ŠANGHAJ - 3.trénink; Nejrychlejší čas ve třetím tréninku zajel Fernando Alonso. Rychlost Ferrari potvrdil druhým místem a ztrátou 0,622s jeho týmový kolega Felipe Massa. Problém s hydraulikou znamenal pro Nica Rosberga předčasný konec tréninku a komplikaci před kvalifikací.
Ve druhém tréninku byl včera v Číně nejrychlejší Felipe Massa s Ferrari následovaný Lotusem Kimiho Räikkönena. Dnes je v Šanghaji teplota vzduchu je 25°C, teplota tratě potom 32°C.
Jako první na trať vyrazili Jules Bianchi a Esteban Guttiérez a první čas s hodnotou 1:41,995s zajel po pěti minutách Charles Pic. Daniel Ricciardo rádiem označil podmínky na trati jako "trochu prašné".
Zatímco Sebastian Vettel pokračoval v jízdě, jeho závodní inženýr mu rádiem oznámil, že tohle zrovna nebyl průjezd boxy... V dalším kole již Němec tým poslechl a vyzkoušel si start v boxové uličce.
Na první místo se po deseti místech drží Van der Garde s náskokem 0,561s na druhého Pica. Tyto časy jsou zatím jedinými měřenými koly třetího tréninku. Jeden z mechaniků Marussie si poradil nohu a byl převezen ambulancí na vyšetření. Nemělo by to však být nic vážného.
Výlet mimo trať si udělal Charles Pic (v zatáčce č.1) i Esteban Guttiérez (v zatáčce 11). Po patnácti minutách se začínají objevovat měřené časy i u dalších pilotů. Na první místo se dostal Sergio Pérez, kterého vzápětí překonal Romain Grosjean.
Po dvaceti minutách zaznamenal nejrychlejší čas Kimi Räikkönen (1:38,323). Tento čas však brzy překonal Nico Rosberg, který zajel o 0,624s rychleji. Jeho týmový kolega Lewis Hamilton to v dalším kole ještě o 0,486s vylepšil.
Problém s hydraulikou zkomplikoval Rosbergovi sobotu v Číně (foto: Mercedes AGM F1 Team)
Po pětadvaceti minutách se stále pracuje na nastavení Ferrari Fernanda Alonsa. Španěl zajel jen instalační kolo a stejně jako Felipe Massa, Mark Webber, Pastor Maldonado ještě nevyjel na trať. Na čele se stále drží Mercedesy. Nikdo z pilotů zatím nevyužil měkkou sadu pneumatik.
Pořadí po 35 minutách: Hamilton, Rosberg, Vettel, Webber, Alonso, Massa, Räikkönen.
Dvacet minut před koncem na čele stále Mercedesy. Za nimi Red Bully a Ferrari. První pětice je v rozmezí méně než 0,7s. Šestý Massa ztrácí už 1,138s. Jako první na měkkou sadu přezuli u Mercedesu.
Rosberg však rádiem informoval tým, že je něco na jeho voze je v nepořádku. Němec tak zajel do boxů, sundal helmu jeho trénink byl předčasně u konce. Jde prý o problém s hydraulikou. Jeho týmový kolega Lewis Hamilton mezitím stanovil nový nejrychlejší čas 1:36,065s. Ani deset minut před koncem se však v pořadí na čele nic nezměnilo.
Kimi Räikkönen na měkké sadě pneumatik zajel čas 1:36,549s a zařadil se na druhou příčku. Netrvalo to ale dlouho a byl překonán Adrianem Sutilem. A na měkké sadě vyrazily na trať i Red Bully či Ferrari. Ferrari na tratí létají a Fernando Alonso zajíždí čas 1:35,391s. A tento čas již nikdo nepřekonal.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.