V rozhovoru pro švýcarské noviny Blick Peter Sauber, kterého v pozici šéfa týmu nahradila Moniša Kaltenbornová, uvedl, že je spokojen s výkony Nica Hülkenberga, brání Estebana Gutiérreze a přiznává, že tým zůstává daleko za očekáváními.
Sauber letos vsadil na zcela novou jezdeckou dvojici, když po odchodu Sergia Péreze do McLarenu neprodloužil smlouvu s Kamujem Kobajašim a přivítal do svých řad Nica Hülkenberga a Estebana Gutiérreze. Po loňských dobrých výkonech Sauberu Hülkenberg věřil, že bude moci bojovat o pódiová umístění. Místo toho nemohl nastoupit do prvního závodu a s vozem není příliš spokojen.
Peter Sauber, zakladatel týmu a jeho bývalý šéf, však výkony německého pilota oceňuje. "Přinesl do týmu přesně to, co jsme od něj očekávali. Není jen rychlý, ale také konzistentní a poskytuje inženýrům cenné informace. Je to teď na nás, abychom mu dali vůz, který se pravidelně dostane do Q3 a bude bojovat o přední příčky," uvedl Sauber na adresu Hülkenberga.
Naproti tomu Gutiérrez jako nováček svými výkony příliš nezaujal. Některá média tak spekulují, že tým z Hinwillu hodlá Mexičana nahradit. To však Peter Sauber odmítá. "Esteban měl těžký start sezony, což vyvolalo kritické reakce médií. Pochopitelně s jeho výsledky nejsme spokojeni a ani on sám ne. Ale po čtyřech závodech jsme nezačali diskutovat o jezdcích," reagoval.
Týmový kolegové na startovním roštu (foto: Sauber Motorsport AG)
"Esteban má plnou podporu týmu, takže může ukázat svůj talent a přetavit jej ve výsledky. Nepodporovali jsme ho nekolik let pro nic za nic," komentuje situaci devětašedesátiletý Švýcar. Domnívá se, že hlavním problémem je omezené testování a fakt, že nováčci nemají k dispozici dostatek času, který mohou strávit v autě.
Přiznal také, že Sauber zůstal daleko za očekáváními. "Nejsme tam, kde bychom chtěli být. Od začátku sezony stále pracujeme a je vidět pokrok, ale to zatím nestačí. Jsme na tom hůř, než jsme čekali." Věří ale, že novinky, které plánují do dalšího závodu v Barceloně, budou velkým krokem vpřed a dodal, že je přesvědčen, že potenciál C32 není zdaleka vyčerpán.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.