Sportovní šéf Mercedesu, Toto Wolff, se chce jednání před Mezinárodním tribunálem zúčastnit společně jako tým a chce tam také vyložit všechna fakta.
Před Mercedesem jsou těžké dny. 20. června bude Mezinárodní tribunál FIA rozhodovat v případu 1000 km testu Mercedesu a Pirelli, o kterém nechtěla FIA sama vydat nějaké rozhodnutí. Mercedes chce k jednání přistoupit otevřeně a chce na stůj vyložit všechna fakta. Sportovní ředitel, Toto Wolff, se pro britskou 'Sky' rozmluvil o jednání před tribunálem.
"Mezinárodní tribunál je jakýmsi kvazi novým soudem, který byl implementován Jeanem Todtem a FIA - s neutrálními soudci. Je to přesně tou platformou, kterou člověk pro takový proces potřebuje. Bylo nám docela jasné, že FIA zde žádné řešení v náš prospěch nebo proti nám nevydá. Na to je toto téma až moc vyostřené. Z toho důvodu jsme zde poměrně optimističtí, že když to půjde před Mezinárodní tribunál, tak zde budeme moci vysvětlit všechna fakta."
Wolff už má jasnou představu, jak bude 20. červen probíhat. "Uslyšíme názory ostatních týmů, FIA a pak také soudci vydají rozhodnutí. Jde zde o výklad sportovních pravidel, pak je zde názor ostatních týmů, pak názor FIA a také náš názor. A to všechno bude muset být vyslechnuto."
Navíc se i nadále silně spekuluje o budoucnosti Rose Brawna. Už na začátku roku se spekulovalo o jeho odchodu. Na včerejší tiskové konferenci vzal Brit odpovědnost za test pro Pirelli na sebe. Co by se tedy v případě nepříznivého rozsudku pro Mercedes stalo s Brawnem, zůstává ve hvězdách. Wolff se zatím staví za šéfa týmu: "V této otázce jsme jeden tým, jsme v tom spolu. Nebudeme svalovat vinu na jednotlivce. Naopak, podporujeme se navzájem, to znamená, že podporujeme i Rosse Brawna. To nás udělá jako tým silnějším a ukazuje to jednotu."
Po všech těch diskuzích teď všichni vzhlíží ke 20. červenci, kdy před tribunálem padne definitivní rozhodnutí. Až do té doby zůstává vše pouze v rovině spekulací. "Momentálně jsou ještě všechna fakta zkryta. Nikdo zatím přesně neví, o čem se bude konkrétně jednat a o čem se bude diskutovat. Věřím ale, že tribunál bude správným procesem."
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.