Bývalý prezident FIA Max Mosley svoje názory na rozhodnutí Tribunálu vyjádřil v interview pro Sky Sports.
„Nerad kritizuji, nikdy se mi to nelíbilo. Ale když porušíte pravidla – a dokonce velmi jasně – a získáte tím výhodu, měli byste očekávat trest, nebo něco podobného. Tribunál rozhodl, a já jsem překvapen.“
Max Mosley řekl, že on dost jasně pochopil, že se testy nesmí absolvovat s vozy pro rok 2013. Tým může jednat mimo pravidla, ale bylo by vhodné získat souhlas ostatních týmů. „Jestli chcete udělat něco, co není v souladu s pravidly, měli byste se dohodnout s ostatními. Měla by souhlasit také FIA. Jestli s tím někdo nesouhlasí, testy by se neměli absolvovat,“ tvrdí Angličan.
Na otázku, jakou roli v aféře sehrál Charlie Whiting, kterého Mercedes požádal o povolení testování, Mosley uvedl, že nechápe, proč jedná Mercedes podle něj, jako by jenom on představoval pravidla. „Charlie může vyjádřit svůj názor, nepředstavuje ale zákon. Když si chcete ujasnit nějaké pravidlo, nebo jestli chcete vědět, jestli můžete udělat to, nebo tohle, musíte se poradit s komisaři.“
Max Mosley si myslí, že Ross Brawn je ten, kdo se může z rozhodnutí Tribunálu F1 těšit: „Ross Brawn je jeden z nejinteligentnějších mužů ve Formuli 1, jak z technického hlediska, tak z obecního. Nakonec z toho vyšel tak, jak chtěl.“
Bylo to poprvé, co vyšel Ross Brawn z problémů s FIA hladce, nebo byl úspěšný už v Benettonu a Ferrari? Mosley byl v tomto případě poněkud vyhýbavý: „Nejsem si jist, nevím.“
Ve Formuli 1 je běžným jevem, že si týmy s pravidly tak trochu pohrávají. Mosley vysvětluje, proč: „Základním problémem je, že Formule 1 není tak obyčejný sport jako fotbal. Jde tady také o techniku ve vozech, přitom se současně FIA snaží omezit výkon z bezpečnostních důvodů.“
Toto Wolff přiznal, že druhé místo Mercedesu v Poháru konstruktérů 2025 v něm zanechalo smíšené emoce. Zatímco výsledek potvrzuje návrat mezi elitu, ambice týmu sahají výš než na druhou příčku.
Kimi Antonelli zažil v premiérové sezoně F1 výrazné výkyvy, kdy po slibném startu následovalo slabší období během evropských závodů. Mladý Ital prozradil, kdy nastal opětovný zlom ke zlepšení výkonů.
Sezóna 2026 ukončí éru monopostů s přísavným efektem, které formovaly současnou podobu Formule 1. Nová pravidla přinesou zcela novou technickou kapitolu šampionátu. Lewis Hamilton prozradil jeho vztah ke končící ground-effect éře.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.