Tým Sauber se v letošní sezoně zatím spíše trápil. V Barceloně vyzkoušeli nové zadní přítlačné křídlo a věří, že to pomohlo vyřešit problém se stabilitou.
Sauber v posledním závodě v Barceloně nezískal ani bod a jejich piloti dojeli na jedenáctém (a nejrychlejším kolem závodu v případě Estebana Gutiérreze) a patnáctém místě (a kolizí v boxové uličce s Vergnem, za což si Nico Hülkenberg vysloužil penalizaci).
Šéf designer švýcarského týmu Matt Morris však věří, že se jim podařilo vyřešit hlavní problémy a nyní mohou pokračovat v dalších zlepšováních.
"Stabilita zadní části vozu se zlepšila. Ukázalo se to na datech i komentářích jezdců, takže je to pozitivní. Je vždy dobré, když máte cíl, přivezete novinky a ty fungují podle očekávání. Je to malý krok a musíme udělat další," okomentoval situaci pro Autosport.
"Zmenšili jsme naši ztrátu při závodě a dokonce si myslím, že i co se kvalifikace týče, nejsme tak daleko za našimi soupeři. Ale je před námi stále dost práce," upozornil Morris a dodal, že i během následujícího závodu v Monaku budou mít k dispozici další novinky.
Nové zadní křídlo pomohlo zlepšit stabilitu (foto: Sauber Motorsport AG)
Na závod v uličkách Monte Carla se těší také Nico Hülkenberg. "Je to výzva mezi mnou, okruhem a autem a závodit tam je vždy skvělá zábava. Co se týče výkonnosti jsem také celkem pozitivně naladěn. Viděli jsme, že nám měkčí sady pneumatik sedí a to mi dodává jistotu v to, že budeme mít dobrý víkend," uvedl německý závodník.
Podobně hovoří i jeho týmový kolege Esteban Gutiérrez. "Jízda na limitu v ulicích Monte Carla je něco speciálního a moc se těším. Po celkem pozitivním víkendu v Barceloně se nyní soustředím na zisk dobrého výsledku," řekl.
Bylo potvrzeno, že tým Cadillac F1 získal konečné schválení pro vstup do šampionátu. Tento nový tým, podporovaný společnostmi TWG Motorsports a General Motors (GM), se tak připojí na startovní rošt jako 11. tým Formule 1 v roce 2026.
V nové sérii Drive to Survive fanoušci opět nahlédnou do zákulisí, kde se odhalují rozhovory, které běžnému publiku zůstaly skryté a nikdy neunikly do médií. Jedním z těchto momentů je, jak Toto Wolff uzavřel dohodu s Lewisem Hamiltonem, že se nebude snažit přetáhnout Maxe Verstappena do Mercedesu.
Bernie Ecclestone prodal svou sbírku 69 historických automobilů, oceněnou na 500 milionů liber, Marku Mateschitzovi, synovi zakladatele Red Bullu. Prodej probíhl soukromou transakcí, protože Ecclestone chtěl, aby vozy skončily u někoho, kdo ocení jejich historickou hodnotu. Mezi nejslavnějšími vozy je Ferrari F2002 Michaela Schumachera a Brabham BT46 Nikiho Laudy.
Ve čtvrtek večer proběhla na milánském Piazza Castello oslava Ferrari, kde Lewis Hamilton a Charles Leclerc předvedli skvělou show. Hamilton ohromil fanoušky jízdami ve Ferrari SF-21, zatímco Leclerc se vrátil k monopostu SF90, se kterým v roce 2019 vyhrál první závod. Britský jezdec se zároveň přizpůsobuje nové roli v týmu a připravuje se na splnění vysokých očekávání tifosi.
Lewis Hamilton se chystá na svůj velkolepý debut ve Ferrari během Velké ceny Austrálie, ale už teď čelí otázkám, zda dokáže bojovat o stupně vítězů, nebo ho čeká náročný start v nové éře jeho kariéry.
Alpine prochází zásadními změnami ve vedení i jezdecké sestavě, přičemž Flavio Briatore věří, že tým bude v roce 2027 bojovat o mistrovský titul.
McLaren zahajuje sezónu 2025 Formule 1 s novým postavením – poprvé od roku 1999 se vrací jako obhájce titulu mistrů Poháru konstruktérů.
Testování a simulátorové jízdy nejsou mezi jezdci F1 oblíbené, ale Carlos Sainz si je užívá. Letos zaujal i Lewis Hamilton, který se po přestupu k Ferrari s nadšením vrhl do všech povinností. Jeho přístup ukazuje, že je na novou výzvu připraven naplno.
Dvojnásobný mistr světa F1 Mika Häkkinen je přesvědčen, že "dveře jsou stále otevřené" pro návrat Micka Schumachera do královny motorsportu. Podle Häkkinena má Schumacher stále příležitost vrátit se do Formule 1, pokud se naskytne správná možnost.
Lando Norris vstupuje do sezóny Formule 1 2025 jako jeden z hlavních favoritů na zisk titulu mistra světa, i když britského jezdce čeká značná hrozba, která mu může cestu k vítězství zkomplikovat.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nejen obrovský rozruch mezi fanoušky, ale okamžitě ovlivnil i finanční trhy. John Elkann a bývalý prezident Luca di Montezemolo odmítli spekulace o marketingovém motivu a zdůrazňují, že cílem je přivést Ferrari zpět na vrchol motorsportu.
Lewis Hamilton prožívá obrovský pocit spokojenosti poté, co se k němu znovu připojila jeho bývalá osobní trenérka Angela Cullenová, s níž měl dlouhodobě úzkou spolupráci.