Formule 1 se rozhodla riskovat se změnou motorů pro sezonu 2014. Šéf F1, Bernie Ecclestone varoval v rámci víkendu v Monaku před příliš přemrštěnými cenami turbomotorů.
82letý vládce F1 byl během diskuzí o zavedení nových motorů proti a jeho odpor k menším jednotkám přetrvává, nicméně je třeba si připustit, že změna z motorů V8 2,4l na motory V6 1,6l bude největší změnou poslední dekády. Mercedes, Ferrari i Renault už utratily spoustu peněž ve vývoji nových motorů, které budou obsahovat systémy pro rekuperace energie nebo sníží spotřebu paliva. Jenže to znamená, že se tyto motory stávají dražšími i pro zákazníky.
"Problémem je, že pokud se jeden z výrobců vydá při navrhování motoru špatným směrem, ať už z jakýchkoliv důvodů, tak to bude stát jmění napravit ty problémy. Jenže při práci na dohánění budou i ostatní postupovat vpřed. Zatím je všechno v pořádku. Zatím toho nikdo moc udělat nemůže.
Nebezpečné je, že si všichni tři výrobci myslí, že právě oni mají ten správný motor. Jenže až dojde na odhalení reality, bude už příliš pozdě." Eccleston se během víkendu potká se šéfem Renaultu, Carlosem Ghosem, a je velmi pravděpodobné, že cena jejich motoru bude hlavním tématem. Francouzi zatím dodávají motory čtyřem týmům, od příští roku se jejich novým partnerem stává Toro Rosso. Některé týmy (Williams) však setrvání zvažují.
Mercedes i Ferrari mají letos tři zákazníky, Cosworth jednoho. Britský výrobce po sezoně končí a Marussia se přesouvá k Ferrari. Známým faktem také je, že Honda od roku 2015 vstupuje do F1 jako partner McLarenu. Ecclestone, který v minulosti přiznal obavy o zvůk nových pohonných jednotek, nechce, aby týmy nesly další náklady.
"Některé náklady prostě jsou a nic s tím nenaděláme. Jenže pak tu máme další náklady, tzv. zbytné. Není nutné, aby byly vynakládány, protože to, co máme, je dobré. Momentálně jsou všichni šťastní - ať už se zvukem Formule 1, s náklady, prostě se vším. Mohly by [automobilky] stále produkovat současné motory a přitom mít zisky a účtovat si ceny o 25 % nižší než za nové motory."
Motory F1 jsou 'pekelně' drahé
Týmy se obávají, že v sezoně 2014 vyletí náklady na motory do závratných výšin. Dokonce se mluví o částkách jako 30 milionů USD za rok, přitom současné motory stojí zhruba "jen" 10 milionů USD za rok. "Je to masivní změna, řekl bych dokonce asi největší za posledních 25 let, kterou Formule 1 viděla," říká šéf Red Bullu Christian Horner, jehož tým má jako titulárního sponzora značku Infiniti (to patří koncernu Nissan/Renault).
"Je to ďábelsky drahé. Zvláště když se snažíte vyvíjet auto pro letošní rok a zároveň s ním pracujete na voze pro rok další za nových pravidel, které byly představeny. Načasování těchto změn pro některé týmy ze zadní části pole není asi zrovna vhodné."
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.