ŠANGHAJ - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas ve druhém tréninku předvedl Felipe Massa, druhý Kimi Räikkönen ztrácel 0,15 s. Smolařem byl Valtteri Bottas, který hodinu prostál kvůli technickým problémům v garáži.
Odpoledne v Číně na se na trať jako první vydal Gutiérrez, za ním Vergne. Toro Rosso zareagoval na zvýšení teplot asfaltu o 9 °C snížením úhlu náběhu klapky předního křídla o jeden stupeň. Do dění se zapojil i Pic, který v dopolední části přenechal svůj vůz Číňanovi Ma Qing Huaovi.
Sportovní ředitel Sam Michael vysvětloval příčinu havárie Sergia Péreze v závěru prvního tréninku tím, že měl velmi opotřebované pneumatiky, které mu navíc v pomalém kole po vypršení času vychladly.
Po čtyřech minutách piloti předváděli hned měřená kola: Gutiérrez (1:41,876); Vergne (1:40,951), Ricciardo (1:39,978), Hamilton (1:37,935) a Rosberg (1:37,669) se přetahovali o nejrychlejší čas. V boxech po 10 min vyčkávali pouze Alonso s Bottasem.
Chilton po 7 min zastavil svou Marussii v zatáčce č. 5, příčinou je dle týmu zřejmě ztráta tlaku oleje.
Piloti začínali na středně-tvrdých pneumatikách. Dopoledne se levé přední trochu drolily, což podle Pirelli nebylo nic neobvyklého na zaprášené trati, po které monoposty klouzaly. Tempo i nadále udávaly Mercedesy.
Sergio Pérez neprožívá v Číně nejšťastnější pátek, tým se však zlepšuje (foto: McLaren Mercedes)
Pérez v úvodu zažil další perné chvilky: v rychlé zatáčce č 8. dostal smyk, který sice jen tak tak zvládl. Lehce se otřel o zeď, mírně poškodil podlahu a odepsal při tom pneumatik. Rádiem se ptal: "Měl jsem 'moment' v nájezdu do zatáčky č. 8, je vše s autem OK?" Inženýr mu odpověděl: "Díváme se na to."
McLaren přivezl do Šanghaje novou konfiguraci výfuků a karosérie kolem nich. Dopoledne s nimi jezdil pouze Button a tým byl s pokrokem spokojený. Nyní ji na voze mají oba piloti.
Po 20 min na sebe třetím nejrychlejším čase (1:37,298) upozornil Alonso, na Rosberga mu v tu chvíli scházelo 0,568 s. Krátce nato dostává Webber svůj Red Bull před Mercedesy - 1:36,092 min, používá k tomu však už měkké pneumatiky.
Rosberg si pochvaluje pneumatiky, které drží lépe než v předchozí jízdě. Teplota jeho předních gum dosahuje 109 °C, zadních 110 °C. Provozní rámec středně-tvrdé směsi je 90 - 115 °C, u měkké směsi 105 - 125 °C.
Hamilton po půl hodině obouvá měkké pneumatiky - 1:35,819 min. Snadno překonává čas Red Bullu i loňský nejrychlejší čas Michael Schumachera z druhého tréninku (1:35,973). Hülkenberg si stěžuje přes rádio, že se na měkkých pneumatikách ve svém letmém kole nemohl dostat před oba Mercedesy.
Pastor Maldonado na středně-tvrdé směsi (foto: Williams F1 Team)
Williams má problém na Bottasově monopostu, polovina tréninku pryč a Fina jsme na dráze stále neviděli. Tým z Grove na něj přišel žel až krátce po nastartování.
V polovině se na měkkých pneumatikách blýskl Massa, který letos v kvalifikacích zatím poráží Alonsa (reakce Španěla zde): kolo za 1:35,340 min ho posunulo do čela. Jeho týmový kolega jezdí s novým předním křídlem, které má ve spodní části bočnic dva otvory.
Slušné kolo předvádí po 50 min i Räikkönen - 1:35,492 min jej řadí na druhé místo hned za Ferrari. Fin jezdí opět s novější specifikací výfuků, Grosjean má starší z Malajsie.
Po hodině piloti nasazovali opět středně-tvrdé pneumatiky a začali se s větším množstvím paliva připravovat na závodu, časy klesly k hranici 1:43 - 1:44 sekund na kolo. Kimi si stěžuje na problémy s drolením levé přední gumy, Button (stále na měkké směsi) zajíždí solidní časy na spodní hranici spektra. Po osmi kolech klesají nad 1:45 s. Po 10 kolech a probrzdění míří do boxů.
Mercedes se také trápí, Hamilton se v rádiu podivuje: "Nikdy jsem neviděl, aby se pneumatiky takto chovaly." Vettel probrzďuje v nájezdu do vlásenky č. 14 a týmu hlásí "vibrace."
Kimi zpět v boxech po první jízdě ve druhém tréninku (foto: Lotus F1 Team)
Bottas se kvůli problému s ovládacím systémem škrticí klapky dostává s Williamsem na dráhu až po hodině. Po úvodních čtyřech kolech na měkké směsi mu patří 18. pozice (1:38,547 min). Po několika kolech si o dvě příčky polepšuje (1:38,185).
Massa, kterého v závěru již nikdo nepřekonal, předvádí i s těžkým vozem velmi dobrou rychlost: po 19 kolech na středně-tvrdých gumách zvládá okruh za 1:43,553 min. Rádiem však hlásí: "V těch pneumatikách toho už moc není." Jeho závodní inženýr Smedley se ho ptá: "Na které straně - vpředu či vzadu?" "Na obou," odpovídá Brazilec. Alonso krouží na měkké sadě a jeho časy padají na 1:47,513 min.
Krom Ferrari vypadají velmi dobře Mercedesy, Red Bully toho zatím moc nepředvedly, ti ale své svaly obvykle ukážou až v kvalifikaci. Drobné pokroky jsou patrné u McLarenu, Button si vyjel opět šestou příčku.
Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Sportovní ředitel Paul Hembery zhodnotil dnešní výkonnost pneumatik takto: "Středně-tvrdé ukázaly, že zvládnou 20 kol, což je hranici mezi 2 a 3 zastávkami. Měkké pneumatiky jsou rychlejší, než jsme čekali: o 1,5 s rychlejší než středně-tvrdé."
Maximální rychlosti: 1. Gutiérrez - 321 km/hod; 2. Hülkenberg - 320,1; 3. Rosberg - 319,9; 4. Hamilton - 319,8; 5. Massa - 318,7; 6. Alonso - 318,5; 7. Chilton - 318,4; 8. Bianchi - 317,9... 19. Button - 307,3; 20. Pérez - 307,1; 21. Maldonado - 305,4; 22. Bottas - 305,3.
Přehled všech časů: zde (PDF, 66 kB).
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.