Majitel závodního Lotusu Gerard Lopez bagatelizuje dopad odchodu svého technického ředitele Jamese Allisona.
Lotus před týdnem potvrdil rozchod se svým technickým ředitelem (více zde), který je v paddocku považován za velmi schopného inženýra. Podle Autosportu sice smlouvu s konkurencí ještě podepsanou nemá, jedná však s Ferrari. Sám Allison to odmítl potvrdit s tím, že více prozradí v následujících týdnech.
Na jeho místo byl jmenován Nick Chester, podle rivalů jde ale o velkou ránu a Lotus se nyní bude se svým omezeným rozpočtem trápit s postavením dostatečně rychlého vozu, který by mohl dále konkurovat Ferrari, Mercedesu či Red Bullu.
Lopez však takové názory odmítá. "Už jsme nějakou dobu věděli, že Allison odchází, takže si nemyslím, že by to pro naši výkonnost bylo rozhodující."
"James je skvělý, důležitý kluk, ale to platilo spíše z koordinačního pohledu. Když odešel Bob Bell [do Mercedesu], mimo Enstone vznikla panika. Ne však u nás - a teď je to stejné. Nedotkne se nás to. Enstone má úžasné talenty," ujišťuje Lopez pro Sporting Life.
Podle Lopeze změna na důležitém postu technického ředitele nebude mít na výkonnost Lotusu vliv (foto: Lotus F1 Team)
Tip: Kdo je James Allison? Akrobatický letec, který zažil zlatou éru Benettonu i Ferrari
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.