Expilot F1 a bývalý spolumajitel týmu Toro Rosso, ve kterém se potkal i se začínajícím Sebastianem Vettelem, má pochopení pro Vettelovo neuposlechnutí týmových příkazů v Malajsii.
Bylo to právě za dob Gerharda Bergera, kdy si německý rodák z Heppenheimu dokázal za volantem vozu Toro Rosso na deštěm zmáčené Monze vyjet své premiérové vítězství v kolotoči F1 a získat tak první a prozatím i poslední triumf pro „B tým“ Red Bullu. A již tehdy se začalo projevovat, v čem je odlišný od ostatních závodníků.
„Jsou jezdci jako Senna, Schumacher, nebo právě Vettel, kteří jsou obdarováni extra dávkou egoismu,“ tvrdí Berger. „A to se nejvíce projeví v takových situacích, jako například minulý závod v Malajsii. Okamžitě se aktivuje zabijácký instinkt, který neodvolí jezdci myslet na nic jiného, než na výhru,“ vysvětluje Berger Vettelův krok. „Jedině v důsledku této vlastnosti se člověk může stát třikrát, pětkrát, nebo sedmkrát mistr světa,“ dodává Rakušan.
Zároveň ale připouští, že se Vettelovi v důsledku takovýchto rozhodnutí kolikrát špatně spalo. „Ale pravdou je, že ti, kteří nevyhráli, spali ještě hůř," připouští. "Ovšem jedno je jisté – Sebastian by za úspěch dal i život.“ A pokud je člověk rozhodnutý za každou cenu uspět, tak ho již dále nezajímá umístění týmu. „Stejné to bylo i u Senny,“ tvrdí Berger, který po boku brazilského šampiona odjel 48 závodů.
Red Bull přiznal, že v závěrečné fázi závodu přikázal Webberovi šetřit motor. Nicméně Berger si myslí, že velice důležitou roli sehrála i odlišná strategie z hlediska pneumatik. Zatímco Vettel vsadil v posledním stintu na střednětvrdé obutí, Australan zvolil tvrdou – pomalejší – směs. „Sebastian předstihl Marka, protože byl jednoduše rychlejší,“ míní Rakušan.
"Všichni velcí šampioni byli egoisti", tvrdí Berger (foto: Scuderia Toro Rosso)
Ale jakožto bývalý závodník má Berger pochopení i pro zklamaného Webbera: „Myslel si, že závod skončil a Vettel ho již nebude atakovat. Proto to celé má pro něj tak hořkou příchuť.“ A co Webberovi poradit jako lék na frustraci? „Ať si pořádně zařve a pak světu ukáže, že on přece Vettela porazit dokáže!“
Přesto rozhodnutí Red Bullu použít týmovou režii již ve druhém závodě Berger nechápe. „Ale co je podstatnější – u typů jako Schumacher, Senna a Vettel přece takováto rozhodnutí nemají žádný smysl, pokud tedy nejsou v jejich prospěch,“ uzavírá Berger.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .