Formula 1 je v tejto sezóne stále rovnako vzrušujúcou, ako bola aj inokedy, bez ohľadu na reči okolo degradácie pneumatík, tvrdí Paul di Resta.
Uprostred debaty na tému, či pneumatiky od Pirelli ubrali niečo zo vzrušenia z pretekania sa, di Resta nepochybuje, že Formula 1 je v tejto sezóne je rovnako dobrá, ako v minulosti.
"Možno je nudná, keď krúžite na čele, ale určite nie je nudná, ak bojujete v poli o čo najlepšie umiestnenie. Dokonca ešte jedenásť kôl pred koncom sme v Barcelone bojovali o lepšie posty, pretože sme vedeli, že niektorí idú na štyri a niektorí na tri zastávky v boxoch.
A to bolo skvelé. Je to fajn, keď sa veci menia aj počas víkendu a pneumatiky sa zlepšujú. Ešte v piatok sa všetci obávali, že počet zastávok bude enormný, avšak už do nedele sa s tým technici všetkých tímov vysporiadali."
Di Resta pripustil, že jeho auto je niekedy v kvalifikácii nastavené inak, ako v pretekoch ale o to viac je vždy nedeľa zaujímavejšia.
„Vždy sa tešíme na pretekové správanie sa auta, pretože vieme, že v kvalifikácii pravdepodobne nedosiahneme na prvé miesta. Je teda potrebné myslieť na preteky a výzvy počas nich. Pretekanie je vzrušujúce, pretože aj keď si ušetríte správnu sadu pneumatík, nikdy neviete ako to bude naozaj na trati prebiehať.
(foto: Sahara Force India)
Myslím si, že táto sezóna je rovnaká, ako predošlé. O Barcelone sme predsa všetci vedeli, že je náročná na pneumatiky a teda aj od Monaka očakávam, že preteky nebudú príliš odlišné od minuloročných.“
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.