Daniel Ricciardo řekl, že není překvapený z toho, že si Romail Grosjean z GP Monaka odváží penalizaci, která ho na startu příští VC srazí o deset míst. Tato penalizace je důsledkem nehody s Ricciardem minulý víkend.
Australan věří, že za nehodu plně může Francouz, ačkoliv jsme ze strany jezdce Lotusu slyšeli opačný názor. Ricciardo svému rivalovi při setkání s komisaři do očí řekl, že je dle jeho názoru 'idiotem'. "Nejsem překvapen, že dostal penalizaci, byli jsme spolu u stewardů a upřímně, nemusel jsem toho moc říkat," říká Daniel Ricciardo.
"Měli data a když jsem viděl video, tak toho bylo docela hodně, co mě napadlo. Tom Kristensen (komisař pro GP Monaka z řad jezdců) tam byl a je dostatečně zkušený, aby pochopil tento typ kolize. Občas, když se nějaké takovéto věci stanou, se chcete vybít, ale tentokrát jsem se s tím opravdu nemusel trápit a křičet na Grosjeana. Byl to smutný konec neuspokojivého víkendu. A já jsem nechtěl ztrácet energii řvaním: 'Jdi do h....., na co jsi sakra myslel?'. Jen jsem mu řekl: 'Jsi idiot', to je vše."
Ricciardo však může být rád, že neztratil žádné body. "Pokud by zde byla nějaká pozitivní stránka věci, tak by jí bylo, že mě to nestálo žádné body, bylo by dobré nějaké získat. Ale cítil bych se o hodně hůře, kdybych tou dobou byl v TOP10," zakončil Australan.
Grosjeana najíždí zezadu do Ricciarda
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.