ŠANGHAJ - 3.trénink; Nejrychlejší čas ve třetím tréninku zajel Fernando Alonso. Rychlost Ferrari potvrdil druhým místem a ztrátou 0,622s jeho týmový kolega Felipe Massa. Problém s hydraulikou znamenal pro Nica Rosberga předčasný konec tréninku a komplikaci před kvalifikací.
Ve druhém tréninku byl včera v Číně nejrychlejší Felipe Massa s Ferrari následovaný Lotusem Kimiho Räikkönena. Dnes je v Šanghaji teplota vzduchu je 25°C, teplota tratě potom 32°C.
Jako první na trať vyrazili Jules Bianchi a Esteban Guttiérez a první čas s hodnotou 1:41,995s zajel po pěti minutách Charles Pic. Daniel Ricciardo rádiem označil podmínky na trati jako "trochu prašné".
Zatímco Sebastian Vettel pokračoval v jízdě, jeho závodní inženýr mu rádiem oznámil, že tohle zrovna nebyl průjezd boxy... V dalším kole již Němec tým poslechl a vyzkoušel si start v boxové uličce.
Na první místo se po deseti místech drží Van der Garde s náskokem 0,561s na druhého Pica. Tyto časy jsou zatím jedinými měřenými koly třetího tréninku. Jeden z mechaniků Marussie si poradil nohu a byl převezen ambulancí na vyšetření. Nemělo by to však být nic vážného.
Výlet mimo trať si udělal Charles Pic (v zatáčce č.1) i Esteban Guttiérez (v zatáčce 11). Po patnácti minutách se začínají objevovat měřené časy i u dalších pilotů. Na první místo se dostal Sergio Pérez, kterého vzápětí překonal Romain Grosjean.
Po dvaceti minutách zaznamenal nejrychlejší čas Kimi Räikkönen (1:38,323). Tento čas však brzy překonal Nico Rosberg, který zajel o 0,624s rychleji. Jeho týmový kolega Lewis Hamilton to v dalším kole ještě o 0,486s vylepšil.
Problém s hydraulikou zkomplikoval Rosbergovi sobotu v Číně (foto: Mercedes AGM F1 Team)
Po pětadvaceti minutách se stále pracuje na nastavení Ferrari Fernanda Alonsa. Španěl zajel jen instalační kolo a stejně jako Felipe Massa, Mark Webber, Pastor Maldonado ještě nevyjel na trať. Na čele se stále drží Mercedesy. Nikdo z pilotů zatím nevyužil měkkou sadu pneumatik.
Pořadí po 35 minutách: Hamilton, Rosberg, Vettel, Webber, Alonso, Massa, Räikkönen.
Dvacet minut před koncem na čele stále Mercedesy. Za nimi Red Bully a Ferrari. První pětice je v rozmezí méně než 0,7s. Šestý Massa ztrácí už 1,138s. Jako první na měkkou sadu přezuli u Mercedesu.
Rosberg však rádiem informoval tým, že je něco na jeho voze je v nepořádku. Němec tak zajel do boxů, sundal helmu jeho trénink byl předčasně u konce. Jde prý o problém s hydraulikou. Jeho týmový kolega Lewis Hamilton mezitím stanovil nový nejrychlejší čas 1:36,065s. Ani deset minut před koncem se však v pořadí na čele nic nezměnilo.
Kimi Räikkönen na měkké sadě pneumatik zajel čas 1:36,549s a zařadil se na druhou příčku. Netrvalo to ale dlouho a byl překonán Adrianem Sutilem. A na měkké sadě vyrazily na trať i Red Bully či Ferrari. Ferrari na tratí létají a Fernando Alonso zajíždí čas 1:35,391s. A tento čas již nikdo nepřekonal.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.