Hankook vylúčil možnosť stať sa dodávateľom pneumatík pre Formulu 1 v roku 2014, aj keby Pirelli nedosiahol nový kontrakt.
Juhokórejská spoločnosť, ktorá v súčasnosti dodáva pneumatiky do rozličných motoristických disciplín, vrátane DTM a európskeho šampionátu F3, je otvorený príležitosti presadiť sa v budúcnosti aj vo Formule 1.
Inžinier spoločnosti pre DTM Michael Eckert potvrdil, že je už neskoro uvažovať o dodávkach gúm od budúceho roku. Nedostatok testovacích možností výrazne obmedzí takýto krok aj v dlhodobom horizonte.
"Pre rok 2014 je to úplne nemožné nie len kvôli nedostatku času na vývoj pneumatiky. Aj keby sa chcel Hankook presadiť vo Formule 1 do troch, štyroch, alebo piatich rokov ako dodávateľ, nedostatok testovacích príležitostí by to urobil nemožným. So súčasnými autami a pilotmi, ktorí by mohli poskytnúť užitočnú spätnú väzbu, nie je možné testovať.“
Eckert dodal, že nestále pravidlá o pneumatikách tiež sťažujú možnosti vývoja z dlhodobého hľadiska.
„Aj keby sme začali pneumatiky vyvíjať v tomto roku, trvalo by to možno tri roky, kým by sme vyprodukovali bezpečnú a výkonnú pneumatiku pre Formulu 1. V súčasnosti sa pravidlá menia – šasi, motor, aerodynamika... nikto nepozná dopredu ideálnu pneumatiku pre rok 2014.
Stopercentná nie je ani veľkosť pneumatiky, či sa bude pokračovať na 13-palcových, alebo sa prejde na 15-palcové, alebo dokonca na 17-palcové. Teoreticky sa môže stať, že za päť rokov budú monoposty Formule 1 jazdiť na 18-palcových pneumatikách.“
Eckert potvrdil, že Hankook sa v budúcom období bude snažiť o rozšírenie svojho portfólia v motoristickom športe. V poslednom období dodávajú pneumatiky pre DTM, európsku F3, Auto GP, Superstars, atď.
Formula 1 zostane pre Hankook otvorenou možnosťou, ale Eckert zdôraznil, že najprv by muselo padnúť rozhodnutie.
„Nie je našou prioritou dodávať pneumatiky aj pre Formulu 1. Z technického hľadiska je Formula 1 najväčšou výzvou, ale z finančného hľadiska to predstavuje obrovské investície. Museli by sme byť pripravení vo všetkých aspektoch našej spoločnosti, nepredstavuje to len samotné pneumatiky, ale aj infraštruktúru logistiky.
V súčasnosti Hankook vyrába pneumatiky v Kórei, veľmi by nám pomohlo, keby sme mali svoj závod aj v Európe. Nie sme pripravení skočiť do Formule 1 v roku 2014, nie je to náš krátkodobý cieľ.“
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.