Sportovní šéf Mercedesu, Toto Wolff, se chce jednání před Mezinárodním tribunálem zúčastnit společně jako tým a chce tam také vyložit všechna fakta.
Před Mercedesem jsou těžké dny. 20. června bude Mezinárodní tribunál FIA rozhodovat v případu 1000 km testu Mercedesu a Pirelli, o kterém nechtěla FIA sama vydat nějaké rozhodnutí. Mercedes chce k jednání přistoupit otevřeně a chce na stůj vyložit všechna fakta. Sportovní ředitel, Toto Wolff, se pro britskou 'Sky' rozmluvil o jednání před tribunálem.
"Mezinárodní tribunál je jakýmsi kvazi novým soudem, který byl implementován Jeanem Todtem a FIA - s neutrálními soudci. Je to přesně tou platformou, kterou člověk pro takový proces potřebuje. Bylo nám docela jasné, že FIA zde žádné řešení v náš prospěch nebo proti nám nevydá. Na to je toto téma až moc vyostřené. Z toho důvodu jsme zde poměrně optimističtí, že když to půjde před Mezinárodní tribunál, tak zde budeme moci vysvětlit všechna fakta."
Wolff už má jasnou představu, jak bude 20. červen probíhat. "Uslyšíme názory ostatních týmů, FIA a pak také soudci vydají rozhodnutí. Jde zde o výklad sportovních pravidel, pak je zde názor ostatních týmů, pak názor FIA a také náš názor. A to všechno bude muset být vyslechnuto."
Navíc se i nadále silně spekuluje o budoucnosti Rose Brawna. Už na začátku roku se spekulovalo o jeho odchodu. Na včerejší tiskové konferenci vzal Brit odpovědnost za test pro Pirelli na sebe. Co by se tedy v případě nepříznivého rozsudku pro Mercedes stalo s Brawnem, zůstává ve hvězdách. Wolff se zatím staví za šéfa týmu: "V této otázce jsme jeden tým, jsme v tom spolu. Nebudeme svalovat vinu na jednotlivce. Naopak, podporujeme se navzájem, to znamená, že podporujeme i Rosse Brawna. To nás udělá jako tým silnějším a ukazuje to jednotu."
Po všech těch diskuzích teď všichni vzhlíží ke 20. červenci, kdy před tribunálem padne definitivní rozhodnutí. Až do té doby zůstává vše pouze v rovině spekulací. "Momentálně jsou ještě všechna fakta zkryta. Nikdo zatím přesně neví, o čem se bude konkrétně jednat a o čem se bude diskutovat. Věřím ale, že tribunál bude správným procesem."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.