BAHRAJN - Jaké časy a rychlosti dosahovali piloti v jednotlivých sektorech kvalifikace a jaké z toho můžeme vyvodit závěry o výkonnosti týmů?
První sektor obsahuje dvě rovinky s dvěma pomalými zatáčkami, před tou první se nachází nejtvrdší místo brzdění, kde piloti vyžadují stabilní zadní část, ke které jim pomáhá správně nastavené mapování a brzdění motorem. Stočtyřicetčtyři metrů před ní se nachází také čidlo pro měření maximálních rychlostí (speed trap).
Ve druhém technickém sektoru najdeme jednu kratší rovinku s první DRS zónou a dvě nejrychlejší zatáčky s prudkou změnou směru (č. 11 a 12). Náročné je i brzdění do zatáčky č. 9, s nímž je začít již v předchozí zatáčce - jezdci si budou muset dávat pozor na blokování kol a případný smyk s těžkými vozy v úvodu.
Ve třetím sektoru s dvojicí středně rychlých zatáčej a rovinek je důležitý výjezd na startovní rovinku s druhou DRS zónou. Komplexní přehled technických informací o okruhu v Sákhíru najdete zde.
Mapa okruhu (zdroj: FIA)
Nejrychlejší časy ve všech sektorech zajel v kvalifikaci Nico Rosberg, který mohl být ještě o 80 tisícin sekundy lepší, pokud by poskládal dohromady své nejlepší sektory. Druhý Vettel by si v tomto případě polepšil o 45 tisícin. O více než desetinu mohl být rychlejší Webber, dokonce o 0,163 s Räikkönen.
Hamilton sice dal své nejlepší sektory v jednom kole dohromady, ale na svého týmového kolegu hodně ztrácel a byl z toho viditelně skleslý. Tým ještě večer prošetřoval, čím by to mohlo být způsobeno.
Mercedes má před závodem obavy o to, že se bude propadat. Velká cena Bahrajnu bude o opotřebení zadních pneumatik, německý tým v tom není příliš dobrý. Naopak to dává šanci Ferrari, Red Bullu.
Méně už Lotusu, který je kompromitovaný horší startovní pozicí a netuší, kam se jeho rychlost na jedno kolo poděla (více viz zde), protože v pátečních trénincích byli výborní a dnes ve třetím za odlišných teplot byli rovněž OK.
Přehled nejrychlejších sektorů a jejich součtu
Ferrari to jezdí výborně na obou směsích, dosahovali velmi podobných časů, proto Massu poslali do Q3 (a tudíž do závodu) na tvrdých pneumatikách. Technický ředitel Pat Fry se žádného rizika neobává a Felipe také nevypadal zklamaně.
To vyplývá z toho, že rozdíl mezi středně-tvrdou a tvrdou pneumatikou tady je menší než v Číně, pouze 0,6 sekundy na kolo. Většina závodníků pojede na tři zastávky, někteří možná vyzkoušejí pouze dvě.
Velmi dobře to jezdí osmiválcem Mercedes poháněné Force Indii, která je nastavena na nižší přítlak a dosahuje nejvyšších rychlostí na rovinkách. Di Resta byl druhý nejrychlejší v prvním sektoru, hůře si ale vedl ve třetím. Oba indické vozy těžili z penalizací Webbera a Hamiltona a budou proto startovat ze třetí řady.
Přehled maximálních rychlostí
McLaren je stále pomalý, ale podle inženýrů je velmi dobrý v péči o zadní pneumatiky a věří ve slušné body, a to nejen Button, ale i Pérez.
U Caterhamu překvapil více než sekundový náskok Pic na Van der Gardeho. Francouz měl k dispozici velké novinky, které byly původně plánovány pro Barcelonu: nové přední a zadní křídlo, nové deflektory, bočnicové panely a další aerodynamické úpravy, které měly vůz CT03 zrychlit o půl sekundy na kolo. Pic z toho vytáhl více a za Gutiérrezovým Sauberem zaostal jen o půl sekundy.
Webber včera zkoušel nižší úroveň přítlaku a menší zadní křídlo, ale dnes se vrátil k původnímu křídlu pro vyšší přítlak, s nímž jezdil Vettel.
Grafickou podobu startovního roštu najdete zde.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.