Velké ceně Bahrajnu dominoval už krátce po startu Sebastian Vettel. Za ním se ale dělo hodně zajímavých situací.
Zaváděcí kolo začalo bez problémů, všichni se od startovního roštu dokázali odlepit. Probíhají poslední nezbytné náležitosti jako je zahřívání brzd a pneumatik.
Vozy se rovnají zpět na závodní rošt. Tradičně se vyčkává, až předpisově na svých místech zastaví i poslední závodníci a startovní procedura začíná. Pět světel svítí, vzápětí zhasíná a je tu start!
Rosberg se jen tak tak ubránil útoku Vettela a využil toho Alonso, který se protáhl na druhé místo. Ten mu to ale po pár ujetých zatáčkách vrací. Di Resta se dostal na čtvrté místo. Sutil a Guttiérez poškodili své vozy. Oba vozy Marussie už jsou před Caterhamy.
Vettel se pokusí předjet Rosberga opět v první zatáčce, ale opět bez úspěchu. Je to nádherná, čistokrevná bitva, jakou bychom v F1 rádi viděli častěji. Vettel to zkouší a dle známého pravidla "Když se dva perou, třetí se směje," se z toho něco snaží vytěžit Fernando Alonso.
Vergne někde utrpěl defekt na pneumatice. Rosberg se statečně brání, ale Vettel má přece jen o něco lepší vůz a jde do vedení. Rosberg má ale stále možnost použití DRS. Místo toho na něj s DRS a KERS útočí Alonso, ale Rosberg zatím drží svou pozici.
O jedno kolo později už ale Rosbergův Mercedes neměl šanci a zezadu se dotahuje Di Resta. Jeho závodní tempo také není špatné. Netrvalo to moc dlouho a Di Resta je na třetím místě. A vypadá to, že bude moct zaútočit i na Alonsa. Mezitím bojuje i Rosberg s Massou.
Alonso má problém s DRS, nemůže zadní křídlo zavřít a musí do boxů. Di Resta je tak bez boje na druhém místě. Alonso mění pneumatiky a DRS mu bylo stlačeno do výchozí polohy. Bojují spolu oba McLareny a obecně je ve středu pole velmi zajímavá situace.
Alonso bude muset znovu do boxů. Při dalším pokusu o použití DRS se systém opět porouchal, místo zavření se ještě více otevřel. Otázkou je, co s tím budou schopni mechanici udělat. Znovu zajel do boxů a nejspíš bude pokračovat bez DRS.
Jsme v desátém kole a probíhají první zastávky v boxech. Vettel už má solidní náskok a jezdí velmi rychlé časy. Di Resta si na druhém místě drží stabilní náskok na Massu.
Nyní jsou smíšení jezdci s novými a starými pneumatikami a vidíme spoustu soubojů. Vše čistě a bez kolizí, i když se k sobě dostali dva horkokrevní piloti, Pérez a Grosjean.
Vettel se na čerstvé sadě poměrně snadno probíjí polem vpřed. Do boxů už zajel i Di Resta. Felipe Massa musel do boxů s poškozenou pneumatikou a mizérie Ferrari dnes pokračuje.
Daří se ale McLarenu. Button je po 21 kolech čtvrtý a Pérez šestý. Rosberg se skutečně trápí, propadá se stále níž a níž. Už jsou před ním oba McLareny.
Alonso musel znovu, tentokrát již potřetí, do boxů. Teď už šlo ale o standardní zastávku, nikoli řešení problému s vozem. Vettel si také dojel pro novou sadu a s přehledem zůstává na prvním místě.
Di Resta předjel Grosjeana a je zpět na druhém místě. McLareny spolu stále bojují o pozice. Navrch má Sergio Pérez, poté zase Button, ale "Checo" se opravdu nedá. Martin Whitmarsh už začíná být mírně nervózní, ale do sluchátek ani jednoho z pilotů žádný příkaz znamenající stop jejich souboji nepřišel.
Souboj tedy pokračuje a Pérez to zkouší po vnějšku, Button ho vytlačil z trati a zůstává vpředu. Oba jsou na podobně stejných pneumatikách. Konflikt vyřešil Romain Grosjean, který Péreze předjel.
Kimi Räikkönen úspěšně pomocí DRS předjel Di Restu a je druhý. Mezitím se posunul i Grosjean a bitva Péreze a Buttona nejspíš začne znovu. Ale ne, nezačne. Button musel do boxů.
Pérez nakonec prohrál souboj s Hamiltonem a zřejmě brzy pojede do boxů. Felipe Massa má další problém s pneumatikou, tentokrát pro změnu pravou zadní.
Räikkönen opět zvolil vhodnou strategii a bez boje se dostal před Di Restu zpět na druhé místo. Kontakt mezi Webberem a Rosbergem je vyšetřován závodními komisaři.
Toto bude nakonec vyšetřováno po závodě. Teď už nás čeká posledních pár kol tohoto závodu. A jelikož Hamilton předjel Buttona, tak se Jenson a Sergio opět dostali blízko k sobě. Souboj opět začíná.
Tentokrát měl Pérez větší štěstí, čerstvější pneumatiky a Buttonovi zbyly jen oči pro pláč, protože ho ještě těsně poté předjíždí Alonso. Ten má zálusk i na Péreze a na cílové rovince se mu daří, dokonce i bez DRS, které má porouchané. Pérez se ale odmítá vzdát a tvrdě útočí.
Byl ale pokárán od závodního inženýra, že další zastávka v boxech rozhodně není žádoucí a musí tedy trochu ubrat.
Grosjean stahuje náskok Di Resty a souboji se nejspíše nevyhneme. Francouz se přibližuje velmi rychle a brzy bude moct použít DRS.
A už je to tady, v 52. kole Grosjean bez problémů předjel Di Restu a Lotus opět předvádí, jak umí skvěle využít strategii.
O pozici se přetahují Hamilton a Webber a brzy začne i souboj Alonsa s Pérezem. Tito čtyři jezdci jedou těsně za sebou.
Pérez už to zkouší v první zatáčce, zatím neúspěšně. Zkusil to poté v nájezdu do esíček a vytlačil bránícího se Alonsa ven z trati.
I když jde "jen" o sedmé místo, je to velmi pěkné na pohled. Stále bojují i Hamilton a Webber. Australan v Red Bullu má zatím navrch, ale Hamilton je blízko. Zkouší to všemi možnými cestami, ale Webber se brání opravdu statečně.
Jsme v posledním kole a tento souboj rozhodně není u konce. Hamiltonovi se to povedlo v posledním kole - v první zatáčce okruhu.
Je dobojováno. Sebastian Vettel se stává vítězem. Druhý je Kimi Räikkönen, třetí Romain Grosjean.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.