Tým Sauber se v letošní sezoně zatím spíše trápil. V Barceloně vyzkoušeli nové zadní přítlačné křídlo a věří, že to pomohlo vyřešit problém se stabilitou.
Sauber v posledním závodě v Barceloně nezískal ani bod a jejich piloti dojeli na jedenáctém (a nejrychlejším kolem závodu v případě Estebana Gutiérreze) a patnáctém místě (a kolizí v boxové uličce s Vergnem, za což si Nico Hülkenberg vysloužil penalizaci).
Šéf designer švýcarského týmu Matt Morris však věří, že se jim podařilo vyřešit hlavní problémy a nyní mohou pokračovat v dalších zlepšováních.
"Stabilita zadní části vozu se zlepšila. Ukázalo se to na datech i komentářích jezdců, takže je to pozitivní. Je vždy dobré, když máte cíl, přivezete novinky a ty fungují podle očekávání. Je to malý krok a musíme udělat další," okomentoval situaci pro Autosport.
"Zmenšili jsme naši ztrátu při závodě a dokonce si myslím, že i co se kvalifikace týče, nejsme tak daleko za našimi soupeři. Ale je před námi stále dost práce," upozornil Morris a dodal, že i během následujícího závodu v Monaku budou mít k dispozici další novinky.
Nové zadní křídlo pomohlo zlepšit stabilitu (foto: Sauber Motorsport AG)
Na závod v uličkách Monte Carla se těší také Nico Hülkenberg. "Je to výzva mezi mnou, okruhem a autem a závodit tam je vždy skvělá zábava. Co se týče výkonnosti jsem také celkem pozitivně naladěn. Viděli jsme, že nám měkčí sady pneumatik sedí a to mi dodává jistotu v to, že budeme mít dobrý víkend," uvedl německý závodník.
Podobně hovoří i jeho týmový kolege Esteban Gutiérrez. "Jízda na limitu v ulicích Monte Carla je něco speciálního a moc se těším. Po celkem pozitivním víkendu v Barceloně se nyní soustředím na zisk dobrého výsledku," řekl.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.