Carlos Slim Domit věří, že je zde 'dobrá budoucnost' pro Grand Prix Mexika, která by se dle některých odhadů měla vrátit do kalendáře F1 do pěti let.
Carlos Slim Domit, který přes svůj Escuderia Telmex program sehrál důležitou roli ve vývoji kariér Sergia Péreze a Estebana Gutierréze a je také sponzorem Sauberu, je také klíčovou osobou v plánu přivést F1 zpět do Mexika. Kdyby se to podařilo, tak by se zde jelo poprvé od roku 1992. Slim věří, že Formule 1 je připravena na více závodů v Americe a díky zlepšené finanční situaci v zemi a přichodu Péreze a Gutierreze se šance země zvětšují.
"Věřím, že je zde potenciál mít více závodů v Americe a věřím také, že Mexiko je pro to správným místem," řekl Carlos Slim v rozhovoru pro AUTO spadající pod FIA. "Je to stabilní země a naší ekonomice se daří vcelku dobře, máme také jezdce, které si s tím mohou lidé spojit. Všechny tyto části jdou do sebe a já věřím, že potenciální promotéři dělají dobrou práci, když se snaží něco zajistit."
Mexiko teď v F1 kromě Telmexu zastupuje Sergio Pérez...
Jezdec McLarenu, Sergio Pérez, se také k celé situaci vyjádřil. "Samozřejmě by to pomohlo získat zájem [v Mexiku]," odpověděl jezdec McLarenu na otázku, jestli by jeho vítězství pomohla zvýšit šance na zařazení GP Mexika do kalendáře. "Od doby, co jsem došel do Formule 1, je zájem docela vysoký. A moje loňské výsledky včetně tří podiových umístění, znamenaly, že se pro to lidé více nadchly, zvláště teď, když jsem s McLarenem. Opravdu doufám, že budu moci pomoct v získání GP Mexika."
...a nově i Esteban Gutierrez.
Jeho krajan, Esteban Gutiérrez, který zažívá svoji premiérovou sezonu v F1 se Sauberem věří, že je to jen otázka času, kdy se F1 dostane do Mexika. "Čekají na správný čas. Vím, že vyjednávají a je zcela jasné, že by to pro nás bylo speciální, kdybychom měli závod v Mexiku. Lidé, kteří jsou za to odpovědní, se na to zaměřují a opravdu to chtějí uskutečnit. Pro mě, jako jezdce, je jedinou věcí, na kterou se můžu soustředit, získávání dobrých výsledků, aby se ještě zvýšil zájem a zvýšilo to tak důvěru v uskutečnění, protože si myslím, že to spolu souvisí."
V Mexiku se jela GP celkem 15krát, jezdilo se v Mexico City a to mezi lety 1963-1970 a 1986-1992.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?