Vlastník Lotus F1 Team-u Gérard Lopez sa domnieva, že Ferrari má aktuálne najsilnejšie auto vo Formuli 1.
„Ferrari má v tomto momente pravdepodobne najsilnejšie auto. Španielsko bolo dôležitou veľkou cenou, pretože všetci predviedli svoje maximum v evolúcii ich súčasných áut. Trochu som bol prekvapený Red Bullmi, boli horšie, ako som očakával. My sme tam, kde sme, a čo sa týka Mercedesu, očakával som, že bude rýchly na jedno kolo...“
Priznáva, že počas pretekov v Barcelone premýšľal o víťazstve Raikkonena. „Mysleli sme si, že má na víťazstvo. Stratili sme však na začiatku pretekov, keď Alonso a Vettel predbehli Hamiltona už na štarte a Kimi sa neskôr ocitol dva-tri razy v hustej premávke. Tieto straty nenahradil už potom ani dobrý výkon, kedy sa náš monopost správal konštantne na dvoch typoch pneumatík.“
A čo víťazstvo v Monaku? „Všetci tam prídeme s nádejou na dobrý výsledok, aj keď v skutočnosti nikdy dopredu nevieme presne, čo je potrebné pre úspech na tejto trati. Budeme to vedieť po štvrtkových tréningoch.“
(foto: Scuderia Ferrari)
Lopez tiež dúfa, že v Monaku bude Grosjean ušetrený od smoly. „Bol som v nedeľu sklamaný, že nedokončil preteky na bodovanom mieste. Bola to veľká strata. Všetci mohli vidieť, že Romain mal smolu. Ak sa mu znovu naskytne šanca na úspech, mal by dosiahnuť na čo najväčší možný počet bodov.“
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.