Velké ceně Bahrajnu dominoval už krátce po startu Sebastian Vettel. Za ním se ale dělo hodně zajímavých situací.
Zaváděcí kolo začalo bez problémů, všichni se od startovního roštu dokázali odlepit. Probíhají poslední nezbytné náležitosti jako je zahřívání brzd a pneumatik.
Vozy se rovnají zpět na závodní rošt. Tradičně se vyčkává, až předpisově na svých místech zastaví i poslední závodníci a startovní procedura začíná. Pět světel svítí, vzápětí zhasíná a je tu start!
Rosberg se jen tak tak ubránil útoku Vettela a využil toho Alonso, který se protáhl na druhé místo. Ten mu to ale po pár ujetých zatáčkách vrací. Di Resta se dostal na čtvrté místo. Sutil a Guttiérez poškodili své vozy. Oba vozy Marussie už jsou před Caterhamy.
Vettel se pokusí předjet Rosberga opět v první zatáčce, ale opět bez úspěchu. Je to nádherná, čistokrevná bitva, jakou bychom v F1 rádi viděli častěji. Vettel to zkouší a dle známého pravidla "Když se dva perou, třetí se směje," se z toho něco snaží vytěžit Fernando Alonso.
Vergne někde utrpěl defekt na pneumatice. Rosberg se statečně brání, ale Vettel má přece jen o něco lepší vůz a jde do vedení. Rosberg má ale stále možnost použití DRS. Místo toho na něj s DRS a KERS útočí Alonso, ale Rosberg zatím drží svou pozici.
O jedno kolo později už ale Rosbergův Mercedes neměl šanci a zezadu se dotahuje Di Resta. Jeho závodní tempo také není špatné. Netrvalo to moc dlouho a Di Resta je na třetím místě. A vypadá to, že bude moct zaútočit i na Alonsa. Mezitím bojuje i Rosberg s Massou.
Alonso má problém s DRS, nemůže zadní křídlo zavřít a musí do boxů. Di Resta je tak bez boje na druhém místě. Alonso mění pneumatiky a DRS mu bylo stlačeno do výchozí polohy. Bojují spolu oba McLareny a obecně je ve středu pole velmi zajímavá situace.
Alonso bude muset znovu do boxů. Při dalším pokusu o použití DRS se systém opět porouchal, místo zavření se ještě více otevřel. Otázkou je, co s tím budou schopni mechanici udělat. Znovu zajel do boxů a nejspíš bude pokračovat bez DRS.
Jsme v desátém kole a probíhají první zastávky v boxech. Vettel už má solidní náskok a jezdí velmi rychlé časy. Di Resta si na druhém místě drží stabilní náskok na Massu.
Nyní jsou smíšení jezdci s novými a starými pneumatikami a vidíme spoustu soubojů. Vše čistě a bez kolizí, i když se k sobě dostali dva horkokrevní piloti, Pérez a Grosjean.
Vettel se na čerstvé sadě poměrně snadno probíjí polem vpřed. Do boxů už zajel i Di Resta. Felipe Massa musel do boxů s poškozenou pneumatikou a mizérie Ferrari dnes pokračuje.
Daří se ale McLarenu. Button je po 21 kolech čtvrtý a Pérez šestý. Rosberg se skutečně trápí, propadá se stále níž a níž. Už jsou před ním oba McLareny.
Alonso musel znovu, tentokrát již potřetí, do boxů. Teď už šlo ale o standardní zastávku, nikoli řešení problému s vozem. Vettel si také dojel pro novou sadu a s přehledem zůstává na prvním místě.
Di Resta předjel Grosjeana a je zpět na druhém místě. McLareny spolu stále bojují o pozice. Navrch má Sergio Pérez, poté zase Button, ale "Checo" se opravdu nedá. Martin Whitmarsh už začíná být mírně nervózní, ale do sluchátek ani jednoho z pilotů žádný příkaz znamenající stop jejich souboji nepřišel.
Souboj tedy pokračuje a Pérez to zkouší po vnějšku, Button ho vytlačil z trati a zůstává vpředu. Oba jsou na podobně stejných pneumatikách. Konflikt vyřešil Romain Grosjean, který Péreze předjel.
Kimi Räikkönen úspěšně pomocí DRS předjel Di Restu a je druhý. Mezitím se posunul i Grosjean a bitva Péreze a Buttona nejspíš začne znovu. Ale ne, nezačne. Button musel do boxů.
Pérez nakonec prohrál souboj s Hamiltonem a zřejmě brzy pojede do boxů. Felipe Massa má další problém s pneumatikou, tentokrát pro změnu pravou zadní.
Räikkönen opět zvolil vhodnou strategii a bez boje se dostal před Di Restu zpět na druhé místo. Kontakt mezi Webberem a Rosbergem je vyšetřován závodními komisaři.
Toto bude nakonec vyšetřováno po závodě. Teď už nás čeká posledních pár kol tohoto závodu. A jelikož Hamilton předjel Buttona, tak se Jenson a Sergio opět dostali blízko k sobě. Souboj opět začíná.
Tentokrát měl Pérez větší štěstí, čerstvější pneumatiky a Buttonovi zbyly jen oči pro pláč, protože ho ještě těsně poté předjíždí Alonso. Ten má zálusk i na Péreze a na cílové rovince se mu daří, dokonce i bez DRS, které má porouchané. Pérez se ale odmítá vzdát a tvrdě útočí.
Byl ale pokárán od závodního inženýra, že další zastávka v boxech rozhodně není žádoucí a musí tedy trochu ubrat.
Grosjean stahuje náskok Di Resty a souboji se nejspíše nevyhneme. Francouz se přibližuje velmi rychle a brzy bude moct použít DRS.
A už je to tady, v 52. kole Grosjean bez problémů předjel Di Restu a Lotus opět předvádí, jak umí skvěle využít strategii.
O pozici se přetahují Hamilton a Webber a brzy začne i souboj Alonsa s Pérezem. Tito čtyři jezdci jedou těsně za sebou.
Pérez už to zkouší v první zatáčce, zatím neúspěšně. Zkusil to poté v nájezdu do esíček a vytlačil bránícího se Alonsa ven z trati.
I když jde "jen" o sedmé místo, je to velmi pěkné na pohled. Stále bojují i Hamilton a Webber. Australan v Red Bullu má zatím navrch, ale Hamilton je blízko. Zkouší to všemi možnými cestami, ale Webber se brání opravdu statečně.
Jsme v posledním kole a tento souboj rozhodně není u konce. Hamiltonovi se to povedlo v posledním kole - v první zatáčce okruhu.
Je dobojováno. Sebastian Vettel se stává vítězem. Druhý je Kimi Räikkönen, třetí Romain Grosjean.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.