MONAKO - 2. TRÉNINK; Nico Rosberg byl nejrychlejší i odpoledne a roli favorita Mercedesu potvrdil druhým místem i Lewis Hamilton. Za nimi se seřadili jezdci Ferrari: Fernando Alonso a Felipe Massa. Na lídra jim však scházelo kolem půl sekundy.
Odpoledne, kdy se pozornost týmů přesouvala od základního nastavení k vyhodnocování pneumatik pro závod, týmům počasí přálo - teplota vzduchu 22 °C, asfalt vyhřátý na 45 °C. Díky pogumování také zrychlila samotná trať.
Ráno byl nejrychlejší Mercedes, který do Monaka přijel jako favorit. I když Rosberga od Ferrari dělilo jen 87 tisícin a velmi málo času věnoval maximální rychlosti, přesto věří, že bude mít opět na vítězství v kvalifikaci. Z dvojice pilotů německého týmu tentokrát zaznamenával nižší degradaci Hamilton. Obavy však panují o jeho závodní tempo. V neděli by se za nimi mohl vytvořit vláček pilotů, kteří by jej kvůli nedostatku rovinek nemohli moc lehce předjet. Opotřebení předních kol nově monitorují pomocí kamer na předním křídle nasměrovaných dozadu.
Do ulic jako první vyjely opět oba Saubery řízené Gutiérrezem a Hülkenbergem. Na okruhu se do 2 min proháněla dvacítka vozů, tempo zpočátku udávaly Williamsy - Maldonado 1:18,863 min, Bottas 1:18,360.
Mercedes si hlídá přední pneumatiky pomocí kamer na předním křídle (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Pořadí se na čele střídalo, na chvíli se tam objevil Pérezův McLaren (1:17,309), Rosberg (1:16,589), Massa (1:16,096). Pod hranici 76 vteřin se jako první dostal Webber s Red Bullem po 12 min od zahájení druhého tréninku (1:15,843), Alonso ho však brzy překonal (1:15,519).
Red Bull stále pracoval na Vettelově voze, mistr světa se tedy do dění zapojil až po 20 minutách, zatím se zařazuje na sedmé místo (1:16,014). Na první se dostává nejprve Räikkönen s Lotusem (1:15,511) na super-měkké směsi pneumatik, po něm hned Rosberg (1:14,759).
Po půl hodině bourá v St. Devote jeho týmový kolega Grosjean. Byl příliš rychlý a o svodidla si urazil levé přední kolo. Měl už nasazeny super-měkké pneumatiky a probrzdil, Monako žel neodpouští sebemenší chybu. Trénink byl na 5 min přerušen.
Pro Ferrari jsou co nejrychlejší časy nebyly podstatné. "Pro nás je nejdůležitější vidět, jak se pneumatiky chovají při delších jízdách. Hledáme odpověď na to, zda je možné závod odjet pouze s jednou zastávkou. To je opravdu klíčový bod odpoledne," popisuje Domenicali.
Romain Grosjean i Kimi Räikkönen odpoledne začínali na měkkých pneumatikách(foto: Lotus F1 Team)
Co říká šéf Ferrari na dopolední podprůměrné časy Red Bullu? "V tréninku nikomu nic nemusíte věřit. To je má zkušenost. Možná se jen snažili něco dělat odlišně. Budou rychlí. Potřebuji věřit jen tomu, co děláme my, to je pro mě nejdůležitější. Všechno ostatní je třeba brát s opatrností."
Po přerušení již všichni kromě pilotů Toro Rosso nazuli super-měkké pneumatiky a věnovali se dlouhým jízdám. U Mercedesu přitom časy na kolo klesly o 4,5 s. Rosberg ujel na super-měkkých stint o 20 kolech, v jeho průběhu zpomalil o 2 s.
Ferrari kroužilo na také superměkkých gumách. "Potřebujeme zjistit, kdy a jak dorazíme k hrenici pneumatik. A pak naši pozici musíme kontrolovat," uváděl Domenicali, který je s rychlostí Ferrari zatím spokojený. Vše jde podle plánu.
Závodní inženýr Smedley Massovi doporučoval zvolnit, za ním však jezdila Force India. "Sutila sice zdržíš, ale to už k životu patří," nabádal Brit svého pilota.
Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za čtvrtek celkem (vpravo)
V závěru jsme již tentokrát žádné rychlé kolo neviděli, dominantní pozici s oběma vozy na špici tak potvrzuje Mercedes. Ke konci jeho dlouhých stintů jezdil o něco lépe Rosberg. Pokud piloti německého týmu dokážou udržet pneumatiky pod kontrolou, mohou v Monte Carlu pomýšlet na velmi slušný výsledek.
Při delších jízdách si vedla odpoledne dobře také obě Ferrari a Vettel, nejrychlejší se však zdál být Räikkönenův Lotus.
Maximální rychlosti: 1. Di Resta - 281,1 km/hod; 2. Sutil - 280,8; 3. Button - 278,4; 4. Pic - 278,3; 5. Ricciardo - 277,7; 6. Rosberg - 277,7... 21. Bottas - 273,8; 22. Vettel - 271,9.
Přehled nejlepších sektorů: zde.
Přehled všech kol: zde.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.