Přečtěte si zajímavý sloupek jezdce týmu Sahara Force India, Paula di Resty, po víkendové Velké ceně Španělska.
"Je skvělé být zpět v Evropě pro další část sezony MS. Barcelona vždy byla ohromným místem pro start této částí sezony. Všichni jezdci a týmy Circuit de Catalunya znají, protože se zde testuje před sezonou.
Takže je to v mnoha ohledech pro každého něco jako domov daleko od domova. Byla to také v letošní sezóně první velká cena, které se zúčastnil můj otec, Louis. Bylo skvělé ho mít během víkendu v garáži a také to znamenalo, že jsme si mohli po večerech trochu promluvit.
Tradičně je to velký závod v tom ohledu, že týmy přivezou pro svá auta velká vylepšení. Kluci v sídle Sahara Force Indie v Silverstone teď od Bahrajnu neúnavně tři týdny pracovali a my jsme to [vylepšení] pak mohli nasadit na auta.
Startoval jsem z desátého místa na roštu a start byl trochu špatný, když přede mnou přejíždělo hodně aut, když jsme jeli k první rychlé pravé zatáčce. Naštěstí se mi podařilo si udržet svoje místo. Pak jsem měl dobrý závod díky dobré strategii, která musela být pro fanoušky a diváky matoucí.
Jak matoucí to bylo? Po mé třetí zastávce jsem se musel radiem týmu zeptat, 'jakou strategii přesně jedeme'? Řekli mi, že jsme přešli na čtyř zastávkovou. To byl přesně ten případ, kdy sklopíte hlavu a zajíždite rychlá kola. Dojel jsem sedmý za Mercedesem Nica Rosberga. Během posledních deseti kol nebo tak nějak jsem jel za ním, ale neměli jsme grip k tomu, abychom ho mohli předjet.
Také asi od 20. kola jsme měli problém s DRS. Normálně jezdci dostanou automatický signál, který vám říká, že můžete používat DRS, ale ten náš přestal fungovat. Dalším závodem je můj 'domácí' v Monaku. Snad budeme moci pokračovat v naši šňůře získávání bodů."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.