Bývalý prezident FIA Max Mosley svoje názory na rozhodnutí Tribunálu vyjádřil v interview pro Sky Sports.
„Nerad kritizuji, nikdy se mi to nelíbilo. Ale když porušíte pravidla – a dokonce velmi jasně – a získáte tím výhodu, měli byste očekávat trest, nebo něco podobného. Tribunál rozhodl, a já jsem překvapen.“
Max Mosley řekl, že on dost jasně pochopil, že se testy nesmí absolvovat s vozy pro rok 2013. Tým může jednat mimo pravidla, ale bylo by vhodné získat souhlas ostatních týmů. „Jestli chcete udělat něco, co není v souladu s pravidly, měli byste se dohodnout s ostatními. Měla by souhlasit také FIA. Jestli s tím někdo nesouhlasí, testy by se neměli absolvovat,“ tvrdí Angličan.
Na otázku, jakou roli v aféře sehrál Charlie Whiting, kterého Mercedes požádal o povolení testování, Mosley uvedl, že nechápe, proč jedná Mercedes podle něj, jako by jenom on představoval pravidla. „Charlie může vyjádřit svůj názor, nepředstavuje ale zákon. Když si chcete ujasnit nějaké pravidlo, nebo jestli chcete vědět, jestli můžete udělat to, nebo tohle, musíte se poradit s komisaři.“
Max Mosley si myslí, že Ross Brawn je ten, kdo se může z rozhodnutí Tribunálu F1 těšit: „Ross Brawn je jeden z nejinteligentnějších mužů ve Formuli 1, jak z technického hlediska, tak z obecního. Nakonec z toho vyšel tak, jak chtěl.“
Bylo to poprvé, co vyšel Ross Brawn z problémů s FIA hladce, nebo byl úspěšný už v Benettonu a Ferrari? Mosley byl v tomto případě poněkud vyhýbavý: „Nejsem si jist, nevím.“
Ve Formuli 1 je běžným jevem, že si týmy s pravidly tak trochu pohrávají. Mosley vysvětluje, proč: „Základním problémem je, že Formule 1 není tak obyčejný sport jako fotbal. Jde tady také o techniku ve vozech, přitom se současně FIA snaží omezit výkon z bezpečnostních důvodů.“
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.