MONAKO - 2. TRÉNINK; Nico Rosberg byl nejrychlejší i odpoledne a roli favorita Mercedesu potvrdil druhým místem i Lewis Hamilton. Za nimi se seřadili jezdci Ferrari: Fernando Alonso a Felipe Massa. Na lídra jim však scházelo kolem půl sekundy.
Odpoledne, kdy se pozornost týmů přesouvala od základního nastavení k vyhodnocování pneumatik pro závod, týmům počasí přálo - teplota vzduchu 22 °C, asfalt vyhřátý na 45 °C. Díky pogumování také zrychlila samotná trať.
Ráno byl nejrychlejší Mercedes, který do Monaka přijel jako favorit. I když Rosberga od Ferrari dělilo jen 87 tisícin a velmi málo času věnoval maximální rychlosti, přesto věří, že bude mít opět na vítězství v kvalifikaci. Z dvojice pilotů německého týmu tentokrát zaznamenával nižší degradaci Hamilton. Obavy však panují o jeho závodní tempo. V neděli by se za nimi mohl vytvořit vláček pilotů, kteří by jej kvůli nedostatku rovinek nemohli moc lehce předjet. Opotřebení předních kol nově monitorují pomocí kamer na předním křídle nasměrovaných dozadu.
Do ulic jako první vyjely opět oba Saubery řízené Gutiérrezem a Hülkenbergem. Na okruhu se do 2 min proháněla dvacítka vozů, tempo zpočátku udávaly Williamsy - Maldonado 1:18,863 min, Bottas 1:18,360.
Mercedes si hlídá přední pneumatiky pomocí kamer na předním křídle (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Pořadí se na čele střídalo, na chvíli se tam objevil Pérezův McLaren (1:17,309), Rosberg (1:16,589), Massa (1:16,096). Pod hranici 76 vteřin se jako první dostal Webber s Red Bullem po 12 min od zahájení druhého tréninku (1:15,843), Alonso ho však brzy překonal (1:15,519).
Red Bull stále pracoval na Vettelově voze, mistr světa se tedy do dění zapojil až po 20 minutách, zatím se zařazuje na sedmé místo (1:16,014). Na první se dostává nejprve Räikkönen s Lotusem (1:15,511) na super-měkké směsi pneumatik, po něm hned Rosberg (1:14,759).
Po půl hodině bourá v St. Devote jeho týmový kolega Grosjean. Byl příliš rychlý a o svodidla si urazil levé přední kolo. Měl už nasazeny super-měkké pneumatiky a probrzdil, Monako žel neodpouští sebemenší chybu. Trénink byl na 5 min přerušen.
Pro Ferrari jsou co nejrychlejší časy nebyly podstatné. "Pro nás je nejdůležitější vidět, jak se pneumatiky chovají při delších jízdách. Hledáme odpověď na to, zda je možné závod odjet pouze s jednou zastávkou. To je opravdu klíčový bod odpoledne," popisuje Domenicali.
Romain Grosjean i Kimi Räikkönen odpoledne začínali na měkkých pneumatikách(foto: Lotus F1 Team)
Co říká šéf Ferrari na dopolední podprůměrné časy Red Bullu? "V tréninku nikomu nic nemusíte věřit. To je má zkušenost. Možná se jen snažili něco dělat odlišně. Budou rychlí. Potřebuji věřit jen tomu, co děláme my, to je pro mě nejdůležitější. Všechno ostatní je třeba brát s opatrností."
Po přerušení již všichni kromě pilotů Toro Rosso nazuli super-měkké pneumatiky a věnovali se dlouhým jízdám. U Mercedesu přitom časy na kolo klesly o 4,5 s. Rosberg ujel na super-měkkých stint o 20 kolech, v jeho průběhu zpomalil o 2 s.
Ferrari kroužilo na také superměkkých gumách. "Potřebujeme zjistit, kdy a jak dorazíme k hrenici pneumatik. A pak naši pozici musíme kontrolovat," uváděl Domenicali, který je s rychlostí Ferrari zatím spokojený. Vše jde podle plánu.
Závodní inženýr Smedley Massovi doporučoval zvolnit, za ním však jezdila Force India. "Sutila sice zdržíš, ale to už k životu patří," nabádal Brit svého pilota.
Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za čtvrtek celkem (vpravo)
V závěru jsme již tentokrát žádné rychlé kolo neviděli, dominantní pozici s oběma vozy na špici tak potvrzuje Mercedes. Ke konci jeho dlouhých stintů jezdil o něco lépe Rosberg. Pokud piloti německého týmu dokážou udržet pneumatiky pod kontrolou, mohou v Monte Carlu pomýšlet na velmi slušný výsledek.
Při delších jízdách si vedla odpoledne dobře také obě Ferrari a Vettel, nejrychlejší se však zdál být Räikkönenův Lotus.
Maximální rychlosti: 1. Di Resta - 281,1 km/hod; 2. Sutil - 280,8; 3. Button - 278,4; 4. Pic - 278,3; 5. Ricciardo - 277,7; 6. Rosberg - 277,7... 21. Bottas - 273,8; 22. Vettel - 271,9.
Přehled nejlepších sektorů: zde.
Přehled všech kol: zde.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.