ŠANGHAJ - 1. TRÉNINK; Stříbrné šípy byly nejrychlejší v prvním tréninku, nejblíže jim byly Red Bully se sekundovou ztrátou.
Do úvodního tréninku v Číně nastoupil jediný rezervní pilot - s Caterhamem domácí Ma Qing Hua místo Charlese Pica. Jezdilo se dle očekávání za chladnějších teplot než v Malajsii - vzduch 20 °C, asfalt 32 °C.
Na okruhu se jako první objevily vozy Toro Rosso: Ricciardo následovaný Vergnem. Po instalaci bylo od 18 do 28 min ticho, které přerušil Číňan Ma. První měřené kolo si po půl hodině připsal Gutiérrez - 1:43,097 min. Brzy ho překonal Button s McLarenem (1:38,262), který přivezl spoustu dílů na vyzkoušení - patrná je nová karosérie v zadní části, agresivnější tvarování pro lepší spolupráci s výfukovými plyny.
Varianty předního křídla Williamsu (foto: XPB)
Velký balík vylepšení mělo i Ferrari - krom nových předních křídel také úpravy podlahy a brzdové kanálky. Williams zkoušel minimálně tři verze předního křídla. Novinky jsme registrovali téměř na všech vozech.
V polovině tréninku se do čela dostal nejdříve Massa (1:38,179), jenž se o vedení chvíli střídal se Sutilem. Velmi rychle pak začaly jezdit Red Bully a Mercedesy: vítěz loňského závodu Rosberg se po hodině do čela vyšvihl časem 1:36,717 min.
Po chvíli jej doplnil druhým nejrychlejším časem Hamilton (1:37,171) V závěru se týmy věnovaly delším jízdám s větším množstvím paliva, Mercedesy na čele už nikdo nepřekonal. Red Bully se seřadily za nimi: 3. Webber, 4. Vettel. Drobné zlepšení je patrné u McLarenu, Jenson Button zajel šestý čas, hned za pátým Alonsem.
Závěr zdramatizoval už pouze Pérez, který v nájezdu do boxů vyjel mimo trať a zničil přední křídlo svého McLarenu.
Pořadí dle počtu ujetých kol v 1. tréninku
Maximální rychlosti: 1. Gutiérrez - 320,9 km/hod; 2. Rosberg - 319,8; 3. Hamilton - 319,6; 4. Massa - 317,5; 5. Grosjean - 317,5; 6. Räikkönen - 317,4; 7. Hülkenberg - 317,2; 8. Chilton - 316,4... 21. Bottas - 305,7; 22. Maldonado - 305,1.
Přehled všech časů: zde (PDF, 42 kB).
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.