Kimi Räikkönen ve Velké ceně Španělska dojel opět druhý, stejně jako v předchozích dvou závodech. Lotus podle něj měl včera rychlost dobrou, možná mohl zvážit strategii o čtyřech zastávkách, aby tak moc nemusel šetřit pneumatiky.
V úvodní části závodu včera Fin ztratil cenný čas zavěšený za Red Bullem Sebastiana Vettela. Měli bychom právě zde hledat příčiny toho, že nevyhrál? "Musel jsem ho předjet a možná to trvalo o několik kol déle, než jsem čekal, ale dostal jsem se před něj a opravdu mu nakonec ujel. Nemyslím si však, že by tohle byl v konečném důsledku rozhodující příběh závodu."
Rychlost měl Lotus dobrou, kde se tedy podle Kimiho lámal chleba? "Myslím, že jsme rychlost měli, akorát jsme k tomu měli přistoupit odlišně. Možná více zastávek: pak na to po celou dobu můžete tlačit.
Myslím si ale, že tohle byl náš nejlepší způsob odjetí závodu. Takhle jsme to plánovali a provedli. Myslím si, že jsme si dnes zasloužili být druzí, ne vyhrát. Pro tým to je OK, kluci odvedli dobrou práci a do dalšího závodu jdeme s tím, že se pokusíme odvést lepší práci a získat z něj ten nejlepší výsledek," pokračuje Räikkönen, který včera jako jediný ze všech pilotů odjel celý závod pouze na použitých pneumatikách (viz přehled zastávek a pneumatikových strategií).
Kimi Räikkönen po dojezdu do cíle - opět na druhém místě (foto: Lotus F1 Team)
Jaká podle něj bude optimální strategie v Monaku? "Nemám tušení. Vím, co jsme udělali zde a včera. Na to je ještě několik týdnů. Uvidíme, k čemu dojde, jaké přivezou pneumatiky a jak se vše vyvine. Myslím si, že to tam celkem jednoduché. Obvykle když nejste na čele, ale startujete za někým jiným, pak se opravdu těžko předjíždí. Uvidíme."
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.