Kimi Räikkönen ve Velké ceně Španělska dojel opět druhý, stejně jako v předchozích dvou závodech. Lotus podle něj měl včera rychlost dobrou, možná mohl zvážit strategii o čtyřech zastávkách, aby tak moc nemusel šetřit pneumatiky.
V úvodní části závodu včera Fin ztratil cenný čas zavěšený za Red Bullem Sebastiana Vettela. Měli bychom právě zde hledat příčiny toho, že nevyhrál? "Musel jsem ho předjet a možná to trvalo o několik kol déle, než jsem čekal, ale dostal jsem se před něj a opravdu mu nakonec ujel. Nemyslím si však, že by tohle byl v konečném důsledku rozhodující příběh závodu."
Rychlost měl Lotus dobrou, kde se tedy podle Kimiho lámal chleba? "Myslím, že jsme rychlost měli, akorát jsme k tomu měli přistoupit odlišně. Možná více zastávek: pak na to po celou dobu můžete tlačit.
Myslím si ale, že tohle byl náš nejlepší způsob odjetí závodu. Takhle jsme to plánovali a provedli. Myslím si, že jsme si dnes zasloužili být druzí, ne vyhrát. Pro tým to je OK, kluci odvedli dobrou práci a do dalšího závodu jdeme s tím, že se pokusíme odvést lepší práci a získat z něj ten nejlepší výsledek," pokračuje Räikkönen, který včera jako jediný ze všech pilotů odjel celý závod pouze na použitých pneumatikách (viz přehled zastávek a pneumatikových strategií).
Kimi Räikkönen po dojezdu do cíle - opět na druhém místě (foto: Lotus F1 Team)
Jaká podle něj bude optimální strategie v Monaku? "Nemám tušení. Vím, co jsme udělali zde a včera. Na to je ještě několik týdnů. Uvidíme, k čemu dojde, jaké přivezou pneumatiky a jak se vše vyvine. Myslím si, že to tam celkem jednoduché. Obvykle když nejste na čele, ale startujete za někým jiným, pak se opravdu těžko předjíždí. Uvidíme."
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.