ŠANGHAJ - 1. TRÉNINK; Stříbrné šípy byly nejrychlejší v prvním tréninku, nejblíže jim byly Red Bully se sekundovou ztrátou.
Do úvodního tréninku v Číně nastoupil jediný rezervní pilot - s Caterhamem domácí Ma Qing Hua místo Charlese Pica. Jezdilo se dle očekávání za chladnějších teplot než v Malajsii - vzduch 20 °C, asfalt 32 °C.
Na okruhu se jako první objevily vozy Toro Rosso: Ricciardo následovaný Vergnem. Po instalaci bylo od 18 do 28 min ticho, které přerušil Číňan Ma. První měřené kolo si po půl hodině připsal Gutiérrez - 1:43,097 min. Brzy ho překonal Button s McLarenem (1:38,262), který přivezl spoustu dílů na vyzkoušení - patrná je nová karosérie v zadní části, agresivnější tvarování pro lepší spolupráci s výfukovými plyny.
Varianty předního křídla Williamsu (foto: XPB)
Velký balík vylepšení mělo i Ferrari - krom nových předních křídel také úpravy podlahy a brzdové kanálky. Williams zkoušel minimálně tři verze předního křídla. Novinky jsme registrovali téměř na všech vozech.
V polovině tréninku se do čela dostal nejdříve Massa (1:38,179), jenž se o vedení chvíli střídal se Sutilem. Velmi rychle pak začaly jezdit Red Bully a Mercedesy: vítěz loňského závodu Rosberg se po hodině do čela vyšvihl časem 1:36,717 min.
Po chvíli jej doplnil druhým nejrychlejším časem Hamilton (1:37,171) V závěru se týmy věnovaly delším jízdám s větším množstvím paliva, Mercedesy na čele už nikdo nepřekonal. Red Bully se seřadily za nimi: 3. Webber, 4. Vettel. Drobné zlepšení je patrné u McLarenu, Jenson Button zajel šestý čas, hned za pátým Alonsem.
Závěr zdramatizoval už pouze Pérez, který v nájezdu do boxů vyjel mimo trať a zničil přední křídlo svého McLarenu.
Pořadí dle počtu ujetých kol v 1. tréninku
Maximální rychlosti: 1. Gutiérrez - 320,9 km/hod; 2. Rosberg - 319,8; 3. Hamilton - 319,6; 4. Massa - 317,5; 5. Grosjean - 317,5; 6. Räikkönen - 317,4; 7. Hülkenberg - 317,2; 8. Chilton - 316,4... 21. Bottas - 305,7; 22. Maldonado - 305,1.
Přehled všech časů: zde (PDF, 42 kB).
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.