Sauber ví, že je čeká při cestě na vrchol ještě hodně práce s vozem roku 2013, se kterým se jim letos v prvních závodech zrovna nedařilo.
Tým ze švýcarského Hinwilu bojuje se zadní částí svého vozu v podstatě od jeho představení. V Číně už dokonce představil nová aerodynamická vylepšení a nové zadní křídlo. Ačkoliv tyto věci pomohly Nicovi Hülkenbergovi chvíli i vést závod v Číně a bojovat se Sebastianem Vettelem, tak nakonec bral pouze bod za desáté místo v cíli.
Týmová šéfka Sauberu, Monisha Kaltenbornová, řekla, že si z jejich výkonů v Šanghaji tým odnáší nějaké pozitivní náznaky. Nicméně sama cítí, že třeba by bylo mnohem více. "Přijeli jsme sem [do Šanghaje] se záměrem předvést určitou změnu oproti tomu, co jsme viděli v Malajsii. Nebyli jsme s tím uplně spokojeni a byli jsme někde trochu jinde. Co jsme mohli vidět, bylo, že upravy, které jsme představili, jsou krokem správným směrem."
Sauber trápí zadní část monopostu
"Nemůžete očekávat zázraky, ale jsou [úpravy] minimálně krokem správným směrem." Dle Kaltenbornové bylo největším otazníkem po VC Číny, proč rychlost Nica Hülkenberga ke konci závodu tak spadla. "Nico odjel solidní závod a byl konkurenceschopný na obou směsích. Teď musíme zjistit, proč už nebyl konkurenceschopný na posledním stintu."
"Mohla by za tím stát teplota okolního prostředí. Musíme se na to podívat, protože tu nebylo nic, co by nasvědčovalo tomu, že auto bylo nějak poškozené."
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.