Přečtěte si zajímavý sloupek jezdce týmu Sahara Force India, Paula di Resty, po víkendové Velké ceně Španělska.
"Je skvělé být zpět v Evropě pro další část sezony MS. Barcelona vždy byla ohromným místem pro start této částí sezony. Všichni jezdci a týmy Circuit de Catalunya znají, protože se zde testuje před sezonou.
Takže je to v mnoha ohledech pro každého něco jako domov daleko od domova. Byla to také v letošní sezóně první velká cena, které se zúčastnil můj otec, Louis. Bylo skvělé ho mít během víkendu v garáži a také to znamenalo, že jsme si mohli po večerech trochu promluvit.
Tradičně je to velký závod v tom ohledu, že týmy přivezou pro svá auta velká vylepšení. Kluci v sídle Sahara Force Indie v Silverstone teď od Bahrajnu neúnavně tři týdny pracovali a my jsme to [vylepšení] pak mohli nasadit na auta.
Startoval jsem z desátého místa na roštu a start byl trochu špatný, když přede mnou přejíždělo hodně aut, když jsme jeli k první rychlé pravé zatáčce. Naštěstí se mi podařilo si udržet svoje místo. Pak jsem měl dobrý závod díky dobré strategii, která musela být pro fanoušky a diváky matoucí.
Jak matoucí to bylo? Po mé třetí zastávce jsem se musel radiem týmu zeptat, 'jakou strategii přesně jedeme'? Řekli mi, že jsme přešli na čtyř zastávkovou. To byl přesně ten případ, kdy sklopíte hlavu a zajíždite rychlá kola. Dojel jsem sedmý za Mercedesem Nica Rosberga. Během posledních deseti kol nebo tak nějak jsem jel za ním, ale neměli jsme grip k tomu, abychom ho mohli předjet.
Také asi od 20. kola jsme měli problém s DRS. Normálně jezdci dostanou automatický signál, který vám říká, že můžete používat DRS, ale ten náš přestal fungovat. Dalším závodem je můj 'domácí' v Monaku. Snad budeme moci pokračovat v naši šňůře získávání bodů."
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.