BAHRAJN - Jaké časy a rychlosti dosahovali piloti v jednotlivých sektorech kvalifikace a jaké z toho můžeme vyvodit závěry o výkonnosti týmů?
První sektor obsahuje dvě rovinky s dvěma pomalými zatáčkami, před tou první se nachází nejtvrdší místo brzdění, kde piloti vyžadují stabilní zadní část, ke které jim pomáhá správně nastavené mapování a brzdění motorem. Stočtyřicetčtyři metrů před ní se nachází také čidlo pro měření maximálních rychlostí (speed trap).
Ve druhém technickém sektoru najdeme jednu kratší rovinku s první DRS zónou a dvě nejrychlejší zatáčky s prudkou změnou směru (č. 11 a 12). Náročné je i brzdění do zatáčky č. 9, s nímž je začít již v předchozí zatáčce - jezdci si budou muset dávat pozor na blokování kol a případný smyk s těžkými vozy v úvodu.
Ve třetím sektoru s dvojicí středně rychlých zatáčej a rovinek je důležitý výjezd na startovní rovinku s druhou DRS zónou. Komplexní přehled technických informací o okruhu v Sákhíru najdete zde.
Mapa okruhu (zdroj: FIA)
Nejrychlejší časy ve všech sektorech zajel v kvalifikaci Nico Rosberg, který mohl být ještě o 80 tisícin sekundy lepší, pokud by poskládal dohromady své nejlepší sektory. Druhý Vettel by si v tomto případě polepšil o 45 tisícin. O více než desetinu mohl být rychlejší Webber, dokonce o 0,163 s Räikkönen.
Hamilton sice dal své nejlepší sektory v jednom kole dohromady, ale na svého týmového kolegu hodně ztrácel a byl z toho viditelně skleslý. Tým ještě večer prošetřoval, čím by to mohlo být způsobeno.
Mercedes má před závodem obavy o to, že se bude propadat. Velká cena Bahrajnu bude o opotřebení zadních pneumatik, německý tým v tom není příliš dobrý. Naopak to dává šanci Ferrari, Red Bullu.
Méně už Lotusu, který je kompromitovaný horší startovní pozicí a netuší, kam se jeho rychlost na jedno kolo poděla (více viz zde), protože v pátečních trénincích byli výborní a dnes ve třetím za odlišných teplot byli rovněž OK.
Přehled nejrychlejších sektorů a jejich součtu
Ferrari to jezdí výborně na obou směsích, dosahovali velmi podobných časů, proto Massu poslali do Q3 (a tudíž do závodu) na tvrdých pneumatikách. Technický ředitel Pat Fry se žádného rizika neobává a Felipe také nevypadal zklamaně.
To vyplývá z toho, že rozdíl mezi středně-tvrdou a tvrdou pneumatikou tady je menší než v Číně, pouze 0,6 sekundy na kolo. Většina závodníků pojede na tři zastávky, někteří možná vyzkoušejí pouze dvě.
Velmi dobře to jezdí osmiválcem Mercedes poháněné Force Indii, která je nastavena na nižší přítlak a dosahuje nejvyšších rychlostí na rovinkách. Di Resta byl druhý nejrychlejší v prvním sektoru, hůře si ale vedl ve třetím. Oba indické vozy těžili z penalizací Webbera a Hamiltona a budou proto startovat ze třetí řady.
Přehled maximálních rychlostí
McLaren je stále pomalý, ale podle inženýrů je velmi dobrý v péči o zadní pneumatiky a věří ve slušné body, a to nejen Button, ale i Pérez.
U Caterhamu překvapil více než sekundový náskok Pic na Van der Gardeho. Francouz měl k dispozici velké novinky, které byly původně plánovány pro Barcelonu: nové přední a zadní křídlo, nové deflektory, bočnicové panely a další aerodynamické úpravy, které měly vůz CT03 zrychlit o půl sekundy na kolo. Pic z toho vytáhl více a za Gutiérrezovým Sauberem zaostal jen o půl sekundy.
Webber včera zkoušel nižší úroveň přítlaku a menší zadní křídlo, ale dnes se vrátil k původnímu křídlu pro vyšší přítlak, s nímž jezdil Vettel.
Grafickou podobu startovního roštu najdete zde.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.