Lotus po kvalifikaci potvrdil, že je konečně spokojený s fungováním svého pasívního zařízení pro redukci přítlaku (DRD), proto jej vůbec poprvé nasadí do závodu na jednom ze svých dvou vozů.
Finská hvězda Lotusu po kvalifikaci nadšením nezářila: "Z auta jsem dostal vše, co z něj dostat šlo. Není to ideální, ale je to tak. Čekali jsme, že dvojité DRS bude fungovat lépe, ale uvidíme zítra."
Přesto právě on bude zítra závodit s pasivním zařízením (DRD), jehož funkce s DRS nikterak nesouvisí. Fluidní přepínač tohoto systému po dosažení určité rychlosti ofukuje spodní část hlavního profilu zadního křídla a zřejmě i 15 cm široké křidélko nad difuzorem v centrální části, kde následně dochází k odtržení proudění a snížení přítlaku.
Lotus jej poprvé vyzkoušel již loni, v závodech ho však nikdy nenasadil, jelikož se tým trápil s jeho deaktivací a nekonzistentním přítlakem. "Bylo to opravdu obtížné jej zprovoznit. Zatím jsme z něj nic nedostali, protože při nedostatku příležitostí k testování se nám nepodařilo získat očekávaný užitek," prozradil tehdy technický ředitel James Allison.
"Víme, co nám může nabídnout, ale nepodařilo se nám jej rozchodit. Jedná se o obtížný porod a stále neopustil porodní cestu Budeme na něm dále pracovat, zároveň si však musíme dávat pozor, aby nás neobíral o příliš velké množství pozornosti. Pokaždé vás to vytrestá, když pro hrátky s ním využijete jeden trénink během víkendu."
DRD systém Lotusu se dočká zítra závodní premiéry (foto: Sutton Images)
Silverstone je ale s dlouhými rovinkami ideálním místem pro jeho využití, těžit z něj bude moci opět pouze finský pilot, kterého tým při nasazování novinek upřednostňuje před svým druhým jezdcem Romainem Grosjeanem.
Bývalý technický ředitel Allison během představení letošního Lotusu E21 o DRD řekl: "Dokážu si představit, že bude užitečný na každém okruhu. Pokud neodvedeme tak dobrou práci, pak se objeví pouze na některých tratích jako je Spa, kde si i relativně neohrabaný přepínač může proklestit cestu ke slušným ziskům."
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.
Liam Lawson čelí nejisté budoucnosti v Red Bullu. Přestože má před sebou teprve druhý závod za tým, jeho slabé výkony už vyvolaly obavy a spekulace o jeho dalším působení.
Tým Racing Bulls byl potrestán za nebezpečné vypuštění Isacka Hadjara během třetí části kvalifikace na Velkou cenu Číny, kdy se dostal do dráhy Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton, po historickém vítězství ve sprintu pro Ferrari, plánuje "mistrovský plán" na vítězství v hlavním závodě. Přes páté místo v kvalifikaci věří, že úpravy auta a správná strategie mu pomohou bojovat s konkurencí o první místo.
Charles Leclerc označil výkon Ferrari v kvalifikaci na Velkou cenu Číny za realistický obraz aktuální formy týmu. Oba piloti se do závodu postaví z páté a šesté pozice.