BARCELONA - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas odpoledního tréninku ve Španělsku předvedl ve vzájemné přetahované Sebastian Vettel s Red Bullem - 1:22,808. Domácí hrdina Fernando Alonso s Ferrari ale ztratil pouze 17 tisícin sekundy.
Odpoledne se na týmy po deštivém ránu konečně usmálo počasí, přivítala je modrá obloha a slunce. Teplota vzduchu dosahovala 20 °C a trať byla rozehřátá na 34 °C - ideální podmínky pro testování nových dílů. Do dění se po ranní absenci dostávají Pic i Chilton, kteří své vozy propůjčili testovacím pilotům.
Jako první garáže opustili Vettel s Pérezem a Red Bull hned zaznamenává měřené kolo: 1:27,307 min. Rakouský tým má ve španělsku odlišně tvarované bočnice v oblasti výfuků a mírně upravený centrální výstupní otvor. Mistr světa je upozorňován na to, že na výjezdech ze zatáček č. 3 a 9. se dotýká brzdového pedálu.
Hamilton se po 10 min posouvá do čela (1:23,900), ale stěžuje si na chybovou hlášku "harvest" na volantu, což znamená, že má potíže s dobíjením KERSu při brzdění, poté dostává v zatáčce č. 12 smyk, bez poškození zajíždí do boxů. Po chvíli jej překonává Rosberg (1:23,801) a po úvodních 15 min provoz na chvíli slábne.
McLaren odpoledne nasadil více novinek než ráno, kdy je šetřil, protože na mokré trati je nemělo moc velký smysl testovat: nové přední křídlo, novou podlahu a difuzor. Tým potřebuje získat alespoň půl sekundy, aby mohl pomýšlet na vítězství v závodech.
Zůstává u tříprvkového předního křídla, zatímco Ferrari a Red Bull používají sedmiprvková křídla. Výhodou je vyšší přítlak, nevýhodou může být nižší konzistence u řešení s méně prvky - vždy však záleží na celkovém balíku.
U Caterhamu dnes registrujeme nový nos s panelem zakrývajícím schod, nové přední křídlo, deflektory pod nosem. Van der Garde se po 20 min dostává před oba Williamsy (1:27,365), ty ale později v pohodě zrychlují.
Ke změně dochází i na čele, kde Mercedesy odsouvá Webber s Red Bullem (1:23,112), stínuje ho týmový kolega Vettel (1:23,354). Pérez je široký v rychlé deváté zatáčce a přibírá s sebou kus umělé trávy, podobně jako Hamilton loni v Koreji. O chvíli později ho ve stejném místě napodobuje jeho následník u Sauberu Gutiérrez - ten se ale dostává až do štěrku.
Po půlhodině překonává Mercedesy a Red Bully Alonso (1:23,030) a domácí fanoušci na tribunách jsou ve varu - po hlavní rovince sviští rychlostí 318 km/hod. Ferrari v Barceloně zatím vypadá dobře, vůz je na dráze velmi stabilní. Druhý nejrychlejší na rovinkách je Sutil - 315 km/hod. Force India se bude snažit skončit v elitní osmičce a co nejdéle odolávat náporu McLarenu.
Webber reaguje na změnu pořadí dalším nejrychlejším časem - 1:22,891 min, tentokrát již na středně-tvrdé směsi pneumatik Pirelli, která se na rozdíl od tvrdé nezměnila. Alonso (1:22,825) i Vettel (1:22,808) v polovině tréninků ale nalézají odpověď.
Kimi Räikkönen ve druhém tréninku (foto: Lotus F1 Team)
V poslední půlhodině se pozornost týmu obrátila k simulacím závodu a testováním výdrže pneumatik, stále jsme ale neviděli nové křídlo, které má McLaren v Barceloně. K týmu se upíná spousta pozornosti, upozorňuje však, že vyléčení jeho problémů bude nějaký čas vyžadovat.
Toro Rosso, které sem přivezlo novou podlahu a výfuky, se pohybovalo na hranici první desítky, Vergne na Vettela ztrácel 1,25 s. Massovi patřilo páté místo (+ 0,302), obě Ferrari jezdila bez křidélka v oblasti kokpitu, kde se objevila ráno.
20 min před koncem tréninku zastavuje mimo trať Di Resta po problému s pneumatikou, kousky gumy se válejí v poslední zatáčce okruhu. Hülkenberg dostal pokyn, aby kroužil tak dlouho, dokud to pneumatiky vydrží. Rosberg se trápil s nadměrným opotřebením levé přední pneumatiky, Van der Garde bojoval s nájezdem do zatáček.
Deset minut před koncem debutuje nové přední křídlo a nos McLarenu. Pérez je s ním v desáté zatáčce na brzdy dlouhý, bez potíží však pokračuje dále.
Nejrychlejší Vettelův čas se ale již nikomu překonat nepodařilo, na záda mu však těsně dýchal Alonso. Ferrari si sebevědomě pochvaluje svou závodní rychlost - cítí, že zde má zaděláno na velmi dobrý výsledek.
Počty kol ujeté ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Maximální rychlosti: 1. Alonso - 318,8; 2. Sutil - 315,2; 3. Di Resta - 315,0; 4. Pic - 314,2; 5. Massa - 314,1; 6. Räikkönen - 313,7; 7. Pérez - 313,1; 8. Chilton - 312,9; 9. Button - 312,8; 10. Hamilton - 312,6.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.