Formula 1 je v tejto sezóne stále rovnako vzrušujúcou, ako bola aj inokedy, bez ohľadu na reči okolo degradácie pneumatík, tvrdí Paul di Resta.
Uprostred debaty na tému, či pneumatiky od Pirelli ubrali niečo zo vzrušenia z pretekania sa, di Resta nepochybuje, že Formula 1 je v tejto sezóne je rovnako dobrá, ako v minulosti.
"Možno je nudná, keď krúžite na čele, ale určite nie je nudná, ak bojujete v poli o čo najlepšie umiestnenie. Dokonca ešte jedenásť kôl pred koncom sme v Barcelone bojovali o lepšie posty, pretože sme vedeli, že niektorí idú na štyri a niektorí na tri zastávky v boxoch.
A to bolo skvelé. Je to fajn, keď sa veci menia aj počas víkendu a pneumatiky sa zlepšujú. Ešte v piatok sa všetci obávali, že počet zastávok bude enormný, avšak už do nedele sa s tým technici všetkých tímov vysporiadali."
Di Resta pripustil, že jeho auto je niekedy v kvalifikácii nastavené inak, ako v pretekoch ale o to viac je vždy nedeľa zaujímavejšia.
„Vždy sa tešíme na pretekové správanie sa auta, pretože vieme, že v kvalifikácii pravdepodobne nedosiahneme na prvé miesta. Je teda potrebné myslieť na preteky a výzvy počas nich. Pretekanie je vzrušujúce, pretože aj keď si ušetríte správnu sadu pneumatík, nikdy neviete ako to bude naozaj na trati prebiehať.
(foto: Sahara Force India)
Myslím si, že táto sezóna je rovnaká, ako predošlé. O Barcelone sme predsa všetci vedeli, že je náročná na pneumatiky a teda aj od Monaka očakávam, že preteky nebudú príliš odlišné od minuloročných.“
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.