Paul di Resta otevřeně zpochybňuje schopnost svého týmu udržet tempo vývoje v průběhu sezóny. Podle jiných by se měl ale zaměřit především na své výkony a na to, aby porážel svého týmového kolegu Adriana Sutila.
Skot má obavy o to, jak dlouho si Force India dokáže udržet svou rychlost. Vzhledem ke svému nižšímu rozpočtu než špičkové týmy stojí před obrovskou technickou výzvou v podobě vývoje současného vozu a zároveň přípravy nového auta pro rok 2014.
"Máme méně zdrojů než špičkové týmy. To bude nevýhodou. V určitém okamžiku se ve vývoji budeme muset začít soustředit na vůz pro rok 2014. Do té doby musíme pořádně vyvíjet, protože od června či července budeme muset zastavit [vývoj letošního auta VJM06]," uvádí Di Resta pro SpeedWeek.
Svými slovy však v paddocku vyvolává negativní reakce. Podle některých souvisejí s tím, že si nedokázal sehnat místo v lepším týmu: "Zdá se, že si Paul di Resta celkem dost stěžuje. Byl bych radši, kdyby se více soustředit na porážení svého týmového kolegy."
V kvalifikaci v Austrálii sice na rozdíl od Adriana Sutila postoupil až do poslední části, v závodě ale dojel až za ním na osmém místě. V Malajsii museli oba kvůli problémům s maticemi kol odstoupit, v kvalifikaci však Di Resta znatelně ztrácel: v Q1 téměř o sedm desetin sekundy, v Q2 s proměnlivým počasím o více než 7,6 sekund.
Paul di Resta se svým týmovým kolegou Adrianem Sutilem v patách(foto: Sahara Force India)
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.