Sportovní šéf Mercedesu, Toto Wolff, se chce jednání před Mezinárodním tribunálem zúčastnit společně jako tým a chce tam také vyložit všechna fakta.
Před Mercedesem jsou těžké dny. 20. června bude Mezinárodní tribunál FIA rozhodovat v případu 1000 km testu Mercedesu a Pirelli, o kterém nechtěla FIA sama vydat nějaké rozhodnutí. Mercedes chce k jednání přistoupit otevřeně a chce na stůj vyložit všechna fakta. Sportovní ředitel, Toto Wolff, se pro britskou 'Sky' rozmluvil o jednání před tribunálem.
"Mezinárodní tribunál je jakýmsi kvazi novým soudem, který byl implementován Jeanem Todtem a FIA - s neutrálními soudci. Je to přesně tou platformou, kterou člověk pro takový proces potřebuje. Bylo nám docela jasné, že FIA zde žádné řešení v náš prospěch nebo proti nám nevydá. Na to je toto téma až moc vyostřené. Z toho důvodu jsme zde poměrně optimističtí, že když to půjde před Mezinárodní tribunál, tak zde budeme moci vysvětlit všechna fakta."
Wolff už má jasnou představu, jak bude 20. červen probíhat. "Uslyšíme názory ostatních týmů, FIA a pak také soudci vydají rozhodnutí. Jde zde o výklad sportovních pravidel, pak je zde názor ostatních týmů, pak názor FIA a také náš názor. A to všechno bude muset být vyslechnuto."
Navíc se i nadále silně spekuluje o budoucnosti Rose Brawna. Už na začátku roku se spekulovalo o jeho odchodu. Na včerejší tiskové konferenci vzal Brit odpovědnost za test pro Pirelli na sebe. Co by se tedy v případě nepříznivého rozsudku pro Mercedes stalo s Brawnem, zůstává ve hvězdách. Wolff se zatím staví za šéfa týmu: "V této otázce jsme jeden tým, jsme v tom spolu. Nebudeme svalovat vinu na jednotlivce. Naopak, podporujeme se navzájem, to znamená, že podporujeme i Rosse Brawna. To nás udělá jako tým silnějším a ukazuje to jednotu."
Po všech těch diskuzích teď všichni vzhlíží ke 20. červenci, kdy před tribunálem padne definitivní rozhodnutí. Až do té doby zůstává vše pouze v rovině spekulací. "Momentálně jsou ještě všechna fakta zkryta. Nikdo zatím přesně neví, o čem se bude konkrétně jednat a o čem se bude diskutovat. Věřím ale, že tribunál bude správným procesem."
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.