Podle šéfky Sauberu Monišy Kaltenbornové to nebude dlouho trvat, než nováček Esteban Gutiérrez ukáže, že na závodění ve Formuli 1 má.
Sauberu po loňské sezóně hledal silnější sponzory, a proto se rozloučil s Kamujem Kobajašim, jenž nyní závodí v kategorii vozů GT s Ferrari. Gutiérrez s sebou přinesl velký balík peněz, protože těží ze stejného mexického programu jako Sergio Pérez, který přestoupil k McLarenu.
Podle Kaltenbornové to však nebylo to nejdůležitější: "Pro nás národnost nehraje roli. To, na čem nakonec záleží, je rychlost pilota. Musíte sledovat tolik hledisek. Samozřejmě, že týmy kladou na možné komerční důsledky jezdců mnohem větší důraz než v minulosti.
Nedívají se pouze na peníze, které jezdec s sebou přináší, což byl mimochodem vždy náš případ - díváte se na talent pilota. Existovala spousta jezdců, kteří za námi přišli, když jsme jednali se Sergiem, protože jsme cítili, že je velmi talentovaný. Netrvalo to dlouho, a viděl to celý svět.
Najednou byl tento tah v pořádku a už není [vnímán jako] platící pilot, což s ním bylo na počátku spojováno. U Kamuje nešlo o komerční stránku a nyní je to stejné. Nejprve se díváte na výkonnostní potenciál, potom na ten komerční. Může buď přivést svého partnera, nebo být využitelný na trhu," vysvětluje šéfka Sauberu.
Esteban Gutiérrez před svým prvním závodem v F1 (foto: Sauber Motorsport AG)
Gutiérrez ve svých prvních dvou závodech v F1 obsadil 13. (v Austrálii) a 12. místo (v Malajsii). "Ukazuje to, jak rychle se přizpůsobil světu F1, protože to je něco úplně jiného než být třetím pilotem nebo se zúčastnit testu mladíků, když jste závodním jezdcem. Myslím, že předvádí velmi dobrou výkonnost," dodává Kaltenbornová.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.