Formula 1 je v tejto sezóne stále rovnako vzrušujúcou, ako bola aj inokedy, bez ohľadu na reči okolo degradácie pneumatík, tvrdí Paul di Resta.
Uprostred debaty na tému, či pneumatiky od Pirelli ubrali niečo zo vzrušenia z pretekania sa, di Resta nepochybuje, že Formula 1 je v tejto sezóne je rovnako dobrá, ako v minulosti.
"Možno je nudná, keď krúžite na čele, ale určite nie je nudná, ak bojujete v poli o čo najlepšie umiestnenie. Dokonca ešte jedenásť kôl pred koncom sme v Barcelone bojovali o lepšie posty, pretože sme vedeli, že niektorí idú na štyri a niektorí na tri zastávky v boxoch.
A to bolo skvelé. Je to fajn, keď sa veci menia aj počas víkendu a pneumatiky sa zlepšujú. Ešte v piatok sa všetci obávali, že počet zastávok bude enormný, avšak už do nedele sa s tým technici všetkých tímov vysporiadali."
Di Resta pripustil, že jeho auto je niekedy v kvalifikácii nastavené inak, ako v pretekoch ale o to viac je vždy nedeľa zaujímavejšia.
„Vždy sa tešíme na pretekové správanie sa auta, pretože vieme, že v kvalifikácii pravdepodobne nedosiahneme na prvé miesta. Je teda potrebné myslieť na preteky a výzvy počas nich. Pretekanie je vzrušujúce, pretože aj keď si ušetríte správnu sadu pneumatík, nikdy neviete ako to bude naozaj na trati prebiehať.
(foto: Sahara Force India)
Myslím si, že táto sezóna je rovnaká, ako predošlé. O Barcelone sme predsa všetci vedeli, že je náročná na pneumatiky a teda aj od Monaka očakávam, že preteky nebudú príliš odlišné od minuloročných.“
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.