Podle šéfky Sauberu Monišy Kaltenbornové to nebude dlouho trvat, než nováček Esteban Gutiérrez ukáže, že na závodění ve Formuli 1 má.
Sauberu po loňské sezóně hledal silnější sponzory, a proto se rozloučil s Kamujem Kobajašim, jenž nyní závodí v kategorii vozů GT s Ferrari. Gutiérrez s sebou přinesl velký balík peněz, protože těží ze stejného mexického programu jako Sergio Pérez, který přestoupil k McLarenu.
Podle Kaltenbornové to však nebylo to nejdůležitější: "Pro nás národnost nehraje roli. To, na čem nakonec záleží, je rychlost pilota. Musíte sledovat tolik hledisek. Samozřejmě, že týmy kladou na možné komerční důsledky jezdců mnohem větší důraz než v minulosti.
Nedívají se pouze na peníze, které jezdec s sebou přináší, což byl mimochodem vždy náš případ - díváte se na talent pilota. Existovala spousta jezdců, kteří za námi přišli, když jsme jednali se Sergiem, protože jsme cítili, že je velmi talentovaný. Netrvalo to dlouho, a viděl to celý svět.
Najednou byl tento tah v pořádku a už není [vnímán jako] platící pilot, což s ním bylo na počátku spojováno. U Kamuje nešlo o komerční stránku a nyní je to stejné. Nejprve se díváte na výkonnostní potenciál, potom na ten komerční. Může buď přivést svého partnera, nebo být využitelný na trhu," vysvětluje šéfka Sauberu.
Esteban Gutiérrez před svým prvním závodem v F1 (foto: Sauber Motorsport AG)
Gutiérrez ve svých prvních dvou závodech v F1 obsadil 13. (v Austrálii) a 12. místo (v Malajsii). "Ukazuje to, jak rychle se přizpůsobil světu F1, protože to je něco úplně jiného než být třetím pilotem nebo se zúčastnit testu mladíků, když jste závodním jezdcem. Myslím, že předvádí velmi dobrou výkonnost," dodává Kaltenbornová.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.