, to pak odjíždíte domů se špatným pocitem. Snad mi to tentokrát vše vyjde. Naposledy jsme se na Hockenheimu dostali do nejlepší trojky, takže si počkejme a uvidíme, jak mi to na Nürburgringu půjde poprvé s tímto týmem.
Jaký máte cíl pro víkend?KR: Předem nic neslibujeme. Podium by bylo dobrým výsledkem a krokem správným směrem. Přišli jsme o něj v Silverstone a bylo by fajn se vrátit na čelní pozice. Sezóna je dlouhá a lídři šampionátu jsou před námi. Jediné, co realisticky můžu dělat, je odvádět v každém závodě co nejlepší práci.
Řekneš nám historku o svých vlasech?KR: Ne. Ale pokud se v Německu dostanu na pódium, tak je uvidíte.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.