ŠANGHAJ - 1. TRÉNINK; Stříbrné šípy byly nejrychlejší v prvním tréninku, nejblíže jim byly Red Bully se sekundovou ztrátou.
Do úvodního tréninku v Číně nastoupil jediný rezervní pilot - s Caterhamem domácí Ma Qing Hua místo Charlese Pica. Jezdilo se dle očekávání za chladnějších teplot než v Malajsii - vzduch 20 °C, asfalt 32 °C.
Na okruhu se jako první objevily vozy Toro Rosso: Ricciardo následovaný Vergnem. Po instalaci bylo od 18 do 28 min ticho, které přerušil Číňan Ma. První měřené kolo si po půl hodině připsal Gutiérrez - 1:43,097 min. Brzy ho překonal Button s McLarenem (1:38,262), který přivezl spoustu dílů na vyzkoušení - patrná je nová karosérie v zadní části, agresivnější tvarování pro lepší spolupráci s výfukovými plyny.
Varianty předního křídla Williamsu (foto: XPB)
Velký balík vylepšení mělo i Ferrari - krom nových předních křídel také úpravy podlahy a brzdové kanálky. Williams zkoušel minimálně tři verze předního křídla. Novinky jsme registrovali téměř na všech vozech.
V polovině tréninku se do čela dostal nejdříve Massa (1:38,179), jenž se o vedení chvíli střídal se Sutilem. Velmi rychle pak začaly jezdit Red Bully a Mercedesy: vítěz loňského závodu Rosberg se po hodině do čela vyšvihl časem 1:36,717 min.
Po chvíli jej doplnil druhým nejrychlejším časem Hamilton (1:37,171) V závěru se týmy věnovaly delším jízdám s větším množstvím paliva, Mercedesy na čele už nikdo nepřekonal. Red Bully se seřadily za nimi: 3. Webber, 4. Vettel. Drobné zlepšení je patrné u McLarenu, Jenson Button zajel šestý čas, hned za pátým Alonsem.
Závěr zdramatizoval už pouze Pérez, který v nájezdu do boxů vyjel mimo trať a zničil přední křídlo svého McLarenu.
Pořadí dle počtu ujetých kol v 1. tréninku
Maximální rychlosti: 1. Gutiérrez - 320,9 km/hod; 2. Rosberg - 319,8; 3. Hamilton - 319,6; 4. Massa - 317,5; 5. Grosjean - 317,5; 6. Räikkönen - 317,4; 7. Hülkenberg - 317,2; 8. Chilton - 316,4... 21. Bottas - 305,7; 22. Maldonado - 305,1.
Přehled všech časů: zde (PDF, 42 kB).
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.