SILVERSTONE - SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI; Jak si vedli piloti během kvalifikace v jednotlivých sektorech a kdo dosahoval nejvyšších rychlostí?
První sektor začíná velmi rychlou dvojicí zatáček v úseku Farm, po níž přichází prudké zpomalení ve třetí a čtvrté zatáčce. Následuje první rovinka, kde mohou využívat DRS.
Po ní brzděním do pomalé 6. a 7. zatáčky piloti najíždějí do druhého sektoru s bývalou startovní/cílovou rovinkou, adrenalinovou Copse a velmi rychlými esíčky Maggots a Becketts.
Třetí sektor začíná rovinkou Hangar Straight, na kterou FIA umístila druhou DRS zónu. Před 15. zatáčkou se měří maximální rychlosti (tzv. speed trap). Po středně rychlé Stowe a další kratší rovince se brzdí do pomalé 16 zákruty, v otevírající se 17. pak piloti postupně akcelerují na cílovou rovinku.
Mapa okruhu (zdroj: FIA)
V kvalifikaci všem ulétl Hamilton, jenž byl suverénní ve všech třech sektorech - Rosbergovi naložil 4 desetiny sekundy a oběma Red Bullům více než 6 desetin.
Lewisovi se během svého posledního kola na čerstvých středně-tvrdých pneumatikách podařilo dát dohromady své nejlepší sektory, což se v Q3 podařilo již pouze Vettelovi a Di Restovi - ten však byl nakonec diskvalifikován kvůli příliš lehkému vozu a zítra odstartuje z posledního místa.
Nejvíce si mohl v Q2 polepšit Pérez (- 0,167 s) a v Q3 Sutil (- 0,082), pokud by se jim podařilo dát dohromady ideální kolo. Mexičanovi ani Němcovi by to však k postupu na lepší příčku vzhledem k větším odstupům stejně nestačilo.
Přehled nejrychlejších časů v jednotlivých sektorech (v sekundách)
Maximální rychlost byla na konci Hangar Straight naměřena Felipemu Massovi - 311,8 km/hod. Ferrari byla na rovinkách velmi rychlá, Alonso do druhého sektoru vlétl rychlostí 309,1 km/hod. Oba se však trápili s vyvážením svých vozů, novinky v posledních pěti závodech italskému týmu nefungují, což hezky ilustrují maximální rychlosti na konci druhého sektoru po výjezdu z Becketts.
Velmi dobře si v tomto ohledu vedly obě Force Indie poháněné silným motorem Mercedesu - Sutil byl na konci druhého sektoru (o 7,2 km/hod více než Alonso) i třetího sektoru vůbec nejrychlejší.
O přehršli aerodynamického přítlaku Red Bullu svědčí rychlosti při nájezdu na cílovou rovinku. Jeho vozy zde patřily mezi ty nejúspěšnější, přestože na maximálce tratily shodně 8,7 km/hod.
Maximální rychlosti (v km/hod)
Marussia vsadila na opačnou strategii - dosažení vysokých rychlostí. Ve druhé tabulce je sice vysoko, výsledné časy však přes velký pokrok, který tým letos učinil, svědčí o notném aerodynamickém deficitu ve srovnání s ostatními předními týmy.
Zajímavé je, že se Lotus rozhodl pokračovat se svým DRD zařízením (více zde) a poprvé jej nasadit do závodu. Objevil se pouze na voze Räikkönen, který s ním byl dosahoval nejen nižších maximálních rychlostí než jeho týmový kolega Grosjean, ale neodrazilo se to ani na teoreticky vyšším možném přítlaku (při stejné rychlosti), protože za Francouzem zaostával i ve výsledných časech na kolo.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.