Podle šéfky Sauberu Monišy Kaltenbornové to nebude dlouho trvat, než nováček Esteban Gutiérrez ukáže, že na závodění ve Formuli 1 má.
Sauberu po loňské sezóně hledal silnější sponzory, a proto se rozloučil s Kamujem Kobajašim, jenž nyní závodí v kategorii vozů GT s Ferrari. Gutiérrez s sebou přinesl velký balík peněz, protože těží ze stejného mexického programu jako Sergio Pérez, který přestoupil k McLarenu.
Podle Kaltenbornové to však nebylo to nejdůležitější: "Pro nás národnost nehraje roli. To, na čem nakonec záleží, je rychlost pilota. Musíte sledovat tolik hledisek. Samozřejmě, že týmy kladou na možné komerční důsledky jezdců mnohem větší důraz než v minulosti.
Nedívají se pouze na peníze, které jezdec s sebou přináší, což byl mimochodem vždy náš případ - díváte se na talent pilota. Existovala spousta jezdců, kteří za námi přišli, když jsme jednali se Sergiem, protože jsme cítili, že je velmi talentovaný. Netrvalo to dlouho, a viděl to celý svět.
Najednou byl tento tah v pořádku a už není [vnímán jako] platící pilot, což s ním bylo na počátku spojováno. U Kamuje nešlo o komerční stránku a nyní je to stejné. Nejprve se díváte na výkonnostní potenciál, potom na ten komerční. Může buď přivést svého partnera, nebo být využitelný na trhu," vysvětluje šéfka Sauberu.
Esteban Gutiérrez před svým prvním závodem v F1 (foto: Sauber Motorsport AG)
Gutiérrez ve svých prvních dvou závodech v F1 obsadil 13. (v Austrálii) a 12. místo (v Malajsii). "Ukazuje to, jak rychle se přizpůsobil světu F1, protože to je něco úplně jiného než být třetím pilotem nebo se zúčastnit testu mladíků, když jste závodním jezdcem. Myslím, že předvádí velmi dobrou výkonnost," dodává Kaltenbornová.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.