Přečtěte si zajímavý sloupek jezdce týmu Sahara Force India, Paula di Resty, po víkendové Velké ceně Španělska.
"Je skvělé být zpět v Evropě pro další část sezony MS. Barcelona vždy byla ohromným místem pro start této částí sezony. Všichni jezdci a týmy Circuit de Catalunya znají, protože se zde testuje před sezonou.
Takže je to v mnoha ohledech pro každého něco jako domov daleko od domova. Byla to také v letošní sezóně první velká cena, které se zúčastnil můj otec, Louis. Bylo skvělé ho mít během víkendu v garáži a také to znamenalo, že jsme si mohli po večerech trochu promluvit.
Tradičně je to velký závod v tom ohledu, že týmy přivezou pro svá auta velká vylepšení. Kluci v sídle Sahara Force Indie v Silverstone teď od Bahrajnu neúnavně tři týdny pracovali a my jsme to [vylepšení] pak mohli nasadit na auta.
Startoval jsem z desátého místa na roštu a start byl trochu špatný, když přede mnou přejíždělo hodně aut, když jsme jeli k první rychlé pravé zatáčce. Naštěstí se mi podařilo si udržet svoje místo. Pak jsem měl dobrý závod díky dobré strategii, která musela být pro fanoušky a diváky matoucí.
Jak matoucí to bylo? Po mé třetí zastávce jsem se musel radiem týmu zeptat, 'jakou strategii přesně jedeme'? Řekli mi, že jsme přešli na čtyř zastávkovou. To byl přesně ten případ, kdy sklopíte hlavu a zajíždite rychlá kola. Dojel jsem sedmý za Mercedesem Nica Rosberga. Během posledních deseti kol nebo tak nějak jsem jel za ním, ale neměli jsme grip k tomu, abychom ho mohli předjet.
Také asi od 20. kola jsme měli problém s DRS. Normálně jezdci dostanou automatický signál, který vám říká, že můžete používat DRS, ale ten náš přestal fungovat. Dalším závodem je můj 'domácí' v Monaku. Snad budeme moci pokračovat v naši šňůře získávání bodů."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.