Pirelli pro Velkou cenu Bahrajnu veze tvrdší pneumatiky, než původně avizovalo.
V Číně si spousta jezdců i zástupců týmů stěžovala (více zde) na měkkou směs, na které neujel v závodě nikdo více než sedm kol. Pirelli místo ní pro nadcházející závod v Bahrajnu doveze středně-tvrdou směs - původně se mělo závodit na kombinacích měkkých a tvrdých pneumatik. Nečiní tak v reakci na kritiku - rozhodnutí údajně padlo již před závodem v Číně.
Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery ale i přes to očekává, že se na jejich nejtvrdších gumách pojede na tři zastávky.
"Z pohledu pneumatik jde o jednu z nejnáročnějších tratí v roce. Očekáváme tři zastávky na auto, ačkoliv si budeme muset počkat na páteční jízdy, než se budeme moci podívat na data a určit přesnější předpověď.
Jednou z největších výzev závodění v Bahrajnu je vývoj dráhy, který se velmi těžko předvídá. Záleží na množství písku, který vítr nafouká na trať. Z toho, co jsme viděli minulý roku, bude velký prostor pro různé závodní strategie, což dá špatně se kvalifikujícím pilotům šanci na zlepšení během velké ceny," říká Hembery.
Pirelli v poušti přitvrdí (foto: Red Bull Racing)
Loni se v Bahrajnu závodilo na měkké a středně-tvrdé směsi, které odpovídají letošní středně-tvrdé a tvrdé. Trať je pro pneumatiky náročná kvůli příčnému přetížení: často se zde brzdí a akceleruje. Pro výrobu asfaltového povrchu se zde při stavbě okruhu dovezlo z Anglie 60 000 tun žuly. Nabízí sice dobrou přilnavost, ale je hodně drsný.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.