Šéf Pirelli, Paul Hembery, pro britský Autosport reaguje na kritiku jezdců a letošní pneumatiky tím, že přechází do ofenzívy.
"Mark Webber naplnil nedávno několik novinových titulků, když F1 po Číně popsal jako "trochu WWF" (World Wildlife Fund). Asi má pravdu, protože to je přesně to, čím F1 potřebuje být. Je to zábava a lidé by jí měli rozumět. Nemůže se jednoduše vrátit zpět k tomu, čím byla, tedy technologickou výzvou extrémů s procesním závoděním, protože veřejnost něco takového nechce sledovat.
Můžete udělat závody bez potřeby zastávky v boxech, jednoduše by se dalo odstartovat do závodu s dostatečným množstvím paliva a na pneumatikách, které by to zvládli až do cíle. Pak by všichni mohli dojet jako v kvalifikaci a my bychom mohli sedět v motorhomech a pít kávu s několika málo fandy, kteří by se k nám připojili, protože by je to nezajímalo.
Pokud si Mark myslí, že by se toto prodávalo a platilo jeho mzdu, tak žije na jiné planetě. Pokud by toto měla být cesta, jak by to mělo vypadat, tak by Mark měl pochopit to, že zatímco on by byl spokojený, tak by ho nikdo nesledoval.
Svět se změnil. A pokud chceme, aby se F1 rozvíjela na nových trzích a upevňovala svoje postavení na stávajících, tak si musíme uvědomit, že čelí konkurenci ze všech ostaních druhů sportů. Všechny by si chtěly osvojit tu ideu být "tak trochu WWF". Lidé si mohou vybírat ze stovek kanálů a pokud si někdo neznalý F1 sedne, aby jí sledoval, a nechytne ho to, tak už se na ní nebude chtít dívat nikdy.
Pneumatiky jsou letos hodně diskutovaným tématem(foto: Marussia F1 Team)
Podívejme se na to, co se stalo při GP Číny. V kvalifikaci jsme viděli tři ex-mistry světa bojující ve třech rozdílných autech o pole position a to vše ve třech desetinách sekundy. Je to opravdu tak špatné?
V závodě je tu také šance pro někoho z menších týmů být hře na čele díky množství rozdílných pneumatikových strategií, které jsou k dispozici. Mohou tak bojovat o místa v TOP10, na která by normálně díky čisté rychlosti nedosáhly. Bez toho by se to nikdy neobjevilo v televizi a bylo by tak nemožné nalákat sponzory.
Pokud bychom měli čtyřzastávkové závody jako jsme měli v Turecku 2011, tak by to byl problém. Momentálně je to výběr mezi dvěma nebo třemi. Tyto stížnosti na gumy jsou normální zkraje sezony, když mají inženýři jen velmi malé znalosti o chování na normální trati, protože na testech bývá dost studená. Navíc k tomu přispěly i deště v Austrálii a Malajsii.
U Force Indie navíc v Malajsii bojovali i s maticemi kol(foto: Force India)
Jezdci budou vždy jezdit na limitu daného balíčku. Pneumatiky mohou být limitujícím faktorem, ale v minulosti to mohly být brzdy nebo výdrž motoru nebo množství paliva. Vraťme se do 50. let. Chcete mi tvrdit, že gumy tehdy nebyly limitujícím faktorem?
Auta klouzala v každé zatáčce na tři palce širokých gumách, které nebyly zrovna konzistentní. Takže můžeme říci, že Stirling Moss a Juan Manuel Fangio, nebo Tazio Nuvolari před nimi, nebyli skvělými jezdci, protože nejezdili na 100% celou dobu?
Na dopise, který jsme dostali od týmů, když jsme došli do F1 se nic nezměnilo. Bylo to založeno na GP Kanady 2010. Byl jsem tam, abych podepsal náš kontrakt o vstupu do F1 v následujícím roce. Ten závod byl charakteristický množstvím zastávek. To bylo v éře předchozího dodavatele neobvyklé a fandům se to líbilo.
Pirelli nic měnit nehodlá (foto: Pirelli)
Občas bylo Pirelli až moc agresivní, ale když už jsme byli, tak jsme udělali nějaké změny, zvláště v prvním roce. Vždy jsme rádi reagovali na podněty od týmů. Ale i přes komentáře v médiích od jezdců nás žádný tým formálně nepožádal o změnu.
Vlastně je to naopak, hodně týmů to hájí. Jezdci říkají někteřé zajímavé věci médiím - tak to prostě v F1 chodí - ale našim filtrem jsou inženýři z týmů. Ti nám poskytují zpětnou vazbu na základě dat.
Byla zde nějaká kritika, že auta v Q3 nejezdí a rozumím fandům, kteří je chtějí vidět jezdit. Ale kdo sleduje nějak podrobně boj o osmé, deváté či desáté místo, když se bojuje o pole position? A nejlepší jezdci stále vítězí.
Pointou je, že to není žádná loterie. V jednom závodě může převládnout štěstí, ale po deseti závode této sezony bude jasné, že jezdci končící na špici budou těmi nejlepšími. Pokud byste mi nevěřili, tak se jen podívejme na jména pěti nejlepších z Grand Prix Číny."
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.