Expilot F1 a bývalý spolumajitel týmu Toro Rosso, ve kterém se potkal i se začínajícím Sebastianem Vettelem, má pochopení pro Vettelovo neuposlechnutí týmových příkazů v Malajsii.
Bylo to právě za dob Gerharda Bergera, kdy si německý rodák z Heppenheimu dokázal za volantem vozu Toro Rosso na deštěm zmáčené Monze vyjet své premiérové vítězství v kolotoči F1 a získat tak první a prozatím i poslední triumf pro „B tým“ Red Bullu. A již tehdy se začalo projevovat, v čem je odlišný od ostatních závodníků.
„Jsou jezdci jako Senna, Schumacher, nebo právě Vettel, kteří jsou obdarováni extra dávkou egoismu,“ tvrdí Berger. „A to se nejvíce projeví v takových situacích, jako například minulý závod v Malajsii. Okamžitě se aktivuje zabijácký instinkt, který neodvolí jezdci myslet na nic jiného, než na výhru,“ vysvětluje Berger Vettelův krok. „Jedině v důsledku této vlastnosti se člověk může stát třikrát, pětkrát, nebo sedmkrát mistr světa,“ dodává Rakušan.
Zároveň ale připouští, že se Vettelovi v důsledku takovýchto rozhodnutí kolikrát špatně spalo. „Ale pravdou je, že ti, kteří nevyhráli, spali ještě hůř," připouští. "Ovšem jedno je jisté – Sebastian by za úspěch dal i život.“ A pokud je člověk rozhodnutý za každou cenu uspět, tak ho již dále nezajímá umístění týmu. „Stejné to bylo i u Senny,“ tvrdí Berger, který po boku brazilského šampiona odjel 48 závodů.
Red Bull přiznal, že v závěrečné fázi závodu přikázal Webberovi šetřit motor. Nicméně Berger si myslí, že velice důležitou roli sehrála i odlišná strategie z hlediska pneumatik. Zatímco Vettel vsadil v posledním stintu na střednětvrdé obutí, Australan zvolil tvrdou – pomalejší – směs. „Sebastian předstihl Marka, protože byl jednoduše rychlejší,“ míní Rakušan.
"Všichni velcí šampioni byli egoisti", tvrdí Berger (foto: Scuderia Toro Rosso)
Ale jakožto bývalý závodník má Berger pochopení i pro zklamaného Webbera: „Myslel si, že závod skončil a Vettel ho již nebude atakovat. Proto to celé má pro něj tak hořkou příchuť.“ A co Webberovi poradit jako lék na frustraci? „Ať si pořádně zařve a pak světu ukáže, že on přece Vettela porazit dokáže!“
Přesto rozhodnutí Red Bullu použít týmovou režii již ve druhém závodě Berger nechápe. „Ale co je podstatnější – u typů jako Schumacher, Senna a Vettel přece takováto rozhodnutí nemají žádný smysl, pokud tedy nejsou v jejich prospěch,“ uzavírá Berger.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.