Pirelli pro Velkou cenu Bahrajnu veze tvrdší pneumatiky, než původně avizovalo.
V Číně si spousta jezdců i zástupců týmů stěžovala (více zde) na měkkou směs, na které neujel v závodě nikdo více než sedm kol. Pirelli místo ní pro nadcházející závod v Bahrajnu doveze středně-tvrdou směs - původně se mělo závodit na kombinacích měkkých a tvrdých pneumatik. Nečiní tak v reakci na kritiku - rozhodnutí údajně padlo již před závodem v Číně.
Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery ale i přes to očekává, že se na jejich nejtvrdších gumách pojede na tři zastávky.
"Z pohledu pneumatik jde o jednu z nejnáročnějších tratí v roce. Očekáváme tři zastávky na auto, ačkoliv si budeme muset počkat na páteční jízdy, než se budeme moci podívat na data a určit přesnější předpověď.
Jednou z největších výzev závodění v Bahrajnu je vývoj dráhy, který se velmi těžko předvídá. Záleží na množství písku, který vítr nafouká na trať. Z toho, co jsme viděli minulý roku, bude velký prostor pro různé závodní strategie, což dá špatně se kvalifikujícím pilotům šanci na zlepšení během velké ceny," říká Hembery.
Pirelli v poušti přitvrdí (foto: Red Bull Racing)
Loni se v Bahrajnu závodilo na měkké a středně-tvrdé směsi, které odpovídají letošní středně-tvrdé a tvrdé. Trať je pro pneumatiky náročná kvůli příčnému přetížení: často se zde brzdí a akceleruje. Pro výrobu asfaltového povrchu se zde při stavbě okruhu dovezlo z Anglie 60 000 tun žuly. Nabízí sice dobrou přilnavost, ale je hodně drsný.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.