BAHRAJN - 2. TRÉNINK; Kimi Räikkönen s Lotusem udával tempo ve druhém tréninku a ukázal. Druhý a třetí nejrychlejší čas patří Red Bullům.
Před druhým tréninkem v Bahrajnu trochu zapršelo, ale teploty jsou pořád vysoké: vzduch 31 °C, trať 40 °C. Ale není to nejhorší: během Velké ceny Argentiny 1955 okolní teplota dosahovala až 52 °C, nejchladněji bylo naopak v Montrealu v roce 1978 (2 °C).
Se svými vozy se proháněli všichni závodní piloti, tedy i Van der Garde s Bianchim, kteří ráno pozorovali počínání rezerv svých týmů: Kovalainena, resp. Gonzálese.
V paddocku se po delší době objevil Rubens Barrichello, který komentoval pro brazilskou TV Globo. Za okruhem byl v dáli vidět hustý kouř, který věstil, že v Bahrajnu stále není klid.
Jako první své garáže opustili obě Marussie: Chilton s Bianchim, za nimi Maldonado s Williamsem. Inženýr Chiltonovi hlásí, že mu pneumatiky během úvodního kola vychladly - přední mají o 15 °C, zadní o 18 °C nižší teplotu, než by měly mít. Po jejich zahřátí ihned zajíždí měřené kolo - 1:42,419 min.
Pohled na výfuky Maldonadova Williamsu ve druhém tréninku (foto: Williams F1 Team)
Hamilton je po 10 min příliš široký v jedné ze zatáček, ale pokračuje bez poškození. Na čele se střídají Pérez (1:35,866 min) a Webber (1:34,664). Piloti se do toho hned zezačátku obouvají a zajíždějí rychlá kola.
Vettel jezdí se zakrytým otvorem v náboji kola, zřejmě kvůli porovnání novinky okopírované od Williamsu. Jeho týmový kolega jezdí s křídlem pro větší přítlak než Vettel, který zkouší kompromisní nastavení. Red Bull vždy těžil z maximálního přítlaku, nyní je však pole vyrovnanější a RB9 potřebuje dosahovat na rovinkách vyšších maximálních rychlostí.
Po 12 min střídá Webbera na čele Alonso s Ferrari - 1:34,317 min, vítěz prvního tréninku Massa se řadí na třetí příčku (+ 0,459 s) a stěžuje si na to, že mu rychle odcházejí zadní gumy. Oba piloti trénink začali na tvrdé směsi.
Po 22 min přechází Vergne i Webber na středně-tvrdou směs, Francouz je o tři desetiny rychlejší - 1:35,761, v dalším kole však Australan posouvá laťku na 1:34,184 min. Na velkou degradaci zadních pneumatik si po půlhodině stěžuje i Grosjean, jemuž patří 14. příčka. Na měkčí směsi ale našel 1,5 sekundy a postopil byl osmý.
Fernando Alonso v Bahrajnu na tvrdé směsi pneumatik (foto: Scuderia Ferrari)
Gutiérrez hlásí defekt levé přední gumy. Přišel k němu vlastní chybou při incidentu s Picem, který mu sice v zatáčce č. 8 nechal místo, ale Mexičan byl příliš široký a dotknul se předního křídla Caterhamu.
Vettel v polovině tréninku jezdí podobné časy jako Webber, na konci kola mu na něj schází pouze 98 tisícin sekundy. To už téměř všichni jezdili na středně-tvrdých pneumatikách. Před Red Bully na čele se dostává Räikkönen - 1:34,154 min.
Poslední půlhodinu se týmy začaly soustředit na delší jízdy. Pérezovi inženýr sdělil, že je sice o sekundu pomalejší než s ním kroužící Red Bully, ale že jeho rychlost je celkem slušná. Hamilton je dle radiokomunikace naproti tomu o 0,15 s na kolo pomalejší, než Mercedes očekával.
Teplota dráhy stoupla na 42 °C. Ferrari mají dobrou rychlost, podobnou jako Red Bully. Piloti postupně hlásí, že jim zadní pneumatiky odcházejí. Hülkenberg i Rosberg 20 min před koncem sdělují: "Už jsou v podstatě hotové."
Massa předvedl na 16 kol starých pneu smyk v zatáčce č. 7. Räikkönenův čas ve zbývajícím čase už nikdo nepřekonal, nejblíže mu byl Webber (+ 0,030 s) s Vettelem (+ 0,128 s). Finovy časy byly i po 15 kolech velmi konzistentní, na středně-tvrdých gumách jezdil stále něco přes 1:41 min, přitom už ve 13. kole hlásil, že má po pneumatikách.
Počty kol ujeté ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Ve 2. tréninku bylo ujeto celkem 712 kol, což je o 82,1 % více než v prvním (391 kol). Rozdíl mezi středně-tvrdou a tvrdou pneumatikou činil 0,5 - 0,8 sekundy na kolo. Pirelli před Bahrajnem předpovídalo tři zastávky, nyní to vypadá, že někteří velkou cenou vyzkoušejí odjet pouze na dvě.
Přehled nejvyšších rychlostí: 1. Grosjean - 315,8 km/hod; 2. Räikkönen - 315,6; 3. Hamilton - 314,0; 4. Di Resta - 313,7; 5. Sutil - 313,5; 6. Rosberg - 312,5; 7. Alonso - 311,7; 8. Gutiérrez - 311,6.
Pořadí dle nejrychlejších sektorů ve druhém tréninku
Přehled všech časů: zde (PDF).
Fotografie z tréninků najdete zde.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.