BAHRAJN - 2. TRÉNINK; Kimi Räikkönen s Lotusem udával tempo ve druhém tréninku a ukázal. Druhý a třetí nejrychlejší čas patří Red Bullům.
Před druhým tréninkem v Bahrajnu trochu zapršelo, ale teploty jsou pořád vysoké: vzduch 31 °C, trať 40 °C. Ale není to nejhorší: během Velké ceny Argentiny 1955 okolní teplota dosahovala až 52 °C, nejchladněji bylo naopak v Montrealu v roce 1978 (2 °C).
Se svými vozy se proháněli všichni závodní piloti, tedy i Van der Garde s Bianchim, kteří ráno pozorovali počínání rezerv svých týmů: Kovalainena, resp. Gonzálese.
V paddocku se po delší době objevil Rubens Barrichello, který komentoval pro brazilskou TV Globo. Za okruhem byl v dáli vidět hustý kouř, který věstil, že v Bahrajnu stále není klid.
Jako první své garáže opustili obě Marussie: Chilton s Bianchim, za nimi Maldonado s Williamsem. Inženýr Chiltonovi hlásí, že mu pneumatiky během úvodního kola vychladly - přední mají o 15 °C, zadní o 18 °C nižší teplotu, než by měly mít. Po jejich zahřátí ihned zajíždí měřené kolo - 1:42,419 min.
Pohled na výfuky Maldonadova Williamsu ve druhém tréninku (foto: Williams F1 Team)
Hamilton je po 10 min příliš široký v jedné ze zatáček, ale pokračuje bez poškození. Na čele se střídají Pérez (1:35,866 min) a Webber (1:34,664). Piloti se do toho hned zezačátku obouvají a zajíždějí rychlá kola.
Vettel jezdí se zakrytým otvorem v náboji kola, zřejmě kvůli porovnání novinky okopírované od Williamsu. Jeho týmový kolega jezdí s křídlem pro větší přítlak než Vettel, který zkouší kompromisní nastavení. Red Bull vždy těžil z maximálního přítlaku, nyní je však pole vyrovnanější a RB9 potřebuje dosahovat na rovinkách vyšších maximálních rychlostí.
Po 12 min střídá Webbera na čele Alonso s Ferrari - 1:34,317 min, vítěz prvního tréninku Massa se řadí na třetí příčku (+ 0,459 s) a stěžuje si na to, že mu rychle odcházejí zadní gumy. Oba piloti trénink začali na tvrdé směsi.
Po 22 min přechází Vergne i Webber na středně-tvrdou směs, Francouz je o tři desetiny rychlejší - 1:35,761, v dalším kole však Australan posouvá laťku na 1:34,184 min. Na velkou degradaci zadních pneumatik si po půlhodině stěžuje i Grosjean, jemuž patří 14. příčka. Na měkčí směsi ale našel 1,5 sekundy a postopil byl osmý.
Fernando Alonso v Bahrajnu na tvrdé směsi pneumatik (foto: Scuderia Ferrari)
Gutiérrez hlásí defekt levé přední gumy. Přišel k němu vlastní chybou při incidentu s Picem, který mu sice v zatáčce č. 8 nechal místo, ale Mexičan byl příliš široký a dotknul se předního křídla Caterhamu.
Vettel v polovině tréninku jezdí podobné časy jako Webber, na konci kola mu na něj schází pouze 98 tisícin sekundy. To už téměř všichni jezdili na středně-tvrdých pneumatikách. Před Red Bully na čele se dostává Räikkönen - 1:34,154 min.
Poslední půlhodinu se týmy začaly soustředit na delší jízdy. Pérezovi inženýr sdělil, že je sice o sekundu pomalejší než s ním kroužící Red Bully, ale že jeho rychlost je celkem slušná. Hamilton je dle radiokomunikace naproti tomu o 0,15 s na kolo pomalejší, než Mercedes očekával.
Teplota dráhy stoupla na 42 °C. Ferrari mají dobrou rychlost, podobnou jako Red Bully. Piloti postupně hlásí, že jim zadní pneumatiky odcházejí. Hülkenberg i Rosberg 20 min před koncem sdělují: "Už jsou v podstatě hotové."
Massa předvedl na 16 kol starých pneu smyk v zatáčce č. 7. Räikkönenův čas ve zbývajícím čase už nikdo nepřekonal, nejblíže mu byl Webber (+ 0,030 s) s Vettelem (+ 0,128 s). Finovy časy byly i po 15 kolech velmi konzistentní, na středně-tvrdých gumách jezdil stále něco přes 1:41 min, přitom už ve 13. kole hlásil, že má po pneumatikách.
Počty kol ujeté ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Ve 2. tréninku bylo ujeto celkem 712 kol, což je o 82,1 % více než v prvním (391 kol). Rozdíl mezi středně-tvrdou a tvrdou pneumatikou činil 0,5 - 0,8 sekundy na kolo. Pirelli před Bahrajnem předpovídalo tři zastávky, nyní to vypadá, že někteří velkou cenou vyzkoušejí odjet pouze na dvě.
Přehled nejvyšších rychlostí: 1. Grosjean - 315,8 km/hod; 2. Räikkönen - 315,6; 3. Hamilton - 314,0; 4. Di Resta - 313,7; 5. Sutil - 313,5; 6. Rosberg - 312,5; 7. Alonso - 311,7; 8. Gutiérrez - 311,6.
Pořadí dle nejrychlejších sektorů ve druhém tréninku
Přehled všech časů: zde (PDF).
Fotografie z tréninků najdete zde.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.