Majitel Lotusu Gerard Lopez zůstává náročným při výběru nového hlavního sponzora, přestože připouští, že jeho tým peníze na potřebný vývoj vozu, aby mohl bojovat o titul, scházejí.
Stáj z Enstone je jedinou z elitní pětice týmů, která dosud chybí podpora velké společnosti. Vzhledem k tomu, že se Lotusu podařilo postavit dobré auto a Kimi Räikkönen se v šampionátu drží na druhém místě se ztrátou pouze tří bodů na Sebastiana Vettela, by se jim velký sponzor v boji o titul náramně hodil.
Příští rok navíc dojde k dalšímu růstu výdajů za nová pohonná ústrojí a tým zřejmě bude muset zvednout plat i svému technickému řediteli Jamesu Allisonovi, o něhož je zájem ve větších týmech.
Majitel Lotusu je však odhodlaný počkat a získat co nejvíce peněz pro svůj tým. "Momentálně to je věcí volby. Existuje několik titulárních sponzorů, se kterými můžeme podepsat, ale smlouva s kýmkoliv by byla na tři až pět let," cituje Lopeze před Velkou cenou Bahrajnu sportinglife.com.
"Mala by být respektována hodnota, kterou máme dnes v šampionátu a v paddocku. Odmítli jsme tedy podepsat některé věci, které bychom měli dělat, protože věříme, že bychom se neměli prodávat pod cenou.
Jde tedy o volbu a kdykoliv ji učiníte, musíte žít s následky. Následky pro nás jako pro majitele jsou takové, že v podstatě musíme tým více financovat. Neznamená to však, že se snížil rozpočet. Naopak, došlo k jeho zvýšení," pokračuje majitel Lotusu.
Uzavře Lotus smlouvu s novým titulárním sponzorem ještě letos? "Je k tomu velká šance," odpovídá Lopez, který je spokojený s tím, že Lotus není považovaný za hlavního kandidáta na titul, jako jsou stáje Red Bull a Ferrari.
Na bočnici se zatím vyjímá pouze Lopezova společnost Genii, Lotus novéhotitulárního sponzora stále hledá (foto: Lotus F1 Team)
"Líbí se nám pozice menšího týmu. My jím jsme, ale zároveň jsme v oblasti vývoje nikoho nezklamali. Možná své peníze utrácíme odlišně, což nás činí zajímavým týmem v šampionátu. Nikdy nebudeme utrácet to, co některé jiné týmy, ale to neznamená, že s nimi nikdy nebudeme moci soupeřit," věří Lopez.
Lotus však bude muset zabrat, aby si udržel svou hlavní hvězdu: Kimiho Räikkönen, o něhož vyjádřil zájem například Red Bull. Podle italského Autosprintu Lopez nabízí část týmu k prodeji, aby si Fina příští rok udržel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.