BARCELONA - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas odpoledního tréninku ve Španělsku předvedl ve vzájemné přetahované Sebastian Vettel s Red Bullem - 1:22,808. Domácí hrdina Fernando Alonso s Ferrari ale ztratil pouze 17 tisícin sekundy.
Odpoledne se na týmy po deštivém ránu konečně usmálo počasí, přivítala je modrá obloha a slunce. Teplota vzduchu dosahovala 20 °C a trať byla rozehřátá na 34 °C - ideální podmínky pro testování nových dílů. Do dění se po ranní absenci dostávají Pic i Chilton, kteří své vozy propůjčili testovacím pilotům.
Jako první garáže opustili Vettel s Pérezem a Red Bull hned zaznamenává měřené kolo: 1:27,307 min. Rakouský tým má ve španělsku odlišně tvarované bočnice v oblasti výfuků a mírně upravený centrální výstupní otvor. Mistr světa je upozorňován na to, že na výjezdech ze zatáček č. 3 a 9. se dotýká brzdového pedálu.
Hamilton se po 10 min posouvá do čela (1:23,900), ale stěžuje si na chybovou hlášku "harvest" na volantu, což znamená, že má potíže s dobíjením KERSu při brzdění, poté dostává v zatáčce č. 12 smyk, bez poškození zajíždí do boxů. Po chvíli jej překonává Rosberg (1:23,801) a po úvodních 15 min provoz na chvíli slábne.
McLaren odpoledne nasadil více novinek než ráno, kdy je šetřil, protože na mokré trati je nemělo moc velký smysl testovat: nové přední křídlo, novou podlahu a difuzor. Tým potřebuje získat alespoň půl sekundy, aby mohl pomýšlet na vítězství v závodech.
Zůstává u tříprvkového předního křídla, zatímco Ferrari a Red Bull používají sedmiprvková křídla. Výhodou je vyšší přítlak, nevýhodou může být nižší konzistence u řešení s méně prvky - vždy však záleží na celkovém balíku.
U Caterhamu dnes registrujeme nový nos s panelem zakrývajícím schod, nové přední křídlo, deflektory pod nosem. Van der Garde se po 20 min dostává před oba Williamsy (1:27,365), ty ale později v pohodě zrychlují.
Ke změně dochází i na čele, kde Mercedesy odsouvá Webber s Red Bullem (1:23,112), stínuje ho týmový kolega Vettel (1:23,354). Pérez je široký v rychlé deváté zatáčce a přibírá s sebou kus umělé trávy, podobně jako Hamilton loni v Koreji. O chvíli později ho ve stejném místě napodobuje jeho následník u Sauberu Gutiérrez - ten se ale dostává až do štěrku.
Po půlhodině překonává Mercedesy a Red Bully Alonso (1:23,030) a domácí fanoušci na tribunách jsou ve varu - po hlavní rovince sviští rychlostí 318 km/hod. Ferrari v Barceloně zatím vypadá dobře, vůz je na dráze velmi stabilní. Druhý nejrychlejší na rovinkách je Sutil - 315 km/hod. Force India se bude snažit skončit v elitní osmičce a co nejdéle odolávat náporu McLarenu.
Webber reaguje na změnu pořadí dalším nejrychlejším časem - 1:22,891 min, tentokrát již na středně-tvrdé směsi pneumatik Pirelli, která se na rozdíl od tvrdé nezměnila. Alonso (1:22,825) i Vettel (1:22,808) v polovině tréninků ale nalézají odpověď.
Kimi Räikkönen ve druhém tréninku (foto: Lotus F1 Team)
V poslední půlhodině se pozornost týmu obrátila k simulacím závodu a testováním výdrže pneumatik, stále jsme ale neviděli nové křídlo, které má McLaren v Barceloně. K týmu se upíná spousta pozornosti, upozorňuje však, že vyléčení jeho problémů bude nějaký čas vyžadovat.
Toro Rosso, které sem přivezlo novou podlahu a výfuky, se pohybovalo na hranici první desítky, Vergne na Vettela ztrácel 1,25 s. Massovi patřilo páté místo (+ 0,302), obě Ferrari jezdila bez křidélka v oblasti kokpitu, kde se objevila ráno.
20 min před koncem tréninku zastavuje mimo trať Di Resta po problému s pneumatikou, kousky gumy se válejí v poslední zatáčce okruhu. Hülkenberg dostal pokyn, aby kroužil tak dlouho, dokud to pneumatiky vydrží. Rosberg se trápil s nadměrným opotřebením levé přední pneumatiky, Van der Garde bojoval s nájezdem do zatáček.
Deset minut před koncem debutuje nové přední křídlo a nos McLarenu. Pérez je s ním v desáté zatáčce na brzdy dlouhý, bez potíží však pokračuje dále.
Nejrychlejší Vettelův čas se ale již nikomu překonat nepodařilo, na záda mu však těsně dýchal Alonso. Ferrari si sebevědomě pochvaluje svou závodní rychlost - cítí, že zde má zaděláno na velmi dobrý výsledek.
Počty kol ujeté ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Maximální rychlosti: 1. Alonso - 318,8; 2. Sutil - 315,2; 3. Di Resta - 315,0; 4. Pic - 314,2; 5. Massa - 314,1; 6. Räikkönen - 313,7; 7. Pérez - 313,1; 8. Chilton - 312,9; 9. Button - 312,8; 10. Hamilton - 312,6.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.