Bývalý prezident FIA Max Mosley svoje názory na rozhodnutí Tribunálu vyjádřil v interview pro Sky Sports.
„Nerad kritizuji, nikdy se mi to nelíbilo. Ale když porušíte pravidla – a dokonce velmi jasně – a získáte tím výhodu, měli byste očekávat trest, nebo něco podobného. Tribunál rozhodl, a já jsem překvapen.“
Max Mosley řekl, že on dost jasně pochopil, že se testy nesmí absolvovat s vozy pro rok 2013. Tým může jednat mimo pravidla, ale bylo by vhodné získat souhlas ostatních týmů. „Jestli chcete udělat něco, co není v souladu s pravidly, měli byste se dohodnout s ostatními. Měla by souhlasit také FIA. Jestli s tím někdo nesouhlasí, testy by se neměli absolvovat,“ tvrdí Angličan.
Na otázku, jakou roli v aféře sehrál Charlie Whiting, kterého Mercedes požádal o povolení testování, Mosley uvedl, že nechápe, proč jedná Mercedes podle něj, jako by jenom on představoval pravidla. „Charlie může vyjádřit svůj názor, nepředstavuje ale zákon. Když si chcete ujasnit nějaké pravidlo, nebo jestli chcete vědět, jestli můžete udělat to, nebo tohle, musíte se poradit s komisaři.“
Max Mosley si myslí, že Ross Brawn je ten, kdo se může z rozhodnutí Tribunálu F1 těšit: „Ross Brawn je jeden z nejinteligentnějších mužů ve Formuli 1, jak z technického hlediska, tak z obecního. Nakonec z toho vyšel tak, jak chtěl.“
Bylo to poprvé, co vyšel Ross Brawn z problémů s FIA hladce, nebo byl úspěšný už v Benettonu a Ferrari? Mosley byl v tomto případě poněkud vyhýbavý: „Nejsem si jist, nevím.“
Ve Formuli 1 je běžným jevem, že si týmy s pravidly tak trochu pohrávají. Mosley vysvětluje, proč: „Základním problémem je, že Formule 1 není tak obyčejný sport jako fotbal. Jde tady také o techniku ve vozech, přitom se současně FIA snaží omezit výkon z bezpečnostních důvodů.“
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.