Přes smíšené výsledky v úvodu sezóny 2013 zůstává Ferrari podle svého testovacího pilota Marca Geného klidné. Vyjadřuje se i k poruše Fernanda Alonsa a výrokům Helmuta Marka z Red Bullu.
Alonso dojel v úvodním podniku sezóny v Austrálii druhý, v Malajsii však vypadl kvůli poškozenému křídlu, s nímž setrval na trati. V Číně nato vyhrál, ale v Bahrajnu jej odsunula porucha DRS mechanismu, bez níž by měl na boj o vítězství se Sebastianem Vettelem, na kterého v šampionátu ztrácí 30 bodů.
"Šlo o první problém svého druhu na tomto systému za tři roky, kdy je používán," uvedlo Ferrari. Podle Geného ale nepanikaří. "Přes to, co se v ten den stalo, je atmosféra v Maranellu klidná. Šlo o neobvyklý problém, ke kterému nikdy dříve nedošlo a ani už nedojde," cituje jej agentura tisková EFE.
Podle testovacího pilota Scuderia se dokáže přes počáteční obtíže přenést a bude znovu bojovat o vítězství: "Myslím, že tento rok budeme až do konce bojovat o oba šampionáty. Red Bull je měřítkem, Lotus je dalším velmi silným týme, nezapomínáme však ani na Mercedes. Na této sezóně je hezké, že o přední pozice bojuje mnoho týmů."
Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko tento týden ale uvedl, že se v letošní sezóně obává spíše Lotusu než Ferrari (více zde). Podle Geného by však "z Ferrari měl mít strach. Myslím, že to je pouze psychologická válka."
Ferrari bude podle Marca Geného letos až do konce bojovat o oba tituly (foto: Scuderia Ferrari)
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.