BARCELONA - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas odpoledního tréninku ve Španělsku předvedl ve vzájemné přetahované Sebastian Vettel s Red Bullem - 1:22,808. Domácí hrdina Fernando Alonso s Ferrari ale ztratil pouze 17 tisícin sekundy.
Odpoledne se na týmy po deštivém ránu konečně usmálo počasí, přivítala je modrá obloha a slunce. Teplota vzduchu dosahovala 20 °C a trať byla rozehřátá na 34 °C - ideální podmínky pro testování nových dílů. Do dění se po ranní absenci dostávají Pic i Chilton, kteří své vozy propůjčili testovacím pilotům.
Jako první garáže opustili Vettel s Pérezem a Red Bull hned zaznamenává měřené kolo: 1:27,307 min. Rakouský tým má ve španělsku odlišně tvarované bočnice v oblasti výfuků a mírně upravený centrální výstupní otvor. Mistr světa je upozorňován na to, že na výjezdech ze zatáček č. 3 a 9. se dotýká brzdového pedálu.
Hamilton se po 10 min posouvá do čela (1:23,900), ale stěžuje si na chybovou hlášku "harvest" na volantu, což znamená, že má potíže s dobíjením KERSu při brzdění, poté dostává v zatáčce č. 12 smyk, bez poškození zajíždí do boxů. Po chvíli jej překonává Rosberg (1:23,801) a po úvodních 15 min provoz na chvíli slábne.
McLaren odpoledne nasadil více novinek než ráno, kdy je šetřil, protože na mokré trati je nemělo moc velký smysl testovat: nové přední křídlo, novou podlahu a difuzor. Tým potřebuje získat alespoň půl sekundy, aby mohl pomýšlet na vítězství v závodech.
Zůstává u tříprvkového předního křídla, zatímco Ferrari a Red Bull používají sedmiprvková křídla. Výhodou je vyšší přítlak, nevýhodou může být nižší konzistence u řešení s méně prvky - vždy však záleží na celkovém balíku.
U Caterhamu dnes registrujeme nový nos s panelem zakrývajícím schod, nové přední křídlo, deflektory pod nosem. Van der Garde se po 20 min dostává před oba Williamsy (1:27,365), ty ale později v pohodě zrychlují.
Ke změně dochází i na čele, kde Mercedesy odsouvá Webber s Red Bullem (1:23,112), stínuje ho týmový kolega Vettel (1:23,354). Pérez je široký v rychlé deváté zatáčce a přibírá s sebou kus umělé trávy, podobně jako Hamilton loni v Koreji. O chvíli později ho ve stejném místě napodobuje jeho následník u Sauberu Gutiérrez - ten se ale dostává až do štěrku.
Po půlhodině překonává Mercedesy a Red Bully Alonso (1:23,030) a domácí fanoušci na tribunách jsou ve varu - po hlavní rovince sviští rychlostí 318 km/hod. Ferrari v Barceloně zatím vypadá dobře, vůz je na dráze velmi stabilní. Druhý nejrychlejší na rovinkách je Sutil - 315 km/hod. Force India se bude snažit skončit v elitní osmičce a co nejdéle odolávat náporu McLarenu.
Webber reaguje na změnu pořadí dalším nejrychlejším časem - 1:22,891 min, tentokrát již na středně-tvrdé směsi pneumatik Pirelli, která se na rozdíl od tvrdé nezměnila. Alonso (1:22,825) i Vettel (1:22,808) v polovině tréninků ale nalézají odpověď.
Kimi Räikkönen ve druhém tréninku (foto: Lotus F1 Team)
V poslední půlhodině se pozornost týmu obrátila k simulacím závodu a testováním výdrže pneumatik, stále jsme ale neviděli nové křídlo, které má McLaren v Barceloně. K týmu se upíná spousta pozornosti, upozorňuje však, že vyléčení jeho problémů bude nějaký čas vyžadovat.
Toro Rosso, které sem přivezlo novou podlahu a výfuky, se pohybovalo na hranici první desítky, Vergne na Vettela ztrácel 1,25 s. Massovi patřilo páté místo (+ 0,302), obě Ferrari jezdila bez křidélka v oblasti kokpitu, kde se objevila ráno.
20 min před koncem tréninku zastavuje mimo trať Di Resta po problému s pneumatikou, kousky gumy se válejí v poslední zatáčce okruhu. Hülkenberg dostal pokyn, aby kroužil tak dlouho, dokud to pneumatiky vydrží. Rosberg se trápil s nadměrným opotřebením levé přední pneumatiky, Van der Garde bojoval s nájezdem do zatáček.
Deset minut před koncem debutuje nové přední křídlo a nos McLarenu. Pérez je s ním v desáté zatáčce na brzdy dlouhý, bez potíží však pokračuje dále.
Nejrychlejší Vettelův čas se ale již nikomu překonat nepodařilo, na záda mu však těsně dýchal Alonso. Ferrari si sebevědomě pochvaluje svou závodní rychlost - cítí, že zde má zaděláno na velmi dobrý výsledek.
Počty kol ujeté ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Maximální rychlosti: 1. Alonso - 318,8; 2. Sutil - 315,2; 3. Di Resta - 315,0; 4. Pic - 314,2; 5. Massa - 314,1; 6. Räikkönen - 313,7; 7. Pérez - 313,1; 8. Chilton - 312,9; 9. Button - 312,8; 10. Hamilton - 312,6.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.